Csaknem 4,65 méter hosszú a négyajtós Civic. Nem csak méretével, kifinomultságával is a kompakt kategória fölé nő
Még tavaly ősszel frissült a Civic, ami persze csöppet sem meglepetés azok után, hogy az aktuális tizedik generáció már akkor is négy éve ismert volt, hiszen 2015 őszén, 2016-os modellévű autóként debütált. Kínálata már többször is módosult, került például bele 9 fokozatú automata váltó is a márka szupertakarékos, ám mára nyugdíjazott dízelmotorjához. Ma pedig már a - Honda többi modelljéhez hasonlóan - a Civic is csupán benzinesként kapható (persze kivétel nélkül turbófeltöltővel), az elegánsabb és tágasabb szedánhoz ráadásul csakis az 1,5 literes négyhengeres választható, míg az ötajtóshoz továbbra is opció az 1,0 literes, háromhengeres is.
Megszokást igénylő a forma, pedig van benne kecsesség is bőséggel. Én az egyhetes teszt alatt még a Civic dizájnját is megszerettem. Mindenképp 17 colos felnikkel szerelik
A szedán Civicnél kétféle felszereltség és a váltó a választási lehetőség, a 6 fokozatú kézi helyett CVT automata is kérhető. Tesztautónk igazi "mindent bele" kivitel volt, tehát az erősebbik, Executive, CVT-vel. Nem mondom, hogy egy szedán Civic túlzottan izgalmasnak ígérkezik, de már az átvétel napján beugrott, a márkának nem véletlenül vannak megrögzött fanatikusai. A Civic a mai napig hozza azt a jó értelemben vett megnyerő "japán autó" fílinget, amivel a márka sokakat rabul ejt. Meg persze azokat a jegyeket is, amik miatt sokak fumigálják a japánokat. Az infotainment például hiába lett Apple CarPlay funkciós, a Garmin navigációs fejegység továbbra is kaotikus, ahogyan a kormánykeréken átnyúlva lapozandó és nullázandó fedélzeti számítógép sem túlzottan mai. Ezeknél komolyabb kritika azonban nem érheti a Civicet, ami műszakiságával olyannyira zseniális, hogy a teszthét alatt folyamatosan tudott meglepetéseket okozni.
Új a hűtőmaszk és az automata reflektoros LED fényszóró is. Az oldalsó helyzetjelző és a hátsó lámpa is amerikai hatású
Lényegében akkora, mint egy utolsó előtti Accord
A mostani Civic szedán alig kisebb mint egy utolsó előtti generációs Accord, 4,65 méteres hosszával és 2 mm híján 2,7 méteres tengelytávjával "tisztességes autó" méretű. Formája megszokást igénylő, de igazából egészen kecses és nem mellesleg eléggé légellenállás-barát. Frissek a jó fényerejű, automata reflektoros, teljesen ledes fényszórók és a hűtőmaszk is, felniből mindenképp 17 colosakat kapunk, ami átlag feletti gördülési zajt ad, a rugózás viszont meglepően jó ezekkel a kerekekkel is, a kanyarstabilitás pedig fenomenális. A zaj kapcsán meg kell jegyezni, igen, a gördülésé a leginkább jelentős, de azért is, mert más nincs nagyon. A szélzaj szinte zéró (legalábbis az autópályás 130 km/órás tempóig, gyorsabban pedig a teszthét alatt Németországot nem érintve nem mentem), s a motor is csendes. Alapjáraton is higgadtan és némán jár az 1,5-ös benzines, ami CVT váltóval stop-start nélküli.
Új, de még mindig nem kellően mai az infotainment-rendszer, az Executive szint jutányos áron ad finom bőrkárpitozást, a rögzítőfék mindenképp elektronikus, a pedáltaposók fémek, ami passzol a Civic vezethetőségéhez és menetdinamikájához
Meglepően tágas a beltér, a hátsó lábtér fejedelmi, ülésfűtést az Executive elöl-hátul ad
A CVT váltó itt szenzációsan teszi a dolgát. Tudom, hogy sokan nem kedvelik, de az ég világon semmi baj nincs vele. Élénk a gázreakció, ha teheti, alacsonyra engedi a motor fordulatát, ha több erőre van szükség, akkor forgatja rendesen a pörgetve is villanymotoros simasággal járó benzinest, nem is hiába, a 182 lóerő és a 220 Nm tisztességesen, 100-ra például 8,3 másodperc alatt tudja mozdítani a Civicet, a végsebesség 200 km/óra lehet. Meglepő módon még a takarékos vezetést szolgáló Econ módban is éles a gázreakció, ugyanakkor autópályán még a 130-as tempó is 2400/perc fordulaton futható (sík úton és egyenletes tempóval), ha viszont kell, a váltó észrevétlenül emeli a fordulatot.
Sokan fújnak a CVT váltóra, pedig kifejezetten szerethető, a fogyasztás is kedvező vele
A jó vezethetőség nem csak autópályán, városban és főként országúton is megvan. A Civic egy olyan családi autó, amit jó vezetni, nem mellesleg meglepően tágas, utas- és csomagterével is. Utóbbi egy híján 520 literes, ami ebben a kategóriában óriásinak számít. Ráadásul a Civic nem csak nagy, extrákkal is rogyásig pakolt, ami nem meglepő persze úgy, hogy a szedán kereken 7,999 millióról startol. Viszont millió egyéb mellett már távolságtartós tempomatos, sávtartós és táblafelismerős, tolatókamerás és navigációs, elöl-hátul parkolóradaros, 8 hangszórós és Bluetooth kapcsolatos hifis, valamint kétzónás automata klímás és elöl ülésfűtéses. A CVT váltót szinte olcsón, 400 ezer forintért mérik, a bőrkárpitos, a sofőrnél elektromos üléses, kulcs nélküli rendszeres, holttérfigyelős, tetőablakos, hátul is ülésfűtéses, 10 hangszórós, mélynyomós prémium hifis és vezeték nélküli telefontöltős Executive kivitel felára 900 ezer forint. Tudásához mérten az "alap" Civic szedán és az Executive is értékarányos.
A fotó talán nem is adja vissza kellően, de óriási, 519 literes, üléshajtás nélkül is több mint 1 méter hosszú, kellően magas a csomagtér, üléshajtással 1,9 méteres raktérhosszt kapunk
És van még két ütőkártya: márkaszervizes karbantartással 8 év/150 ezer kilométer garanciát kapunk, a dugómentes teszthét alatt pedig 5,9 l/100 km fogyasztást hozott a 182 lóerős, CVT váltós, stop-start nélküli benzines, ami több mint jó, de normál üzemben sem kell torkosságra számítani, a frissítés előtti verzió téli, zömében városi üzemben is megelégedett 7,4 liternyi benzinnel 100 kilométerenként. Ha már Accord és dízel sincs a Honda európai palettáján, ez a Civic is bátran ajánlható családi és céges autónak is, én még a formáját is szerettem, talán azért, mert a mély bordó metálfényezése gyakorlatilag pontosan az a burgundi árnyalat, mint a facelfit előtti Prius kettesünké, hogy kollégáim kedvében járva örök (és unásig ismételt) témámmal fejezzem be a tesztet.
A kompakt kategória egyedi, alapból is jól felszerelt, kifinomult versenyzője a Civic
Értékelés
Pozitív
Élénk, takarékos benzinmotor, kényelmes futómű, tágas, jól összerakott utastér
Negatív
Gördülési zaj, szűk utastéri átjáró, a csomagtérfedélen nincs lehúzófül
Árak
Tesztmodell alapára
8 399 000 Ft (2020.05.04.)
Tesztautó ára
9 484 000 Ft (2020.05.04.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1498 cm3
Teljesítmény:
134 kW (182 LE) 6000 1/min-nél
Nyomaték:
220 Nm 1700-5500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,3 s
Gyári vegyes fogyasztás:
5,7 l/100km
Méretek
Karosszéria-kivitel:
sedan
Belső szélesség elöl:
1520 mm
Belső szélesség hátul:
1470 mm
Belmagasság elöl:
900-980 mm
Belmagasság hátul:
910 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
270 mm
Ülőlap hossza elöl:
500 mm
Ülőlap hossza hátul:
480 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1380 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1030 mm
Csomagtér magassága:
580 mm
Csomagtér hossza:
1040 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1900 mm
Raktérnyílás szélessége:
860-1130 mm
Raktérnyílás magassága:
500 mm
Motor és váltó
Hengerűrtartalom:
1498 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
fokozatmentes automata sebességváltó
Nyomaték:
220 Nm 1700-5500 1/min-nél
Teljesítmény:
134 kW (182 LE) 6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,3 s
Gyári vegyes fogyasztás:
5,7 l/100km
Fogyasztás a használónál:
5,9 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
56 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
60 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
68 dB(A)
Értékarányos? Hát nemtudom.. Alapáron 8 milláért szinte bármi mást lehet kapni, de legalább nem néz ki jól.
A felszereltségéhez, a tudásához, az erejéhez és a méretéhez képest értékarányos. Sajnos ez van.
Sorolsz néhány példát abból a bármi másból? A nem jól kinézés meg csak a te véleményed, másoknak alighanem tetszik, mivel 821 ezer darab fogyott belőle tavaly.
A liechtenstein-i piacon viszont nagy gebasz van, a vaduziak háborognak is, mint a tenger. A Honda ezért a hírek szerint gyökeres változtatásokat készül bemutatni az autón. Kíváncsian várjuk…
:——–))))
A gebasz inkább a te fejedben van, ami arányos a Vaduzi Honda eladásokkal… Sok értelme nincs világ egyik legnagyobb újautó-piacának, egy faluját kiemelni, de ha érdekel részletes adatok vannak még erről is (jaj most megint tényeket írtam félek innen nem olvasod tovább).
Ha egyszer jogsid lesz és apu nem adja oda a muytukit de szeretnéd játszani a falubikáját, rá fogsz jönni hogy az agyon ajnározott messzi világokból sosem fogsz autót szerezni, és talán jó oka van hogy több használtautó érkezik hazánkba pl Luxembourgból mint Kínából vagy az USÁ-ból.
Tényleg fárasztó látni, ahogy kapura próbálsz rugdosni, de mind mellé megy. Újabban már pszichológus is vagy? Nem baj, annál több fronton teszed ki magad az égésnek 😀
De az bármi más, ez Honda. Remélem tudod mit jelent. Valószínüleg nem.
Vajon te tudod? Láttad már ezt az autót élőben? Mennyi Hondát láttál közelről, abból hányat vezettél?
Teljesen el van szállva az ára véleményem szerint 9,5M ft? Nem térek magamhoz 🙂
Mazda3 az X motorral szintre csontra ugyanennyi. Ford Focust is lehet venni 1,5turbóval 180 lóval, talán még olcsóbban is. Kia Optima – ami egy kategóriával nagyobb – 9M körültől van.
Más márkánál nem nagyon van kompaktban 180 lóerő, de ha 140-150LE is elég, akkor meg tényleg bármi más van ennyiért. Inkább én kérdeznélek, hogy mi az ami ennél lényegesen drágább?
Akárhogy is, én ennyi pénzt nem adnék ezért 🙂
A Mazda 3 szedán 7 kilóval drágább, ha egy szintre felszereled a Hondaval, 180 lovas Focus szedán nincs, a 150 lovas 7,5M pénztől indul 3 hengerrel. KIA Optima nincs ennyiért, de az amúgy is megy a levesbe, tehát nem releváns.
Értem, hogy nem tetszik, de nemhogy bármit, inkább semmit sem soroltál.
Lehet van bármi más , csakhogy ez Honda . 🙂 Ez autó, és az is lesz 10 év múlva is .
Így van, a brit összeszerelési minőség világhírű, a swindoni gyár termékeit minden piacon keresik. Mikor utoljára néztem még maguk a Civic klubok is eltanácsoltak mindenkit, hogy az Egyesült Királyságban gyártott típust vásároljanak, mert többször annyi gyári hibával szállítják, mint a japánból származó modelleket.
Nem Angliában, hanem Törökországban gyártják a sedan Civic-et. A hatchback-et gyártják Angliában. Úgy hallottam, hogy az angliai összeszerelésű Civic jobban össze van rakva.
A Toyoták jelentős részét is Törökországban gyártják, és nem csak a spúr kelet európai szedánokat de p a CHR-t is ami talán a második legfontosabb modellje most az Európai Piacon, nemcsak a darabszám de image tekintetében is.
A török gyártás teljesen rendben van, legalábbis a Toyotánál ez a tapasztalat. A magyar valóságban ez a 182 LE a lehető legrosszabb konstrukció. Ennek oka, hogy a cégautó adó 120 kW fölött (azaz 164 LE-től) a duplájára emelkedik, havi 11 ezer helyett havi 22 ezer Ft. Ez egy 5 éves ciklusban 660 ezer Ft plusz. Igaz, hogy ezt le lehet írni, de meg is kell(ene) termelni. Az autók többsége Magyarországon még mindig céges, ezért – ebből a szempontból – sokkal jobb választás egy Octavia, egy Focus, vagy egy Astra, és bármi más 140-150 LE körüli teljesítménnyel. A Civic további hátránya a – fent felsoroltakkal szemben -, hogy már nincs belőle kombi kivitel. Ettől még lehet jó kocsi, de a fentiek nem segítik az eladások növelését.
Azért 9-9.5 -ért már körül lehet nézni más irányba is.
@csalfa: „Tényleg fárasztó látni, ahogy kapura próbálsz rugdosni,”
valóban frusztráló, neked észérveket felhozni kicsit olyan mintha a világ legkisebb kapujára kellene céloznom…
De talán egyszer felfogod, amit itt páran leírtak…
Talán egyszer, majd valamikor a távoli jövőben te is ezt:
https://www.vezess.hu/magazin/2020/05/05/a-hasznalt-autok-nagy-igazsagainal-mindig-akadnak-kivetelek/
Külön kiemelem a sügér fejednek a lényeget:
„Az, hogy ön szerencsés (és figyel az autójára), két autónál sem futott bele nagyobb meghibásodásba, nem jelenti azt, hogy általában véve igaz lenne ez minden autóra.”
Ugye, ugye, az az átkozott reprezentatív minta, amit mindig ugatok…
Reménytelen eset vagy, újra meg újra meglep hogy mennyire nem vagy képes szöveget értelmezve olvasni.
Az első két autónál akkora futásteljeseítmény hogy normális helyeken ezek már a bontóban pihennek. Egy ilyen autó minden esetben orosz rulett, ha azt hiszed hogy egy márka elegendő biztosítás, fognak még csalódások érni ha végre autót veszel magadnak.
A cikk pedig nem egy márkáról szólt hanem a futásteljesítmény Vs vigyázásról.
Mi köze ennek a reprezentatív mintához?
Én is eladtam a V70-est pedig minden szempontból újszerű volt. Abban a szituban nem lett volna okom a cserére, de a rendeltetésszerű használatnak van egy szervízporgramja, és miközben itt sokan verik a nyálulkat hogy cserélj olajat, tele van az ország szétbarmolt katalizátorokkal, mert költeni senki sem akar.
A harmadik párosítás amúgy meg eléggé szöges ellentéte egymásnak, bár nálam is ilyen ellentétes lett a befutó (Venga vs C30) pár éve amikor jól felszerelt és viszonylag ritka másodautónak kerestem, a használtpiacon néha érdekes dolgokat hoz össze.
„Amennyiben 5-10 évre terveznek autót vásárolni, csalódni fognak bármelyik típusban, ha arra számítanak, hogy csak kötelező szervizre kell majd hordani.” Ez éppúgy igaz lesz a japánokra is, épp ezért nem értem hogy miért linkelted be.
Persze még a fentire sincs garancia, az ötévesen vásárolt C30 például gyönyörűen hozta a hibátlanságot az elmúlt 5 évben, mindezt úgy hogy az újonnan vásárolt S40-esem nem volt a megbízhatóság mintapéldánya.
Utóbbi verda jó lecke volt arra hogy az ilyen ,,megbízható” ökörségek alapján nem szabad egyedül dönteni.
Ha megveszel egy xxart csak azért mert megbízhatónak gondolod, akkor a legjobb dolog ami történhet veled az az hogy sokáig marad a nyakadon egy olyan autó amibe utálsz majd beszállni…
Utóbbit először és utoljára azért vettem végül, mert kiforrottabbnak gondoltam (magyar módra túlkombináltam)
Reménytelen eset vagy, újra meg újra meglep hogy mennyire nem vagy képes szöveget értelmezve olvasni.
Az első két autónál akkora futásteljeseítmény hogy normális helyeken ezek már a bontóban pihennek. Egy ilyen autó minden esetben orosz rulett, ha azt hiszed hogy egy márka elegendő biztosítás, fognak még csalódások érni ha végre autót veszel magadnak.
A cikk pedig nem egy márkáról szólt hanem a futásteljesítmény Vs vigyázásról.
Mi köze ennek a reprezentatív mintához?
Én is eladtam a V70-est pedig minden szempontból újszerű volt. Abban a szituban nem lett volna okom a cserére, de a rendeltetésszerű használatnak van egy szervízporgramja, és miközben itt sokan verik a nyálulkat hogy cserélj olajat, tele van az ország szétbarmolt katalizátorokkal, mert költeni senki sem akar.
A harmadik párosítás amúgy meg eléggé szöges ellentéte egymásnak, bár nálam is ilyen ellentétes lett a befutó (Venga vs C30) pár éve amikor jól felszerelt és viszonylag ritka másodautónak kerestem, a használtpiacon néha érdekes dolgokat hoz össze.
„Amennyiben 5-10 évre terveznek autót vásárolni, csalódni fognak bármelyik típusban, ha arra számítanak, hogy csak kötelező szervizre kell majd hordani.” Ez éppúgy igaz lesz a japánokra is, épp ezért nem értem hogy miért linkelted be.
Persze még a fentire sincs garancia, az ötévesen vásárolt C30 például gyönyörűen hozta a hibátlanságot az elmúlt 5 évben, mindezt úgy hogy az újonnan vásárolt S40-esem nem volt a megbízhatóság mintapéldánya.
Utóbbi verda jó lecke volt arra hogy az ilyen ,,megbízható” ökörségek alapján nem szabad egyedül dönteni.
Ha megveszel egy xxart csak azért mert megbízhatónak gondolod, akkor a legjobb dolog ami történhet veled az az hogy sokáig marad a nyakadon egy olyan autó amibe utálsz majd beszállni…
182 Le-höz tartozó végsebesség hogy lehet csak 200km/h? Le van korlátozva?
Kedves Péter,
182 lovas sedanom van, német autópályán 220 km\h-nál pontosan 5000 fordulaton pörgött 6. sebességben. Nem tudom mi a pontos vége, ennél gyorsabban nem mentem még vele.
Az a Honda amelyiknek már az istenített Jazz modelljénél is volt olajfogyasztás meg bekrepáló nyelestengely csapágy a váltóban?
Meg ez az a Civic aminek a töréstesztje olyan hogy a hátsó utas a függönylégzsákon keresztül is beveri a fejét a tetőívbe… Nálam ezzel és az árával már ki is esett.