Még hogy az EcoBoost Mustang nem király: így száguld a pályán

Kipufogóhang- és végsebesség-teszten a turbós Mustang, mutatjuk, hogyan muzsikál

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Mindenki a V8-as motort társítja az amerikaiak elérhető sportautójához, ám a "kismotoros" változat is elég király, erre találtunk egy remek példát.

Már a modell bemutatkozásával megdől egyes laikusok "nem Mustang V8 nélkül" elmélete, a legelső generáció például egy a fiataloknak szánt, relatíve olcsó, de sportos küllemű kupéként került a piacra egy 105 lóerős, soros hengerelrendezésű alapmotorral 1964-ben. Persze, a V8 opció már az első generációnál is megvolt, akár 271 lóerős is lehetett a választott autó, ám a Ford mindig gondolt azokra, akinek nem kell a nagy és nehéz blokk. Az eredeti alapmotor ugyan hathengeres volt, de 1974 és 1993 közt négyhengeres váltotta, ekkor készültek a leggyengébb Mustangok, mindösszesen 89 lóerővel. A korai alapmodellhez és a későbbi négyhengeresekhez képest a mai, egyesek által egyenesen lenézett 2,3 literes EcoBoost turbómotorral szerelt változat már-már aszfaltszaggató a maga 317 lóerejével.
Hirdetés
Hogy mennyire vad ez a paripa, azt az AutoTopNL YouTube csatornáján a saját szemetekkel is láthatjátok. Egy igen látványos videón a négyhengeres Mustang hangját, a gyorsulását és az alapvető vezetési élményét is bemutatják a sofőr szemszögéből is a holland kollégák, majd a tőlük megszokott módon a német autópálya egy korlátlan szakaszára is kiviszik, hogy kiderüljön, mennyi a valós végsebessége. Alább találjátok a videót, amiről kíváncsian várjuk a véleményeteket is: ti ilyesmire számítottatok az EcoBoost Mustangtól?
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?