Még kisebb Renault-dízelt kap az A és B Merci

Mercedes-Benz A/B 160 CDI: 1.5 dCi 90 lóerővel

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Mercedesnél is dúl a downsizing, az A- és a B-osztály hamarosan 90 lóerős Renault-dízellel is kapható lesz.

Lefelé bővít a Mercedes-Benz (is). Az A-osztály egy ideje már kapható a Renault jó öreg 1.5 dCi dízelmotorjával, de hamarosan a B-osztály és ha minden igaz, a másik kecskeméti, aCLA orrába is beköltöztetik az 1461 köbcentis kis négyhengerest.
A friss hír most az, hogy a B 180 CDI az eddigi 1.8-as saját helyett 1.5-ös, ugyanúgy 109 lóerős Renault-féle lesz, illetve az A és a B palettáján is új belépő gázolajos jelenik meg A 160 CDI és B 160 CDI típusnéven. Az 1.5 dCi esetükben 90 lóerőt és percenkénti 1750-2750-as fordulaton 220 Nm-es nyomatékot ad 3,8 és 4,0 l/100 km-es kombinált fogyasztással.
Hirdetés
A számos Renault-modell mellett számos Daciában és Nissanban is (alkalmasint 75 lóerővel) dolgozó négyhengeres dízelmotorhoz a csillagos autókban Mercedes-elektronika és 6 fokozatú manuális váltó kapcsolódik, és nyilván sem az A 160 CDI, sem a B 160 CDI nem válik gyorsulóbajnokká a maga 13,8 és 14 mp-es sprintidejével. Végsebességük 180 km/ó lesz, magyarországi árukról még nincs információ.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

18 thoughts on “Még kisebb Renault-dízelt kap az A és B Merci

  • 2017.10.30. at 01:33
    Permalink

    Autós körökben elég rossz híre van az 1.5dci K9-es motoroknak, nem vagyok biztos benne hogy ez még mindig az a széria,de az 1.6dci állítólag megbízhatóbb konstrukció lett, akkor miért nem azzal szerelik a merciket, ha már egyszer rá vannak szorulva a franciák dízelére? És osztom azt a véleményt is, hogy a mercik kezdenek igencsak leadni a presztízsből ami a minőséget illeti. Hol van már a régi korok tartóssága? Persze az árát biztosan a Mercedes jelhez fogják igazítani.

  • 2017.10.30. at 01:33
    Permalink

    Nyilván ő szereli mind a húsz milliót. 🙂 60 autó azonos meghibásodással, egy műhelyben nem nevezhető véletlennek. A 200000 km előtt szükséges hajtókapcsapágy cserét sem nevezném normálisnak.

  • 2017.10.30. at 01:33
    Permalink

    ami gáz az gáz.
    független ez az egyötdöci minőségétől, tartósságától, itt az a bibi, h egy túlárazott prémium autóba (high end) ugyanazt a motort teszik, amit a piac legolcsóbb autójába (dacia- low end)
    7,5 millióért a B osztály így mit ad? egy puha műszerfalborítás, jobb ülés kerül sokmillió forintba egy „kommersz” kocsihoz képest?
    teszem fel úgy a kérdést, h mint autó, biztos h nem lesz rossz ezzel a motorral sem, csak hát az elv, hogy mire az a mercedes jel, amikor nem mercedest kap 100%-ig a pógár.
    Az is gyanítható, h ez nem fogja zavarni a vásárlók többségét, és sikeres lesz a dácsia motoros mercedes is.

  • 2017.10.30. at 01:33
    Permalink

    Akkor ez legalább Neked jó hír, dől a lé… 😀
    Szoktam járni egy céghez ahol ilyen 1.5dCi flotta van, de egyben még sosem láttam a 10 autót, pedig hétvégén nem dolgoznak. Csak a szerelők… 😀

  • 2017.10.30. at 01:33
    Permalink

    Ügyes vagy, ha sikerült szétszedned 60-at abból a 20 millióból, amit legyártottak. Olvastam egy agyatlan wartowskit, akkor minden szerelő teljesen hülye lenne?

  • 2017.10.30. at 01:33
    Permalink

    „Jó” kis 1.5 dCi……és akkor nem is beszélek az 1.9 és a 2.0 dCi-ről….hjaaaaajjj, azok aztán a kiváló kis motorok. 1.5-ből szétszedtem vagy hatvanat ami olajnyomás hiba miatt hullott szét….és akkor ott van még a ragyogó üzemanyag rendszere, a műanyag belű (igaz bolygóműves) önindítója…aki tudja annak nem kell tovább sorolnom.

  • 2017.10.30. at 01:33
    Permalink

    Én pl annak idején pont egy ilyen kisdízlet választottam, a világ egyik legnagyobb plszámban gyártott motorja, kellően nyomatékos és hibáktól mentes. És meg is volt hajtva, 1400 kilós volvókasztniban német pályán 170 felett is helyt állt a kis francia motor, Fényévekkel jobb volt mint pl az audihoz kapható szánalmas 1.9es PD TDI, úgy hogy még kisebb is…

  • 2017.10.30. at 01:33
    Permalink

    A LE/köbci aránynak manapság semmi köze a megbízhatósgéhoz. Egy hülye konstrukció sokkal inkább hazavágja egy motor megbízhatóságát. Közeli ismerősöm pl a 525ijét kellett motorcserélnie, pedig annál kevésbé kihegyezett motor nincs a bajoroknál.

    Az előző A 160 CDInél nevetséges 180NM miatt point azt rik el hogy hajtani kell a motort, míg egy 1.6 DCI egy szívóV6benya nyomatékával játszi könnyedséggel vontatja el az amúy is könnyű kasztnit pöretés nélkül…

  • 2017.10.30. at 01:33
    Permalink

    [i]„az A klasse Kétlityis dízel 80! LEvel, 15mp 0-100zal.”[/i]
    Miért? Mi a bajod vele? Pont ez a motor az, ami reményeket ébreszt, hogy legalább tartós, problémamentes lesz, nem „nyűvik el” idő előtt. Szemben a kis hengerűrtartalmú túlhajszolt motorokkal, ami sem fogyasztásban, sem élettartamban nem jeleskedik. Ennek ellenére a felhasználói tapasztalatok ennél a „kétlityis” Merci motornál nem kimondottan pozitívok, és nem a menetteljesítményekre korlátozva. A diesel egyébként is más személetet kíván, ott abszolút nem előny a kis hengerűrtartalom.

  • 2017.10.30. at 01:33
    Permalink

    Hát, nem tudom ki mennyire vette listára a mercit, nekem ott volt, de az egyik hátránya pont az volt hogy nem volt rendes kisebb dízele. Persze volt 136LE-re homologizált 2.2ese is, de én jobban örültem volna egy rendes 2000cc alatti dízelnek. A 250CDI alatt igazéból elégg necces volt a merci kínálat, az olyan vicc motorokról mint pl az A klasse 160CDIje már jobb nem is beszélni.
    Kétlityis dízel 80! LEvel, 15mp 0-100zal.

    Mellette hiperhajtómű a Rönó 136 LE-s 1.6osa…

  • 2017.10.30. at 01:33
    Permalink

    Lehet, hogy jó az az 1.5 dCi, én nem tudom, de sokan dícsérik. A Merciben furcsa számomra egy Renault motor. Ha megerőltete magam, akkor azt még elfogadom, hogy a Merci haszongépjárműve a Citan gyakorlatilag egy Renault Kangoo. Sőt a maga szegmensében a Merci által megszépített orral jól is néz ki. Azt is el lehet viselni, hogy az A és a B osztály megkapja az 1.5 dCi-t. Na de az, hogy a Mercedes CLA-ban egy dCi dolgozik, az nekem már egy kicsit sok. Az a kocsi azért a Mercin belül is egy presztízs. Sportos forma, menő desing, keret nélküli ablakok és egy 1.5 dCi ……… na neeeeeeee …….
    Csak nehogy holnap azt olvassam, hogy az E osztályba, esetleg az ML-be is tesznek 1.5 dCi-t :))))))))))

  • 2017.10.30. at 01:33
    Permalink

    Gyalázat, most már végleg kihúztam a Mercedest a listáról. Ahol fontosabb a fillérbaszás mint a minőség, ott máson is spórolnak, nem csak a motorokon. Egy prémium márka ilyet nem tehet, azaz tehet, de akkor ne csodálkozzon, ha kiesik a prémiumok közül 😉

  • 2017.10.30. at 01:33
    Permalink

    Ez van, a kooperáció mindenek felett. Nem ez az egyetlen amit az autóipar véghezvisz, az elektronikában még inkább így van. Ha elolvasod a tulajdonosok véleményét akármelyik fórumon, nincsenek annyira elragadtatva az A Mercik eredeti motorjaival mechanikusan sem. Annyit egy Renault dCi is tud. Úgy hogy semmi gond a Renault kooperációval. 🙂

Vélemény, hozzászólás?