Még jobb nyári gumikat ígér a Goodyear
Frissíti EfficientGrip sorozatát a Goodyear, újat mutat a Dunlop is
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Eddig sem panaszkodhattunk a Goodyear EfficientGrip abroncsok jellemzőire, mostantól pedig két új taggal, még komolyabb tudást ígér a sorozat. Mellette pedig a Dunlopnál is van újdonság.
Kezdjük az itthon népszerűbbnek számító Goodyearrel, pontosabban az EfficientGrip sorozatot a kis- és közepes modellek esetén fokozatosan felváltó EfficientGrip Compact gumik bemutatásával. A 13-tól 15 colos átmérőig, júliusig 26 méretben megjelenő abroncs apró barázdákkal, gyári szakzsargonnal mikromintaárkokkal ellátott többszörös kapaszkodóélekkel markol nedves úton, leginkább a fékút apasztásáért. Utóbbi versenyszámban „B”, gördülési ellenállás terén „C” minősítéssel rendelkezik, optimalizált abroncsszerkezete 5 százalékos tömegcsökkentést eredményez elődjéhez képest, ez pedig természetesen fogyasztást apasztó tényező.
A Goodyear igazi idei dobása azonban nem a kisautókra szánt Efficent Grip Compact, hanem a már a nagyteljesítményű autók és abroncsok világába is belekóstoló, az ADAC nyárigumi-tesztjén a győztestől egyetlen tizedponttal lemaradt EfficientGrip Performance, mely 14-től 18 colig, összesen 39 méretben lép piacra, s nedves tapadás, azaz vizes úton mért fékút szempontjából „A” besorolású, elhaladási gördülési zajával pedig mérettartományának legcsendesebbjei közé tartozik.
Mivel érte el a legjobb címkebesorolási jellemzőket? Speciális összetétel, a túlhevülést megakadályozó CoolCushion rendszer, optimalizált, méretes vállblokkokat adó futófelület, 3D, fékezéskor szétnyíló, a tapadófelületet növelő blokk (Active Braking) rendszer egyaránt említhető. Az eredmény pedig bizonyára nem vicc, az „A” tapadás besorolás - például a „C”-hez mérten 7 méterrel rövidebb fékutat jelent - a címkézés szerinti 80-ról 20 km/órára lassítás során.
Van azonban utóbbinál is jobb új abroncs a Goodyear csoportnál. Ez pedig a Dunlop Sport BluResponse, mely a német (ADAC) és az osztrák (ÖAMTC) autóklubbok tesztjein az első helyről éppen csak lemaradva második lett, de az Auto Bild, valamint az ACE Lenkrad/GTU megmérettetésén győztesként végzett. A Goodyear EfficientGrip Performance-hoz hasonlóan ezen abroncs is „A” minősítést kapott nedves tapadás és „B”-t a gördülési ellenállás/üzemanyag-takarékosság kapcsán. Utóbbiak érdekében mintázatát és oldalfalát aerodinamikailag is optimalizálták a fejlesztők. Speciális keveréke alacsony hőtermelést mutat, gördülési ellenállása elődjénél a gyáriak szerint 30 százalékkal szerényebb, fékútja pedig konkurenseinek átlagát 3 méterrel múlja alul. Ha még nem lenne elég a hármasokból, nedves úton vetélytársainál 3 százalékkal jobban kezelhetőnek is mondják.
Bár árakról a hazai bemutatón még nem beszéltek, az élvonalbeli jellemzőkhöz a piac - meg nem nevezett márkát jelentő - legdrágábbjához mérten 10-15 százalékkal alacsonyabb, de természetesen átlag feletti árakat ígér a Goodyear. Jó hír a hazai vevőknek, hogy bár nemzetközi szinten a Dunlop BluResponse és a Goodyear EfficientGrip Performance azonos árakon kapható, itthon a Dunlop szerényebb ismertsége miatt hazai árait lejjebb kell tornásszák forgalmazói szinten.
Az persze már más kérdés, hogy mennyiségi kedvezményekkel a népszerűbb Goodyearből jó eséllyel hasonló árakat tudnak elérni a kiskereskedők. Gumiteszt-partnerünknél, a nonstopgumi.hu kínálatában a Dunlop BluResponse a legnépszerűbb, 195/65 R15 méretben 34 576 forintos lista és 19 362 forintos akciós áron kapható, a Goodyear EfficientGrip Performance vonatkozó árai 32 050 és 17 948 Ft, míg meglepő módon az EfficientGrip Compact 32 606 Ft és 18 259 forintos árakat mutat. Emlékeztetőül megjegyezzük, hogy a nyárigumi-tesztünkön győzedelmeskedett Bridgestone T001 17 844, az ott második EfficientGrip 17 469 forint volt. Az tehát kijelenthető, hogy a friss, fejlesztett tudású abroncsok minimális felárral kaphatók, s bizony az árak szerint nem a Dunlop, hanem a népszerűbb Goodyear az olcsóbb. Lehet, hogy az EfficientGrip Performance már a tesztgyőztesünknek számító Bridgestone abroncsát is legyőzné? Lehet, de ezt csak egy precíz, gumitesztünkön rendszeresítetthez hasonló mérés tudná megmondani, az persze biztos, hogy rossz aligha lehet az új gumimodell.