Még mindig van a 44 éves Nivában: most épp villanymotort kap

A Lada Niva sem marad villanyosítás nélkül - mutatjuk milyen, ha áram hatja

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Már lassan fél évszázados modell az orosz csoda, de még mindig van neki hova tovább. Benzinmotorral esélye sem volt az Euro 6 normára, de ezzel a villanymotorral még lehet jövője. Kezdjük azt gondolni, hogy ez az autó az egész emberiséget túl fogja élni.

A Lada 1977-ben dobta piacra a VAZ-2121-et, amit mi Nivaként ismerünk. Időközben átkeresztelték 4x4-re, aztán Niva Legend lett a neve, de a lényeg nem változott: egy mindenen átjutó, olcsón megvehető és szervizelhető terepjárót adtak ezen a néven. Ha nagyon pontos szeretnék lenni, akkor még valami van, ami ebben a sztoriban nem változott: maga az autó. A Niva ugyanis gyakorlatilag ugyanaz a modell ma is, ami egykoron volt, csak egy-két helyen fejlesztgették, módosítgatták, frissítgették.
Hirdetés
Aztán jöttek a szigorodó emissziós normák, és a Niva szépen lassan elbúcsúzott Európától. 1,7 literes, 4 hengeres szívó benzinmotorja ugyanis 100 kilométeren (papíron) 9,9 liter üzemanyagból képes legfeljebb 83 lóerő leadására. Ez 17 másodperces 0-100-hoz és 142 km/h végsebességhez elég az ötsebességes kézi váltóval, ahhoz viszont tökéletes, hogy bármin átmenjen. Itthon is vannak kedvelői a típusnak, éppen ezért van egy örömhírünk számukra: villanymotorral is visszatérhet még a Niva, a koncepció legalábbis biztosan megvan, és működik is. A nemrég megjelent cseh elektromos UAZ-hoz hasonló sztori gyanánt a Schmid GmbH néven ismert német cég fogta a Nivát, és beleszerelte az Elantrie átalakítószettjét. Mindezt a lehető legegyszerűbb módon kivitelezve: egy 88 lóerős villanymotor ment a benzines erőforrás helyére, egy 30 kWh kapacitású akkumulátorcsomag pedig a tank helyére. Persze ettől a Niva ára is megugrik: az Oroszországban forgalmazott Lada Niva Legend alapára átszámítva mintegy 2,6 millió forintnak felel meg, ezzel kell összevetni a villanyos verzió 19 990 eurós, tehát körülbelül 7 millió forintos vételárát. Ezért a pénzért az elektromos Niva hatótávja a tereptől és a lábad nehézségétől függően 130-300 kilométer környéke, de legalább van konnektor a csomagtartóban, amiről akár 2000 Wattos eszközöket is üzemeltethetsz.
Hirdetés
Szerinted megéri a Villany-Niva, vagy felesleges ezzel foglalkozni, és inkább egy Euro 6 kompatibilis benzinmotort kéne vadászniuk bele az oroszoknak a Renault csoporttól? Esetleg valami házon belüli villanyos megoldással vennéd inkább, vagy egyikkel sem, és nem érted, hogy miért van még életben ez a 44 éves modell? Egy biztos, a Niva egy igen megosztó autó, ezért minden véleményre kíváncsiak vagyunk!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.08.17. at 15:35
    Permalink

    Szerintem 7 millióért ha lehetne itthon kapni akkor lenne rá kereslet. Eleve ezzel az árral kb. a legolcsóbb valódi terepjáró lenne a piacon. És még közel a legolcsóbb villanyautó is. Ettől csak a Dacia villanyosa olcsóbb, de az meg nem terepjáró. Vadászautónak tökéletes lenne, hiszen karbantartási igénye kicsi, csöndes ami előnyös az erdő zajszennyezése szempontjából, az erdőlevegőjét sem rontja a füst és akár még a tankolás is lehet ingyen. Jó lenne azt olvasni, hogy már nálunk is kapható kb.ilyen áron.

Vélemény, hozzászólás?