Színekben és formákban is kontrasztos a MINI JCW
Meglehetősen szűk, viszont annál lelkesebb vásárlócsoport a MINI John Cooper Worksé: kevesen hajlandóak kifizetni a felárat egy már eleve viszonylag kevéssé praktikus alapverzión túl a nagyobb teljesítményért. Ám akik így döntenek, azok tudják, hogy minden forintot megér a gokartos vezetési élményt a közutakon kínáló kisautó, hát még akkor, ha van benne erő is. Természetesen nem véletlen a JCW-k híres menetdinamikája, hiszen John Cooper volt az a versenyautó-építő, akinek nevéhez az eredeti MINI Cooper kötődik. Éppen a fia alapította a John Cooper Worksöt, mint márkát 2002-ben, amit azóta vásárolt fel a BMW-csoport. Angolul persze nincs egyéb mondanivalója a névnek, a magyar nyelvben viszont kissé talán nehéz eltekinteni attól, hogy Kádár János Munkák lenne a fordítása.
Főleg vizuális elem a diffúzor, de a kipufogó sportos hangot ad
De tekintsünk el mégis, hiszen Kádár Jánosban és az új MINI JCW-ben akkor sem találnánk semmi közöset, ha nagyon megerőltetnénk magunkat. Az alapverzió Cooper nemrég frissült (
lásd itt), természetesen megkapta ugyanazokat az újításokat a JCW is, de ezen felül egyedi változtatásokkal is ellátták. Új például a szigorú első lökhárító, az alul lévő szögletes légbeömlők miatt kevésbé hangsúlyos például a fekete "körbajusz", ami a friss Cooperen jelent meg. Ehelyett a hatszögletű motívumokkal ellátott hűtőrács, rajta a vörös csík, valamint a fekete MINI jelvény hirdeti büszkén, hogy ez nem egy mezei kisautó. Az első kerékjárati ívek oldalára helyezett irányjelző is módosult, hátul a két részre osztott tetőszárny, a szintén szögletes diffúzor és a két, egyenként 8,5 centi átmérőjű, rozsdamentes acélból készült kivezetés utal a sportosságra - utóbbi természetesen sportkipufogó-rendszert takar.
18 colos felnik is rendelhetők a kisautóra
Elöl egy duplaturbós, kétliteres négyhengeres erőforrás dolgozik, ami 231 lóerőt és 320 Nm maximális forgatónyomatékot tud. Alapáron hatsebességes kéziváltó jár a JCW-hez (sok autórajongó pont ezt keresi), amivel 6,3 másodpercig tart álló helyzetből 100 km/h-ra gyorsulni, de a nyolcfokozatú automatával két tizedmásodpercet le lehet ebből faragni. Egyértelmű, hogy sportfutóművel érkezik a méregzsák, de felárért adaptív futómű is rendelhető, amivel a korábbinál 10%-kal nagyobb kilengés-ellensúlyozás érhető el a stabil kanyarvételekhez. Széria a 17 colos felni, opció a kéttónusú, 18 colos keréktárcsa, a fékeket a Brembo szállítja. Exkluzív fényezések is elérhetők, amik belül is megjelenhetnek a dekorbetéteken. Nagyobb lett a központi érintőképernyő, melynek új operációs rendszerében élő ikonstílusok vannak, illetve rendelhető digitális műszerblokk. Utóbbi a vezetési üzemmódtól függően változtatja megjelenését. A sportos vezethetőség mellett persze a biztonságon és a kényelmi funkciókon sem spóroltak, van aktív tempomat stop&go-val, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer és új parkolóradar.
Különc és egyedi a beltér - legalább "valamilyen", ami sok tömegautóról nem mondható el