Még álcázzák az új Suzuki Swiftet
Képeken a még tesztelés alatt álló új Suzuki Swift
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kiszivárgott gyári grafikákon már láthattuk, most meg tesztelés közben örökítették meg a legújabb Suzuki Swiftet. Talán idén bemutatják.
Nemrég mutattunk már képet a következő generációs Suzuki Swiftről. A most futó széria 2010-ben jelent meg, elődje a gombócnak becézett meg 2005-ben váltotta két év hiátus után a klasszikus, régi Swiftet. Mivel a mai és az előző kiadás között nem volt túl nagy a különbség, így már épp itt az ideje egy teljesen új bemutatásának. A stílus a már látott grafikáról ismert lesz, így kicsit fura ez az erősen álcázott prototípus a jól láthatóan fusiban beépített ócska fényszórókkal, de nem vehetünk mérget semmire. Az is lehet, hogy időközben változott a koncepció, így a kezdetleges tesztpéldány alapján nehezen hihető, hogy idén bemutatják a végleges változatot.
Sokkal valószínűbb, hogy őszre csak a prototípus lesz kész, és a megvásárolható "mi autónk" majd 2017 elején gurul majd ki hazánk és a környező országok útjaira. A Swift negyedik generációjára így kell még egy kicsi várni, de nem kell félni, ezután is lesz belőle Swift Sport. Az alap marad az 1.2-es benzinmotor, de már 90 lóerős lesz, és talán az új 1,0 literes turbóst is beépítik majd, ami 111 lóerős. A Swift Sport jó eséllyel 1.4-es turbómotort kap az eddigi használt 1.6-os szívó helyett. A következő hónapokban minden bizonnyal még több ki fog derülni a nálunk ma is fontos piaci szereplőnek számító kisautóról.
Te aztán mersz igazán kicsi lenni! Várjuk meg hogy fog kinézni maszk nélkül vagy már addig sem bírunk a trollkodással? Suerintem az előző Swift is jól nézet ki, de ez ugye objektív.
ja igen, ott van még az alfa meg az uj mazdak is. ujabban pedig atoyota is probalja (hasonlo folso hutomaszkkal mint a röno) es a nissan is kapisgalja igen.
szerintem, ha nem foglal el tul sok helyet a frontból (toyota, röno) akkor van még szabadsaga a designernek eslehet meglepőt alkotni. ellenben tudni kell aztis, hogy a megosztó formakból nem lehet megélni,vagy ritkan, ha nagyon eltalált lett (de akkor meg nem megosztó :)))) ). ja meg japanoknal ugye alexus probalkozik ezzel a predator hutomaszkkal 😀
Ezt tényleg embere válogatja. Mindkettőnél van előny és hátrány. A márkaarculat nagy hátránya, amit Tizenkettő is megfogalmazott az Audi A5-nél, hogy „Ha egyet láttál, akkor láttad az összeset.” Nyilván ez a költségcsökkentés hozadéka. Viszont nincs meglepetés, a teljesen álcázott autónál, ami a tesztköreit rója, is tudjuk, milyen lesz. Nehezen megkülönböztethetőek a modellek – ugyanaz a külső más-más méretben. Eszembe jutott egy remek példa. A Matrioska-babáról hallottál már?
[url]https://www.google.hu/search?q=matrjoska+baba&client=opera&hs=pu4&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjP-LiYwPnLAhUGApoKHdDIA0sQ_AUIBygB&biw=931&bih=610[/url]
A japánoknál tulajdonképpen sosem volt egységes márkaarculat, ha visszatekintünk a történelmükbe. Az utóbbi időben kezdték bevezetni, nyilván ezt sem tartották jónak, mint a kisköbcentis turbómotorokat – ezért kezdték viszonylag későn alkalmazni.
Ha ők álcáznak egy modellt, akkor várom a leleplezést, mert tudom, hogy meg fog lepni, esetleg sokkolni fog. Ez azért az Audira, VW-re nagyon nem igaz:)
Ez a nagy különbözőség amúgy nem egy japán sajátosság – a Suzukikra jellemző, de a Nissanok eléggé egyformák újabban, a Mazdák is. Úgy tűnik tehát, hogy az általad képviselt gondolkodás sokkal inkább nyerő, de nekem ez az uniformizálódás nem jön be. A Suzuki jól csinálja.
A márkára jellemző védjegy jó dolog, pl. a BMW-vesék vagy az Alfa-pajzs, de meg kell úgy oldani, hogy a meglepetés erejével hasson egy új modell érkezése. Időről időre meg kell újulni, pl. a Jaguarnak is volt egy Mercihez hasonló hűtőmaszkja sokáig, azt ejtették, és most másmilyen van.
Így van, a VW-vezérnek ez lett volna a célja. Mindenáron a világ legnagyobb autógyártójává válni, és mivel a Suzuki nagyon erős Indiában, a VW meg nem, ezért akart a japánokkal közösködni – hogy Indiában is terjeszkedni tudjon, ezáltal közelebb kerülve a kitűzött célhoz. Az Alfát is meg akarták volna venni Sergio Marchionnétól, de nem sikerült az üzlet. Szerintem mindenki örülhet, hogy ez így lett – szögletes-sarkos Alfák jöttek volna, kb. mint a mostani Seatok:)
szerintem ez inkább hátrány, hogy nincs egy „márkaarculata” a gépnek, hanem mint a búcsúban, minden össze-vissza. Mi a baj pl. a rönó felső maszkjával? amit mindenre ráhúz? semmi, karakteresek, van egy markáns „márkaarculat”, ugyanez a bmw veséivel mi a baj? szerintem szintén, semmi. audinak is ott a single frame….még ha együgyű is, akkor is karakteres. a mercinek is van már egy jellegzetes hűtőrácsa. szerintem inkább az a pozitív, hogy minden kocsin rajta van ez a „márkaarc” de mégis megkülönböztethetőek (számomra a bmwk,renaultok, mercik simán megkülönböztethetőek) és negatív az, hogy minden modell más. az új vitara vonal jó lenne, az ignis hasonló, esetleg a swiftet kellene vitarásítani baleno méretben, annak látnám értelmét, a balenot meg kihagyni.
ez nagyon találó volt :D:D:D::D:D
Igen, mint amikor a régi viccben az egér és az elefánt megy a Lánchídon és megszólal az egér: „Te elefánt! Hallod, hogy dübörgünk?” 🙂
Egy Suzukit mi a töknek maszkolni? Tán majd tőlük tanul a világ.
Ez már az a Swift lesz, amelyikről nemrég volt cikk. Az eltúlzott méretű hűtőmaszkot viseli majd az orrán. Látszik elöl a rendszám alatt, hogy a hűtőrács ott ér véget. Nagyon bírom a Suzukiban többek között azt, hogy élesen elkülöníthetők az egyes modellek, mindegyiknek saját, beazonosítható karaktere van. Ezzel bizony kőkeményen szembemennek a mai trendekkel: náluk úgy látszik, az egyéniség megtartása az egyes szegmensekben még mindig fontos szempont.
a vitara az új swift, ebből a kis csúnyaságból jóval kevesebbet adnak majd el. volt egy jó alap (2005-ös), de sikerült elcseszni.a balenonak sem jósolok túl nagy jövőt, az RS verzió még so-so, de az alap nagyon gagyi. ja az új ignis, na az megint nem rossz és nem lenne rossz, baleno méretben… 😀