Még erősebb motor és kuplung nélküli váltó az Evora újdonsága
Erősebb vagy automata Lotus Evora, és egy mini
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Még el se ültek a Lotus Evora bemutatkozása körüli hullámok, a britek máris két új modellváltozatot készítettek a középmotoros autójukból.
Colin Chapman szerencsére már nem élhette meg, hogy a Lotus legújabb autójának van külön kapcsolója arra, hogy sportkocsiként működjön. Miért nem bíznak annyira a vásárlókban, hogy már alapból szabadjára ereszthetik a teljes teljesítményt? Aki eddig a Lotus Evora volánja mögé ülhetett, az mind elismerhetően nyilatkozott a vezethetőségről. Nem valószínű, hogy az a további hetven lóerő - amelyet klasszikus tuning megoldások segítségével varázsoltak elő a Toyota V6-osból - olyan nehezen uralhatóvá tenné a kocsit. Ennek ellenére a Lotus Evora S-nél meg kell nyomni egy gombot ahhoz, hogy közvetlen legyen a gázreakció, és a motor egészen leszabályozásig foroghasson. Arról nem is beszélve, hogy az aktív kipufogó csak ez utóbbi esetben ad igazán sportos hangot... Hová lesz a világ?
És ez még nem minden. Párizsban a Lotus Evora S mellett megtekinthető lesz az IPS opcióval ellátott autó. Ez a hárombetűs rövidítés az Intelligent Precision Shift kifejezés rövidítése, és hatfokozatú, automatikus váltót jelent. A motorhoz hasonlóan ennek a vezérlését is a Lotus mérnökei által kifejlesztett program alapján végzi az elektronika; az automatikus üzemmódon kívül a kormány mögé helyezett fülekkel, manuálisan is lehet vezérelni a szerkezetet. Az Evora S 4,8 másodperc alatt gyorsul 0-100-ra, de a hetven lóerővel gyengébb automata nem sokkal marad el tőle, annak 5,5 másodpercre van szüksége az állórajtos százas sprinthez. A Lotus rajongók azonban még nem nyugodhatnak meg, a Proton ugyanis nem elégszik meg az Evora csinosításával, igazi tömeggyártót farag a tulajdonában lévő brit gyárból.
Ennek a célnak az érdekében a meglévő sportkocsik mellé egy városi mikroautót is piacra dobnak. Az Aston Martin Cygnet legádázabb ellenfelének ígérkezik a Lotus minije, amely a sportkocsikkal ellentétben nem Toyota technikát használ, hanem teljes egészében saját fejlesztésű rendszert. Proton márkanéven ötajtós karosszériával forgalmazzák majd az újdonságot, Lotusként háromajtós karosszériával, valamint sportosabb megjelenéssel lehet majd megvásárolni néhány év múlva a csöppséget. Benzinmotoros, benzin-elektromos hibrid és akkumulátoros elektromos autóként egyaránt elkészítik, azzal a nem titkolt szándékkal, hogy néhány tőkeerős partnernek akár bérmunkában is hajlandóak lennének gyártani az autót.