Még két évet kell várni az 1000 lóerős Mercedesekre

Több ok miatt is csúszik a Mercedes hipersportautójának gyártása

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Játsszunk el a gondolattal, milyen szörnyű dolog lehet most a 275 tulaj egyikének lenni! Képzeljük el, ahogy ülünk a Mercedes dizájncsapata által tervezett kanapénkon és csörög a telefonunk, amelyen az AMG elnöke, Tobias Moers keres minket.

Szinte szívszélütést kapunk, mikor Tobias Moers azt mondja, csak 2021-ben kaphatjuk meg a Mercedes-AMG Project One névre keresztelt hipersportautónkat. Autónk legnagyobb különlegessége, hogy a motort a 2015-ös Forma-1-es versenyautóból emelték át, mely remekmű 1050 lóerőt présel ki magából bőven tízezres fordulatszám fölött. Ám most a gyártás közben ez, az eddig utcai autóban soha nem látott technika jelenti a legnagyobb gondot, hiszen ilyet még egyetlen mérnök sem csinált, és belsős információ szerint állítólag még az AMG-nél is kicsit alábecsülték a feladatot.
Hirdetés

Az is komoly fejtörést okoz a fejlesztőmérnököknek, hogy mint ahogy a száguldó cirkusz futamain megfigyelhettük, az F1-es autókba nem lehet csak úgy beugrani és elindulni velük, hiszen az autót „kívülről” indítják be, ami ráadásul nem egy gyorsan abszolválható folyamat.

Ha ez nem lenne elég, amikor két évvel ezelőtt lecsaptunk a hipersportautónkra, akkor az emissziós normákat még az NEDC ciklus szerint mérték, viszont most már az 1,6 literes V6-os F1-es motornak a sokkal szigorúbb és reálisabb számokat adó WLTP ciklusnak kell megfelelnie. Sok gyártó ilyenkor kicsit finomít a motor hangolásán és lejjebb veszi a teljesítményszintet, de a mi estünkben ezt a Mercedes nem tudja megtenni, mert egy minimum 1000 lóerős autóra fizettünk be. Méghozzá nem is túl diszkont áron, mert 2,7 millió euróba került ez nekünk. Itt jegyezném meg, nem tudom, hogy az egész világon 275 darabszámban gyártott autónál a károsanyag kibocsátásnak miért kell ekkora jelentőséget tulajdonítani, hiszen ilyen kis darabszámban a szennyezés mértéke szinte elenyésző (a teljes Daimler termeléshez mérten…). A különböző tengerjáró és konténerszállító hajók, pedig bármiféle korlátozás nélkül eregethetik a levegőbe töménytelen mennyiségben a szennyező anyagokat (a kén-dioxid kibocsátásnak majdnem a negyedét produkálják...). Számomra egyszerűen érthetetlen, hogy a normák miért vannak ennyire „általánosítva” az autóiparban, de ezt még hiperautó-vásárlóként is el kell fogadni.

No de térjünk is vissza az autócsodánkra, amely rajtunk kívül olyan legendáknak is elcsavarta a fejét, mint Nico Rosberg, Lewis Hamilton vagy David Coulthard. A megrendelők sora elég jól jelzi azt, hogy nem egy kispályás sportkocsival fog előállni a Mercedes. A végére pedig emésztgessük kicsit ennek a remekműnek a száraz adatait. A V6-os motort több akkumulátorral és villanymotorral is megtámogatták, melyek összesen 150 lóerőt tesznek bele a hajtásba és akár 50.000 fordulatot is megtesznek percenként. A hibrid hajtás az fékenergia-visszanyeréssel csökkenti az üzemi veszteségeket, de persze az erejével és a villanymotorok azonnali nyomatékával is segít, így kapunk egy borzasztóan jó hatásfokú, erőtől duzzadó hajtásláncot, mely lehetővé teszi az ezüstnyílnak, hogy 6 másodperc alatt a 200 km/h-t is átlépje. Lenyűgöző, akár csak az Aston Martin Valkyrie!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?