Már az utakon vannak az első együttműködés önvezető futárautói Kaliforniában, a két cég szerint a robottaxik jövője múlik ezen a kollaboráción
"A robottaxik széleskörű elterjedésének alapköve ez az egyezség" - mondta Karl Iagnemma, a Motional elnöke. Míg az Uber a sofőrök fizetése nélkül tud szolgáltatást nyújtani az önvezető autókkal, a járműveket átalakító Motional valós környezetben láthatja az autók működését, illetve egy a közlekedés terén tapasztalt cég javaslataihoz is hozzájut. Ilyen ismeretek például a rossz útvonalválasztás miatti felesleges mérföldek, illetve az utasok és ételrendelők visszajelzései is. A legújabb együttműködés első fecskéi már idén megkezdik a tesztüzemet a két cég közös tervei szerint. Az emberi tényezőt kivonva jobb és egységesebb szolgáltatás mellett az Uber ezzel akár még költséget és árakat is csökkenthet hosszú távon, így számukra is megéri a közös munka.
Mindez már nem az első közreműködés a fent említett cégek közt, ételfutár autók ugyanis már rohangásznak sofőr nélkül Kalifornia útjain az Uber Eat égisze alatt. Az Ioniq 5 alapon működő robotfutárokkal állítólag
"jól kijönnek" a vásárlók, nem szokott problémákat okozni a sofőr nélküli rendelések átvétele. Ezt a flottát bővítik most más régiókban. Ráadásul az Uber önvezetős sztorija még régebbre nyúlik vissza: 2020-ig saját önvezetést fejlesztő részleggel rendelkezett a nemzetközileg ismert cég. A Motional viszont néhány szinttel profibb, az Aptiv és a Hyundai közös munkája az Ioniq 5 villanyautók átalakítása.