Emelkedéssel zárta az első félévet a hazai autóbiztosítási piac (fotó: Police.hu)
2024 első felében összesen 326 ezer kötelező biztosítást kötöttek a Netrisken keresztül, amely 19 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A díjszabás az infláció ellenére nem ugrott meg drasztikusan, mindössze egy százalékos emelkedést mértek - nyilatkozta Besnyő Márton, az alkuszcég ügyvezető igazgatója. Hozzátette, ez a személygépkocsiknál 56 500 forintos kgfb-átlagdíjat jelent.
A Casco viszont jelentősen megdrágult (fotó: Police.hu)
A Cascobiztosításnál érezhető drágulás következett be, hiszen az átlagdíj 170 700 forintra ugrott, ami mintegy 22 százalékos növekedést jelent. Ennek ellenére mégis 17 100 ilyen szerződést kötöttek 2024 első felében az autósok a Netrisken. Besnyő Márton szerint a magyarázat egyszerű: a már alapból is magas autóárak és szervizdíjak miatt inkább így próbálják elejét venni egy-egy nagyobb kiadásnak az autósok, ha baleset éri őket.
2024 első felében is a Suzukikra lehetett a legolcsóbban biztosítást kötni (fotó: Police.hu)
A Netrisk összesítése alapján a Suzukikra lehet átlagosan a legkedvezőbb díjat kialkudni, míg a második helyen a Dacia áll ebben a rangsorban. Előbbire kevesebb mint 46 ezer forintból megúszható (ami 5 százalékos csökkenés éves szinten), míg a román-francia gyártó portékáira valamivel több mint 47 ezret kell kifizetni (ami 9 százalékos ugrást jelent). A Toyoták 55 ezer forintos biztosítási díja szine megyegyezik a tavalyival, csupán 1 százalék az eltérés. Az Opel, a Volkswagen és a Ford esetében is csökkenés figyelhető meg: utóbbi kettő márka biztosítási díja átlagosan 64 ezer forint, míg az Opelé 59 ezer környékén alakult.
A Netrisk ügyvezetője szerint a csökkenés annak tudható be, hogy egyre többen használják hosszabb ideig az autókat, így fentebb lépnek a bonus-malus-ranglétrán, ami kedvezőbbé teheti az aktuális díjat (fotó: Police.hu)