Még léteznek dízelek? Peugeot 3008 GT BlueHDi automata teszt
Karmokat növesztett a Peugeot 3008 is, dízelmotorral próbáltuk
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kicsit mintha meglapulnának a dízelek mostanság, amikor állambácsi bőkezűen önti a pénzt villanyautó-támogatásra. Pedig a 3008-as is remek utazóautó a kétliteres dízelmotorral. Kár, hogy nincs ilyen az árlistán.
Az 508-as kitaposta formanyelv egyszerűen telitalálat.
Igaz, hogy a középkategóriás típust az alapoktól az új arculattal tervezték, ahogy a 208-as aktuális generációját is, ám a 3008 esetében a már évek óta futó modellt kellett úgy átszabni, hogy nyoma se legyen az erőltetettségnek. Jelentem, sikerült. Elöl szinte minden új. A fényszórók, a lökhárító, a légbeömlők, avagy azok imitációja, illetve a hűtőmaszk is, amelynél külön ki kell emelnem azt a 3D hatást, amitől kicsit golyózik a szemünk, de pozitív értelemben. Mintha hipnotizálna, egyszerűen rátapad a tekintet, zseniális húzás. Hátul viszont minimális a változás, lényegében a lámpaburákon belüli fények változtak csak meg. A tesztautó GT felszereltséggel érkezett, amelytől sportosabbnak kéne hasson. De ezt leginkább a fekete díszbetétekkel és a fekete, 19 colos felnikkel próbálták elérni. A vörös fényezéssel látványos a végeredmény.Bármikor taposunk a gázba, azonnal erőteljesen gyorsul. Torkosabb is persze az 1,6 literesnél, a tesztátlag 6,8 liter lett, bár ebben jóval több városi szakasz volt, mint bármi más. Ugyanakkor a nyers erőtől még nem lesz sportos, hiába próbál az lenni a GT.
Viszont rendkívül kényelmes. Bemelegedés után már kevés motorzaj jut az utastérbe, de a Focal hangrendszer még azt is elnyomja. A futómű hangolása sokkal inkább lágy, mint sportosan feszes, ez pedig örömteli, hiszen felesleges azzal próbálkozni, hogy egy ekkora SUV-ból „sportautót” faragjanak. Az üzemmódválasztóval is csak ritkán kértem benne a sportos módot, egyszerűen nem illik hozzá. Ami fontos, azt megtették a mérnökök, a kormányzás pontos, a lágyan ringatózó kasztni pedig tempós kanyarokban sem dől vészesen, mindig megfelelő mennyiségű visszajelzés érkezik a sofőr felé. Ez pont elég ahhoz, hogy öröm legyen vezetni a 3008-ast.Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1997 cm3
Teljesítmény:
130 kW (177 LE) 3750 1/min-nél
Nyomaték:
400 Nm 2000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9 s
Végsebesség:
208 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,6 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4447 mm
Szélesség:
1906 mm
Magasság:
1620 mm
Saját tömeg:
1606 kg
Össztömeg:
2090 kg
Tengelytáv:
2675 mm
Karosszéria-kivitel:
SUV
Csomagtér:
520 l
Belső szélesség elöl:
1500 mm
Belső szélesség hátul:
1500 mm
Belmagasság elöl:
880-960 mm
Belmagasság hátul:
920 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
220 mm
Ülőlap hossza elöl:
540-600 mm
Ülőlap hossza hátul:
500 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1170 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1050 mm
Csomagtér magassága:
580-820 mm
Csomagtér hossza:
850 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1670 mm
Raktérnyílás szélessége:
1050 mm
Raktérnyílás magassága:
830 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel
Motorosztály:
Euro 6d
Hengerűrtartalom:
1997 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
8 fokozatú automata
Nyomaték:
400 Nm 2000 1/min-nél
Teljesítmény:
130 kW (177 LE) 3750 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
208 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9 s
CO2-kibocsátás:
124 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,6 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6,8 l/100km