Körbejártuk a magyar újautó-piacot: a legolcsóbb autók mellett azt is megnéztük, hogy mennyit kell fizetni alaphangon, ha valaki elektromos járművön gondolkodik
Sajnos régen elmúlt már az az idő, amikor egy egész jól felszerelt Swiftet újonnan kb. 3 millió forintért haza lehetett vinni, de talán ezen már senki sem lepődik meg. Csak az elmúlt két évtizedben legalább 2 jelentős gazdasági válság is sújtotta a világot, így irreleváns is a 15-20 évvel ezelőtti árakat várni. Jelenleg a magyar kereskedésekbe betérve a Mitsubishi lesz a nyerő, ha mindenféle komolyabb igény nélkül, a legolcsóbb autót szeretné valaki megvásárolni. A Space Star indulóára 4 440 000 forint Entry felszereltséggel, fehér színben. Itt sajnos még a rádióról is le kell mondani, mert csupán az aljzat kerül az autóba, fejegység nem. A motorháztető alatt ennyi pénzért 1,2 literes benzinmotor lapul, a maga 71 lóerős teljesítményével.
A lista második helyén holtversenyben 4 999 000 forintos árral a Hyundai i10, és a Kia Picanto szerepel. A két koreai modellben találni alapáron manuális klímát, viszont multimédiás kijelző egyikben sincs. Mindkét modellbe ugyanaz a háromhengeres benzinmotor kerül 66 lóerős teljesítménnyel. Az i10 is árából engednek 300 ezret ezért kerülhetett fel a lista ezüstérmesei közé, a Piacanto viszont alapesetben is ennyi.
A harmadik helyre szintén a kedvezménnyel kínált Dacia Sandero fért oda, amelyet 5 099 000 forintért lehet hazavinni, 350 ezerrel olcsóbban mint alapesetben. Nagy csodát itt sem érdemes várni, hiszen nemhogy multimédia, de még csak manuális klíma sem jár ennyi pénzért. A motortérben egy 66 lóerős, 1,0 literes, háromhengeres benzinmotor teljesít szolgálatot.
A dobogóról éppen csak lecsúszott a Citroën C3, amelynek listaára 5 490 000 forint. Ennyiért egy 83 lóerős PureTech benzinmotor kerül az autóba, a korábbiakhoz hasonlóan manuális klímával és rádióval, bluetooth kihangosítóval.
Az ötödik helyen a Fiat 500, amely a hatalmas árengedménynek köszönhetően fért be a top 10-be, hiszen az alapesetben 7 005 000 forintos autót most 5 500 500 forintért lehet hazavinni. A manuális klíma már itt is adott, viszont multimédiás kijelző még ebben az autóban sincs alapáron. A legolcsóbb felszereltségi szinten egy 1,0 literes, 70 lóerős benzinmotor hajtja a kisautót.
Hatodikként a már emlegetett Suzuki Swift szerepel, az éppen kifutó széria, amely ennek is köszönhetően most 6 880 000 forintos ára helyett 5 830 000 forinttól vihető haza. A nála olcsóbb modellekhez hasonlóan rádióegységgel, és manuális klímával érkezik alapáron, viszont itt már négyhengeres, benzines erőforrás kerül az autóba, ráadásul lágy hibrid hajtással, 82 lóerős teljesítménnyel.
Két Suzuki közé beékelődve a Toyota Aygo X szerezte meg az olcsósági verseny hetedik helyét, hiszen az eredeti 6 040 000 forintos ára helyett most 5 930 000 forintért is hazavihető. A motortérbe ebben az esetben egy háromhengeres, egyliteres, 72 lovas benzines egység kerül. Az Aygo X-hez is manuális klíma jár alapáron, viszont itt már felár nélkül kap a vásárló egy 7 colos, érintésérzékeny multimédiás kijelzőt.
Nyolcadikként a Suzuki Ignis futott be, amelyet most 7 160 000 forint helyett 5 970 000 forintért lehet megtalálni a márkakereskedésekben. Felszereltségében a belépő szint megegyezik a Swiftével, ugyanúgy manuális klíma és rádió kerül bele alapáron, és az erőforrás is tökéletesen ugyanaz.
A kilencedik pozícióban a Hyundai i20 tanyázik, a modell belépő szintje 5 999 000 forintnál kezdődik. A manuális klíma mellé a félanalóg műszercsoporton megbújik egy 3,5 colos fekete-fehér kijelző, viszont a multimédia még itt sem képezi az indulóár részét. Motorfronton a felsorolt típusok közül az egyik legerősebb a maga 84 lóerős, 1,2 literes, négyhengeresével.
A tizedik helyen a Skoda Fabia szerepel 6 060 476 forintos áron. A technika ebben az esetben már barátibb, hiszen a belépő szintű Tech csomagban már egy 8,25 colos érintésérzékeny kijelző is benn van a 8 colos digitális műszeregység mellett, a karosszéria mozgatásáról pedig egy 1,0 literes, 80 lóerős benzinmotor gondoskodik 5 fokozatú manuális váltóval.
A legolcsóbb autók 2024 márciusában
Az elektromos autók esetében nem meglepő módon jóval magasabbról indulnak az árak. A legolcsóbb elektromos autó ma Magyarországon újonnan a Smart EQ Fortwo, amely 7 440 000 millió forintért 82 lóerős teljesítményt, és a 17,6 kilowattórás akkumulátorral 125-135 kilométeres hatótávot kínál.
A második helyen a Nissan Leaf áll. A négymillió forintos árengedmény után az eredetileg 12 495 000 forintos autó szűk 8 és fél millió forintért vásárolható meg. A 40 kilowattórás akkumulátorral 285 kilométeres hatótávot ígér a márka, a villanymotor teljesítménye 150 lóerő.
A Dacia az egyetlen márka, amely mindkét listán képviselteti magát, jelen esetben a frissítés előtti Springgel. 9 109 000 forintért 44 lóerős teljesítményt, illetve 230 kilométeres hatótávot ígér a 28,3 kilowattos akkumulátorral.
Emlékezzünk már rá, h az akkumulátor kapacitása kilowattóra az elektromos autóknál. A teljesítményt pedig kilowattban mérjük.
Tehát hibás kifejezés az, hogy “ XX kilowattos akkumulátor. Bővebben a középiskolás fizika könyvben.
Persze ez itt csak elírás volt biztosan!