Még erősebb, 769 lóerős lett a Pagani Huayra
Pagani Huayra BC: 20 példányban, 769 pacival, 2,3 millió euróért
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A jó lehet még jobb - ezt vallja a Pagani is, ezért most elkészítette a Huayara még erősebb változatát, amit szolid 2,3 millió euróért ad.
Március 1-jén, a Genfi Autószalonon debütál majd a legújabb Pagani, a Huayra BC, azaz Benny Caiola, de már most csorgathatjuk a nyálunkat a mindössze 20 példányban készülő, nem mellesleg 2,3 millió euróért, azaz 713 millió forintért kínált csodagép fotóira. Bár korábbi híresztelések szerint akár 100 lóerős teljesítménynövelést is várhattunk, végül "csak" 59 lóerővel izmosodott az ikerturbós 6,0 literes V12-es benzinmotor. Teljesítménye 789 lóerőre, csúcsnyomatéka 1098 newtonméterre nőtt. Ha mindez nem lenne elég meggyőző, eláruljuk, hogy a Huayra saját tömege 132 kilogrammos fogyókúrával 1218 kilóra csökkent a BC esetén. Csak a kerekeknél darabonként 9 kilogrammal apadt a rugózatlan tömeg, a futóműelemek különleges karbonszálas anyagból készítve 50%-kal könnyebbek, mint korábban, ugyanakkor 20%-kal keményebbek a sajtóközlemény szerint.
A teljesítményfokozás és a tömegcsökkentés mellé aerodinamikai optimalizálás is jutott, a tető kivételével mindegyik karosszériaelem kapott egy kis módosítást. További fontos változás, hogy az Xtrac által fejlesztett és szállított hétfokozatú automata váltó karbonszálas szinkrongyűrűket, elektrohidraulikus aktuátorokat kapott, így a váltó tömege is 40%-kal apadt, a kapcsolási idők feleződtek, 150-ről 75 milliszekundumra csökkentek.
Menetdinamikai adatokat egyelőre nem közölt a Pagani, de azt tudjuk, hogy az eddigi Huayra is 3,3 másodperc alatt ért 100 km/órára, talán lesz egy-két tizednyi javulás, de ha nem az sem tragédia, a kivitel kellően különleges, állítólag már el is kelt az a 20 példány, ami összesen készülni fog a modellből.
Artissimo! Meg tobb kep: http://www.speedhunters.com/2016/02/getting-loose-in-the-pagani-huayra-bc/
Csalfanak: arra en is kivancsi lennek hogy megy a cegnek. Ugy tudom ok csinalnak mindent, a carbont, futomuvet, mindent ok dizajnolnak, CNC-nek Horatio ur izlese szerint. Nem keves penz megy el igy a dizajnra, de meg itt vannak, szoval valamit jol csinalhat.
Kíváncsi lennék, vajon hogy megy ennek a cégnek, hiszen a nagy nevek árnyékában(Lambo, Ferrari, Porsche, Bugatti, Aston, Jaguar stb.) nem lehet könnyű megszólítani a vevőket. De ha azt nézzük, nagyon sok kis manufaktúra működik szerte a világban, és bár néha egy-egy csődbe megy vagy tulajdonosváltáson megy keresztül, a többség már jó ideje, sőt évtizedek óta működik. Erről a britek sokat tudnának mesélni.