Még jobb aerodinamikával jön az új Nissan Leaf
Zéró felhajtóerőt termel az új Nissan Leaf
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Általában repülőgépeknél fontos a felhajtóerő, viszont jó tudni, hogy az autók is termelnek egy keveset. Ezt szorították nullára az új Nissan Leafnél.
Az aerodinamikai tulajdonságok nem csak a sportautóknál, de a villanyautók körében is fontosak. Ez nincs másként a második generációs Nissan Leafnél sem. A Nissan továbbra is csak részleteket mutat, annak ellenére, hogy korábban már készültek fényképek egy álcázatlan példányról. A Leaf tervezésekor repülőgépszárnyak inspirálták a mérnököket. A gyártó szerint a cél természetesen a minél nagyobb hatótáv elérése. A hosszas tervezésnek köszönhetően az új Leaf alja alacsonyabbra került és nem termel felhajtóerőt, ezzel növelve a stabilitást nagyobb sebességeknél és oldalszél esetén. Az olcsóbb modellek 40 kWh-ás akkumulátorcsomaggal érkeznek, míg a drágább verzió 60 kWh-ásat kap, ezzel a hatótáv akár 550 kilométer is lehet. A Nissan szeptember 6-án rántja le a leplet az új Leafről Tokióban, ezt követően Frankfurtban is bemutatkozik.