Még mindig elpusztíthatatlan a Toyota Hilux
A téma és a Toyota Hilux is örök - a legpusztítóbb YouTuber sem tudta megölni
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ma már nem a Top Gear az autós szórakoztató tartalom bázisa, van helyette temérdek youtuber és infulencer, így aztán ismét terítékre került a Toyota Hilux és az ő elpusztíthatatlansága.
Klasszikus tartalom volt a Top Gear előadásában a Toyota Hilux elpusztítási próbája (lásd itt). A műsorvezetők a létező legotrombább tiszteletlenséggel igyekeztek kinyírni a japán kisteherautót, az pedig jámbor kitartással állt ellen egyre kreatívabb – és egyre kétségbeesettebb – próbálkozásaiknak. Mintha egy alternatív történetű gyerekdalt írtak volna, lépcsőn zötyögtették, fának ütköztették, dagályban áztatták, falnak vezették, ízzé-porrá törték, majd felrobbantották, az autó azonban nem volt hajlandó elpusztulni. Mindez 2010-ben történt, Nagy-Britanniában. 11 évvel később, a Föld másik felén, a WhistlinDiesel YouTube csatorna gazdája, Cody Detwiler szintén szert tett egy öreg, piros Hiluxra – vagy, ahogy Észak-Amerikában nevezték, Toyota Truckra. A japán importból származó, jobbkormányos autó egy következő generációs (1989-es gyártású) példány volt, és a Top Gear lekoszlott Toyotájával szemben kiváló állapotnak örvendett. Olyannyira, hogy egy szerető gyűjtő kezei között illett volna megöregednie – ám az amerikai fiatalembernek más tervei voltak az autóval…
25 évnyi rendeltetésszerű használat tíz percbe sűrítve – ez volt a kísérlet mottója.
Első körben a nyílászárók tartósságát vizsgálta a klasszikus ólajtó módszerrel. Bár az első utasoldali ajtó zárszerkezete néhány próbálkozás után meghibásodott, a hátsó ajtó ezer nyitást és becsapást követően is tökéletesen működött, még ha a díszlécek és a belső burkolópanel le is váltak róla – a teszt kíméletlenségére jellemző, hogy nemcsak az ajtólemez, de maga a fülke is behorpadt a rá mért csapások alatt. Ezt követően hasonlóan tudományos próbának vetették alá a hátfalat, majd kezdődhettek az igazi tesztek.Maradék rakományával ezt követően bevette magát egy sűrű erdőbe a Toyota, ahol környezeti szempontból teljesen felelőtlenül utat tört magának az autó. Ezt követően a belső tér elemeinek tartósságát vizsgálták, majd reprodukálták a Top Gear ikonikus tesztjének legellentmondásosabb pillanatát: nagy sebességgel nekihajtottak egy fának. Az ütközés hatására az alváz meghajlott, így a vezető oldali ajtót nem lehetett becsukni. A második epizódban, ha lehet, még magasabbra tették a lécet. Fekvőrendőrt építettek kivágott fatörzsekből, és ezen nagy sebességgel hajtottak át, egy gyors kanyarban felborították a Hiluxot, amelynek a tetőkerete megroppant, a szélvédője pedig betört, ám a sérült oldalon lévő elektromos tükör sértetlenül vészelte át a borulást, a vezető oldali ajtó pedig innentől fogva ismét csukható volt. A Hilux vontatóképességének vizsgálatához vonógömböt rögzítettek a platóra, majd egy alacsony alvázkeretű pótkocsit kötöttek a jármű mögé, amelyet összesen 13,4 tonnával(!) – az ötödik generációs (1988-1997) Hilux hivatalos vontatókapacitásának közel kilencszeresével – terheltek meg. A Hilux – felezővel első fokozatban – nemcsak elindult a szerelvénnyel, de a göröngyös talajon (ahol leértek a pótkocsi emelőtalpai) meg is fordult vele, majd Cody egy emelkedőn haladva második fokozatba kapcsolt, és így is probléma nélkül haladt tovább. Annak ellenére, hogy a végletekig terhelt hátsó kerekeken a felniig lapultak az abroncsok, a plató pedig behorpadt a hatalmas teher alatt; a laprugók sérülés nélkül viselték a megpróbáltatást.
A Toyota azonban nem illetődött meg, és nem csupán lépést tartott az épített offroad-szörnyekkel, de olykor még ki is húzta őket szorult helyzetükből. Itt kapóra jött, hogy a kísérlet kezdetén lehegesztették a hátsó differenciálművet, így a széria dízelmotor és a kézi sebességváltó ellenére nem ismert lehetetlent az autó. A hosszú tortúra eredményeként meghajlottak az első laprugók, így az orr egyre közelebb került a talajhoz, amit Cody sajátos módszerrel kompenzált: igyekezett nagy sebességgel haladni, hogy ballonos abroncsaival egyszerűen átugráljon az akadályokon a Hilux.
Forrás: Smarter Media; Fotók: WhistlinDiesel YouTube csatorna
Az ilyen réndzsörke, amarok, navara a Hilux kipufogójáig nem érnek fel.. ezek divat pick upok, ratyiknak.
Nem véletlen, hogy a sivatagba Hiluxot használnak, és nem réndzsörkét meg a többi, indokolatlanul túlhypeolt fostaligát.
Most már ezek a videók is bizonyítják ezt.
Szerintem ezt egy ugyanilyen korú Nissan pick-up vagy Mitsubishi L200 is kibírná, viszont egy mai Hilux(ill. japán vetélytársai) már nyilván nem, ennek tudjuk az okait…
Sajnos a gyanú beigazolódott: a befejező részben ledobták szegény párát… R.I.P….