Nem látod, csak érzed a változást
Küllemre már így is kellően modern volt a Yaris, jól állnak neki az aprócska LED lámpatestek
Ügyesen csináltak a viszonylag kicsi hűtőrácsból hangsúlyos, jellegzetes orr-részt
Látod a külső különbségeket a frissített Yarison? Jó eséllyel nem, hiszen nem is változott a külleme. Persze, nem is a dizájn terén akadt szüksége a modernizálásra, a beltér és a hajtáslánc-kínálat terén azonban már lehetett mit változtatni rajta. Tagadhatatlan viszont, hogy a Yaris eddig is egy kiváló autó volt, és ez után is az lesz, ám ez minden technikától és ráncfelvarrástól függetlenül már a méreteinél elkezdődik.
3,94 méteres hosszával egyenesen aprócskának hat a mai világban, ám a 2,56 méteres tengelytáv így is korrekt méretű utastérnek hagy helyet
1,75 méter széles és 1,5 méter magas: bár manapság elszoktunk ezektől a méretektől, az igazság az, hogy a legtöbb autósnak ez is bőven elég lenne
A Yaris ugyanis mer valódi kisautó lenni. Hiába a generációváltások, nem hizlalták óriásira a mérnökök, így megmaradt az a vidám egyszerűsége, amiért az első generáció is siker lett annak idején. A Yaris nem akar nagy lenni, a mai napig mintha büszke lenne rá, hogy kicsi, és ez teljesen rendben is van így. Persze, nagyobb lett, de ha megfigyelitek, igazából csak az autó alsó része nőtt meg, az utastérnél mintha összemenne a formaterv. Ezzel kényelem és stabilitás terén már megjelennek a nagyobb platform előnyei, ám bent ülve szinte minden ugyanolyan, mint régen, csak sokkalta modernebb köntösben.
A műszerfal leginkább tech-téren hozott újdonságokat, megmaradt a régi dizájn a beltérben
Már alapfelszereltség a digitális műszeregység, ám ebben az autóban a nagyobb, feláras opció kapott helyet
Üdítő frissesség, hogy még mindig gombokkal kell vezérelni a kétzónás, automata klímát
Ehhez a modernebb köntöshöz tesz hozzá leginkább a frissítés, már ami a látható részleteket illeti. A Yaris beltere ugyanis komoly felszereltség-injekciót kapott, alapárassá vált a digitális műszeregység, illetve modernebb infotainment rendszer kapott helyet a műszerfal közepén. Ebbe a konkrét tesztautóba ráadásul mindenből a legnagyobb került, így a sofőr előtt 12,3 colos a kijelző, a központi érintőképernyő pedig 10,5 colos. Ettől persze nem lesz prémiumtermék a kis Yaris, hiszen - lássuk be - ezek már nem is prémium extrák manapság. Éppen ezért mindezt ugyanaz a költséghatékony anyaghasználat, valamint ergonomikus, de egyszerű megoldások veszik körül.
Az ülések akár hosszabb utakra is megfelelnek, ezen a téren a Toyota mindig tudott nagyot alkotni
Egyszerű és olcsó minden, amit a sofőr nem fog folyamatosan az autóban töltött idő során
Ebben a modellben is kezdhetjük temetni a kézi sebességváltót
Ami kivételt képez a spórolás alól, az természetesen az első két ülés, illetve a multifunkciós, bőrrel borított kormánykerék, hiszen ezekhez ér majd a legtöbbet a sofőr, itt látszik igazán, hogy egy mennyire magasan felszerelt Yarisban ülünk. Az autó méretei ellenére egyébként egész korrekt a hátsó sor helykínálata is, de természetesen csak a maga kategóriájában. Érthető okokból hátul már jóval kevesebb az extra, illetve még olcsóbb hangulatot ébreszt az anyagminőség. A csomagtartó sem félelmetesen kicsi, ráadásul a variálhatósága is kiemelkedő, ezt mondjuk már megszokhattuk a típustól.
Még a szellőzőket, a könyöklőt és az USB csatlakozókat is "kifelejtették" a második sorból
Az első sorban sem tűnik nagy autónak, hátul viszont egyenesen kicsi: de ez egy ilyen műfaj
A csomagtartó alapesetben 286 literes, ám a valóságban ez is hatalmasnak érződik, főleg a korábbi generációkhoz képest
Állítható magasságú padlóval és osztottan dönthető hátsó üléstámlákkal oldható meg a nagyobb tárgyak szállítása
Ésszerű spórolás: a csomagtérajtó belseje nincs színre fújva, ráadásul az itt található megoldások is látványosan egyszerűek
Ahhoz azonban inkább az autó másik végén kell keresgélni, hogy a legkomolyabb újdonságot is megtaláljuk a friss Yarisban, ez pedig nem más, mint a két hibrid hajtáslánc-opció. A kevesek által kedvelt, elektromos rásegítés nélküli 1,0 literes háromhengeres ment a levesbe, ráadásul hibridből is csak két opció maradt az 1,5 literes, készletről elérhető alapmotor mellé. Mindkettő a legújabb, ötödik generációs hajtáslánc-technológiával dolgozik. A gyengébbik, 116 lóerős opció is bőven elég erős egy ekkora autóba, ám ezt a konkrét tesztautót a 130 lóerős csúcsváltozattal szerelték.
Ez a legdrágább hajtáslánc-opció - bár valóban nem túlzás vagy erőfitogtatás - szerintem kissé felesleges, tekintve hogy elég ritkán fogja kihasználni egy átlagos Yaris felhasználó a főként autópályás előzéseknél érződő erőtöbbletet.
Sokat költött a Toyota arra is, hogy elfedje a háromhengeres motor hangját és rezonanciáját, ennek részeként az e-CVT osztóművet is úgy hangolták, hogy amennyire csak a hatékonyság megtartásával lehetséges, kerülje a
"magas fordulatszámon bőgetést". Így valóban igaz rá, hogy minden téren fejlődött a kínálat, ám én személy szerint a maga puritán mivolta miatt is szerettem a kézi váltóval és aprócska motorral szerelt alap-elődöt is, amit szívesen látnék viszont a kínálatban akár az 1,5 literes helyett is, ám innen is jól látszik, hogy miért nem én vagyok a vásárlóközönsége ennek a modellnek.
Érdemes hozzászokni ehhez a Toyotánál: már ebben a méretosztályban is kivezetik a hibrid rendszer nélküli modelleket
A Yaris szépsége azonban szerintem leginkább abban rejlik, hogy igazából ez a csomag is éppen elég lenne a legtöbb közlekedőnek. Főleg így hogy már az alapmotor is kellően erős az autópályás közlekedéshez, a legmodernebb biztonsági és szórakoztató technika is helyet talált benne, illetve hiába kicsi, nőtt annyit, hogy négy főre még használható legyen. Négy keréken guruló bizonyíték arra, hogy mennyire felesleges pazarlás és fényűzés a legtöbb hatalmas, modern SUV, amivel anyu viszi az iskolába az egyetlen gyereket.
Hátulról is jól mutat, kellően vagány és modern, de még mindig megtalálhatóak benne az elődök hagyományai
Jól állnak neki a fekete részletek
A világmegváltó teóriák helyett azonban jöjjenek inkább az árak: hibrid rendszer nélkül magánügyfélként már akár 6,99 millióért hazavihető a Yaris, ha találsz még megfelelőt készleten, ám igazából már csak a hibridekből áll a frissített kínálat, az alapár pedig így 8,4 millió. Ha ragaszkodsz az erősebb hajtáslánchoz, akkor viszont már legalább 10,38 millióval kell számolni, ráadásul a képeken látható tesztautó is ez a Premiere Edition
"alapfelszereltség", felár nélküli, neptunkék színben, fekete tetővel. Ha nagyon elrugaszkodnál, és az abszolúte csúcsváltozatot kérnéd, akkor is 10,87 millió a végösszeg. Nem kimondottan olcsó tehát a Yaris, de nem is rossz ajánlat ezért a csomagért, nem véletlenül kategóriája legnépszerűbb modellje a kis Toyota.
Hogy ér-e 10 milliót a Toyota városi cirkálója 130 lóerővel, azt mindenki döntse el magának, ez viszont továbbra sem változtat a tényen, hogy ami jó, az jó
jó kiskocsi, de nagyon drága 😐
3 éve, pont az olimpia előtt a Comfort + tech + style csomagos verzió akcióban 6,7 millió volt.
azok a madarak fotoshoppolva vannak