Még durvábban gyorsul a Tesla P85D S

Tovább faragtak a csúcs Tesla gyorsulásán

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egy szoftverfrissítés után egy hangyányival közelebb kerül a 3 másodperces 0-100 km/h gyorsuláshoz a P85D S.


Elon Musk, a Tesla Motors vezérigazgatója a napokban bejelentette, hogy a P85D S még gyorsabbá válik. Twitter oldalán a következőt tette közzé: "Egy szoftverfrissítés után 0,1 másodperccel rövidebb idő szükséges a P85D S modellnek a 0-60 mérföldes (0-96 km/h) gyorsuláshoz." Az autó alapesetben 3,2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 60 mérföldre, ez 3,1 másodpercre csökken.
Hirdetés
Bizonyára ezt az egy tizedmásodpercet senki sem fogja észrevenni, azonban ez egyfajta presztízs a Teslának. Elmondhatják, hogy hamarosan elérik a bűvös 3 másodperces álomhatárt. A mérnökök már bizonyára azon törik a fejüket, hogyan lehetne ezt áttörni. A 3 másodperc alatti gyorsulás parádés lenne egy ilyen méretű autónál. A Tesla P85D S-t két villanymotor hajtja, összesen 691 lóerő áll rendelkezésre. A módosított szoftverrel a végsebesség marad 250 km/h. Az autó hatótávolsága 407 km, amelyet zéró emisszióval képes megtenni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 21:55
    Permalink

    Úgy tudom létezik ennek egy kevesebb mint 400lovas (de nem szoftveresen hanem hardveresen)verziója de annak sem nagyobb a hatótávja ,hacsak nem azért mert pár kilóval kevesebb a súlya.Az USA ára sem gondolom ,hogy lényegesen olcsóbb a 380lovas verziónak azonos felszereltség és akkupakk mellett ,hacsak nem az adók miatt (ha van ott olyan teljesítményadóféle ami az eladási árra rárakódik ,nem tudom)! Szoftveresen anno az akku önkisülésén javítottak sokat ami végülis hozott némi hatótáv növekményt a gyakorlatban. Az elektromos hajtású autónak nem kell “gyengébbnek” lenni ahhoz ,hogy nagyobb legyen a hatótávja ,csak nem szabad tiporni “gázpedált”.A hatótáv az akkutól és a motor hatásfokától függ ,azonos használat és súly és stb. mellett!
    Amúgy az arcokat és a reakciókat elnézve ,tuti nem akarja megvenni senki sem egy lóval sem kevesebbel ezt a kocsit az akinek megvan rá a pénze ott kint! Na meg ahogy a cikk is írta ez a cégnek presztízs kérdés is ,úgy ahogy pl. a BMW-nek az M vagy a Mercinek az AMG ,… és ott sem foglalkoznak a fogyasztással!
    A gyengébb öszkerekes verziót szerintem usában nem is ,hanem inkább észak ,északnyugat Európában fogják venni ott ahol eddig is sokat adtak el teslát de sok a hó ,pl. Norvégia!
    Ha megtehetném nekem is kéne nagyon egy ilyen! 🙂 😉
    A jutyubin találni olyan videókat ahol ez a gép nedves ,vizes úton gyorsul…! Na az még a nemsemmi!

  • 2017.10.28. at 21:55
    Permalink

    Ez tök jó. Csak nekem tűnik ez marhaságnak.
    Mi lenne ha inkább szoftveresen visszafognák a ménest egy normál szintre és akkor még hatótávon is tudnának reszelni kicsit.

Vélemény, hozzászólás?