Még májerebb lehet a C-HR-ed!
Toyota C-HR 1.2 Turbo Executive teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A hibrid után 1,2 literes benzines turbós motorjával teszteltük a Toyota futurisztikus crossoverét. Vajon elég hozzá ez a kicsi blokk? Tesztünkből kiderül!
Merész japánok. Néhány éve a Mazda merész húzásra szánta el magát. Megalkotta a KODO formanyelvet, mellyel egy teljesen új formavilágot kaptak a modellek. Az újdonsült külső betalált a piacnál, mára pedig már az összes Mazda a sportos és dinamikus köntöst viseli. Talán ezt irigyelhették meg a Toyotánál is. A C-HR-rel hasonlóan nagyot alkottak, a futurisztikus külső a valóságban különleges, tetszetős látványt ad. Nem véletlen egyébként, hogy elsőként a crossover kategóriában vezették be, hiszen ez a szegmens most az egyik legnépszerűbb. A különc, fiatalos, már-már divatautós külsővel, meg persze a kompaktabb mérettel pedig minden bizonnyal lényegesen szélesebb vevőkört hódít majd meg, mint például a RAV4.
Alapjaiban nőies. A Toyota vadonatúj TNGA (tanga?) platformjára épülő modell úgy lett megalkotva, hogy a vezetés igazi élmény legyen a C-HR-ben. A tömegközéppont alacsonyan helyezkedik el, ami miatt stabilabb és kezesebb lesz az autó. Az elmélet legalábbis ezt mondja, de hiszem,ha ezt a valóságban is érzem. A T(a)NGA-nak köszönhetően ergonomikusabb lett a belső tér és a passzív biztonság is jelentős mértékben nőtt. Emellett a gyártás is egyszerűbbé és gyorsabbá vált és mivel ez a platfform a Prius IV-ével egyező, a hibrid hajtásláncot is egyszerűen bele tudják építeni.
A kínálat csúcsa. A tesztautó a legmagasabb Executive felszereltséget kapta meg, sőt ezen felül még további csomagokkal is ellátták. Az 1.8-as hibrid mellett egyetlen motorral érhető el jelenleg a C-HR, ez pedig az 1,2 literes turbós benzines. Ezzel a blokkal tettük próbára, hamarosan kiderül, hogy elég-e a benne lévő 115 lóerő. Előtte lássuk mit is tud ez a high-tech kiadás. A forgalmi és a kulcs átvétele után sorra értek a pozitív meglepetések.
Prémiumautó? A parkolóban megpillantva az alábbiak futottak át bennem. Jó ez a szín, szép a felni. Az ajtót kinyitva a látvány csak fokozódott. Az ajtókárpit bronzszínű, gyémántmintás, a bőrülés steppelt és fekete/bronzszínben igen mutatós, akárcsak a műszerfal teteje. Már-már prémiumautós belső ez kérem szépen. Egyedül a középkonzolon végigfutó zongoralakkos fekete betétet éreztem soknak, annak is a legnagyobb hátránya, hogy minden ujjlenyomat meglátszik rajta.
Élményautó?A külső és a belső hamar meggyőzött. Lássuk, hogy bír az 1,4 tonnás tömeggel az 1.2 turbós 115 lóerős motor! Járása kulturált, hangját pedig miután bemelegedett, szinte nem is hallani. Lámpánál megállva volt, hogy rá kellett nézni a fordulatszámmérőre, hogy biztos jár-e a motor. Halk, nagyon halk! Ezen felül pedig rezonancia sem érződik az utastérben. A hatgangos váltó hibátlanul kezelhető, élmény vele kapcsolni a fokozatokat. A kormány pontos, a futómű jó, a fékek is határozottak és jól adagolhatók. Élmény a vezetés! Komolyan nem gondolná az ember, hogy ilyen jót lehet autózni vele. Azt meg főként, hogy az 1,2 literes blokk ilyen jól mozgatja. Egy előzés sem gond vele közúton, városban pedig több mint elég. Nagy like a japánoknak ezért az autóért, a szerkesztőségben is többeket nyűgözött le. Meg tudom érteni. Egyedül a fogyasztása volt kezdetben kicsit sokkoló. Nyíregyházáig az M3-ason óra szerint 140 km/h-nál 8,8 litert evett. Talán szembeszél lehetett, másra nem tudok gondolni, hiszen visszafelé már csak 7,4 l/100 km volt az átlag. Végül vegyes használt során 7,0 liter körüli érték adódott, ami elfogadhatónak mondható.
Tele rövidítésekkel. Extrákból nincs hiány a C-HR-ben. Az ülés mellett a kormánykarima is lehet fűthető, a zene szerelmeseinek ott a JBL 9 hangszórós hifi, ha jól akarunk látni éjszaka is, akkor LED-es fényszórókat is rendelhetünk. Ott van a kulcsnélküli nyitás és indítás, a bőrülés vagy az érintőképernyős navigáció. További biztonsági és kényelmi extrák is fellelhetők benne: SIPA, PCS + PD, LDA + SC, BSM, RCTA, RSA, AHB, ACC. Ezek közül a legtöbb pedig a műszerfalon is megjelenik feliratként, ha be van kapcsolva. Valóban utána kell nézni, annyi három- vagy négybetűs rövidítés van jelen ebben az autóban. Ezek sorjában egyébként a következők: Simple Intelligent Parking Assist - automatikus parkolási rendszer, Pre-Collision System + Pedestrian Detection - ütközést megelőző rendszer gyalogosfelismeréssel, Lane Departure Alert with Steering Control -sávelhagyásra figyelmeztetés sávtartással, Blind Spot Monitor with Rear Cross Traffic – holttérfigyelő-rendszer mögöttes forgalomra figyelmeztetéssel, Road Sign Assist - jelzőtábla-felismerő, Automatic High Beam - automata távolsági fényszóró és Adaptive Cruise Control - adaptív tempomat. Talán már csak a Head Up Display hiányzik, és teljes is lenne a sor.
Megéri? Az Executive felszereltség 7 665 000 forintról indul. Erre jön még a gyöngyházfehér fényezés 230 ezerért és néhány csomag plusz a navigáció, melynek összértéke 1,4 millió Ft. Ezzel az itt látható tesztautó ára 9,3 millióra rúg. Ha automata váltót is akarunk, akkor további 550 ezret, összkerékhajtásért pedig plusz 730 ezret kell kicsengetni. Ezzel akár a 10,6 millió forint körüli ár is elérhető. 9,3 vagy 10,6 millió, bármelyiket is nézzük, kellően soknak mondható egy ilyen autóért. Cserébe egy innovatív külsőt és prémiumkategóriás belsőt kapunk nagyon jó vezetési élménnyel. Ennyi pénzből lehet sokkal nagyobb és sokkal erősebb autót is venni, döntsön mindenki saját belátása szerint, hogy mi a fontosabb. Különc akar lenni, vagy beleolvadni a jól megszokott utcaképbe?
Árak
Tesztmodell alapára
7 665 000 Ft (2017.04.03.)
Tesztautó ára
9 295 000 Ft (2017.04.03.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1197 cm3
Teljesítmény:
85 kW (116 LE) 5600 1/min-nél
Nyomaték:
185 Nm 1500-4000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,9 s
Végsebesség:
190 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,0 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4360 mm
Szélesség:
1795 mm
Magasság:
1565 mm
Saját tömeg:
1425 kg
Össztömeg:
1845 kg
Terhelhetőség:
720 kg
Tengelytáv:
2640 mm
Karosszéria-kivitel:
szabadidő autó
Csomagtér:
377 l
Belső szélesség elöl:
1470 mm
Belső szélesség hátul:
1430 mm
Belmagasság elöl:
900-960 mm
Belmagasság hátul:
930 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
210 mm
Ülőlap hossza elöl:
490 mm
Ülőlap hossza hátul:
470 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1240 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1110 mm
Csomagtér magassága:
500 mm
Csomagtér hossza:
750 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1600 mm
Raktérnyílás szélessége:
1000 mm
Raktérnyílás magassága:
800 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin üzemű
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1197 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
hatfokozatú manuális
Nyomaték:
185 Nm 1500-4000 1/min-nél
Teljesítmény:
85 kW (116 LE) 5600 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
190 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,9 s
CO2-kibocsátás:
118 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,0 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,4 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
57 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
66 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
69 dB(A)
Ocsmány!
Ennyi pénzért a kivitelezés, hogy is mondjam eléggé elnagyolt.Mennél közelebbről nézi az ember annál gagyibb anyagok, formai kuszaságok fedezhetők fel.A fekete műanyag poros-karcos felületek már egy tíz éves autóban is cikik, nemhogy egy újban.Szándékosan nem írtam zongoralakkot amihez hasonlítani szokták, mert az szép, ez meg randa!Az ajtók “kárpitjai” egy Swift-ben is megalázók lennének.A hátsó utastér minimum várbörtön hangulatát idézi, nem beszélve az átláthatatlanságról, ami nem kicsit balesetveszélyes!
Van tehát egy megbízhatónak tűnő műszaki alapokon egy érdekes formatervünk igencsak elnagyolt finissel.
9 millióért ez egyáltalán nem “heppifiniss” nekem!
A hibrid jobban megéri.