Egybefüggő, biztonságosabb kerékpársáv létesülhet a Nagykörúton (fotó: BKK)
Szerencsére nincs szó újabb autós sávok elvételéről, ugyanis a 2020-ban kijelölt kerékpársávokkal a rendelkezésre álló közterület újraosztása már megtörtént. Szintén biztosított a 4-6-os villamos helye is, amely kiemelt jelentőségű nem csak a nappali, de az éjszakai közösségi közlekedésben is. De akkor mégis mi változna?
A mellékutcák torkolatát a járdaszintre emelnék, ezzel biztosítva a gyalogosok nagyobb mértékű biztonságát (fotó: BKK)
A legfontosabb módosítás a fizikailag elválasztott kétoldali irányhelyes kerékpársávok kialakítása a Nyugati tér és a Boráros tér között. A BKK közleménye szerint ezek jellemzően minimum két méter szélesek lesznek, mindezt úgy, hogy a parkolósávok mellett megmaradna az ajtónyitásnyi távolság. A csomópontokban a biciklisek számára biztosítanák a folytonos és biztonságos áthaladást minden irányba.
Néhány szakaszon már most is fizikai akadállyal védik a kerékpárosokat
Szakaszosan ugyan, de az autósoknak továbbra is biztosítanának parkolási lehetőséget, illetve rokkant megállókat is kialakítanának, de az áruszállítók is külön megállási lehetőséget kapnának. Ezeket a közlemény szerint javarészt a kerékpársávok bal oldalán jelölnék ki.
november 31-ig lehet kitölteni a vonatkozó kérdőívet
A beruházás az Európai Unió társfinanszírozásával valósulhat meg, ám a munkálatok csak a szükséges forrás megérkezésével kezdődhetnek meg. Még ez előtt a BKK társadalmi egyeztetést indít, amelyen várja az észrevételeket. A kérdőívet november 31-ig lehet kitölteni, többek közt
a társaság weboldalán.