Még álcázzák az új Suzuki Swiftet

Képeken a még tesztelés alatt álló új Suzuki Swift

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kiszivárgott gyári grafikákon már láthattuk, most meg tesztelés közben örökítették meg a legújabb Suzuki Swiftet. Talán idén bemutatják.


Nemrég mutattunk már képet a következő generációs Suzuki Swiftről. A most futó széria 2010-ben jelent meg, elődje a gombócnak becézett meg 2005-ben váltotta két év hiátus után a klasszikus, régi Swiftet. Mivel a mai és az előző kiadás között nem volt túl nagy a különbség, így már épp itt az ideje egy teljesen új bemutatásának. A stílus a már látott grafikáról ismert lesz, így kicsit fura ez az erősen álcázott prototípus a jól láthatóan fusiban beépített ócska fényszórókkal, de nem vehetünk mérget semmire. Az is lehet, hogy időközben változott a koncepció, így a kezdetleges tesztpéldány alapján nehezen hihető, hogy idén bemutatják a végleges változatot.
Hirdetés


Sokkal valószínűbb, hogy őszre csak a prototípus lesz kész, és a megvásárolható "mi autónk" majd 2017 elején gurul majd ki hazánk és a környező országok útjaira. A Swift negyedik generációjára így kell még egy kicsi várni, de nem kell félni, ezután is lesz belőle Swift Sport. Az alap marad az 1.2-es benzinmotor, de már 90 lóerős lesz, és talán az új 1,0 literes turbóst is beépítik majd, ami 111 lóerős. A Swift Sport jó eséllyel 1.4-es turbómotort kap az eddigi használt 1.6-os szívó helyett. A következő hónapokban minden bizonnyal még több ki fog derülni a nálunk ma is fontos piaci szereplőnek számító kisautóról.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

12 thoughts on “Még álcázzák az új Suzuki Swiftet

  • 2017.10.28. at 06:30
    Permalink

    Te aztán mersz igazán kicsi lenni! Várjuk meg hogy fog kinézni maszk nélkül vagy már addig sem bírunk a trollkodással? Suerintem az előző Swift is jól nézet ki, de ez ugye objektív.

  • 2017.10.28. at 06:30
    Permalink

    ja igen, ott van még az alfa meg az uj mazdak is. ujabban pedig atoyota is probalja (hasonlo folso hutomaszkkal mint a röno) es a nissan is kapisgalja igen.

    szerintem, ha nem foglal el tul sok helyet a frontból (toyota, röno) akkor van még szabadsaga a designernek eslehet meglepőt alkotni. ellenben tudni kell aztis, hogy a megosztó formakból nem lehet megélni,vagy ritkan, ha nagyon eltalált lett (de akkor meg nem megosztó :)))) ). ja meg japanoknal ugye alexus probalkozik ezzel a predator hutomaszkkal 😀

  • 2017.10.28. at 06:30
    Permalink

    Ezt tényleg embere válogatja. Mindkettőnél van előny és hátrány. A márkaarculat nagy hátránya, amit Tizenkettő is megfogalmazott az Audi A5-nél, hogy „Ha egyet láttál, akkor láttad az összeset.” Nyilván ez a költségcsökkentés hozadéka. Viszont nincs meglepetés, a teljesen álcázott autónál, ami a tesztköreit rója, is tudjuk, milyen lesz. Nehezen megkülönböztethetőek a modellek – ugyanaz a külső más-más méretben. Eszembe jutott egy remek példa. A Matrioska-babáról hallottál már?

    [url]https://www.google.hu/search?q=matrjoska+baba&client=opera&hs=pu4&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjP-LiYwPnLAhUGApoKHdDIA0sQ_AUIBygB&biw=931&bih=610[/url]

    A japánoknál tulajdonképpen sosem volt egységes márkaarculat, ha visszatekintünk a történelmükbe. Az utóbbi időben kezdték bevezetni, nyilván ezt sem tartották jónak, mint a kisköbcentis turbómotorokat – ezért kezdték viszonylag későn alkalmazni.
    Ha ők álcáznak egy modellt, akkor várom a leleplezést, mert tudom, hogy meg fog lepni, esetleg sokkolni fog. Ez azért az Audira, VW-re nagyon nem igaz:)
    Ez a nagy különbözőség amúgy nem egy japán sajátosság – a Suzukikra jellemző, de a Nissanok eléggé egyformák újabban, a Mazdák is. Úgy tűnik tehát, hogy az általad képviselt gondolkodás sokkal inkább nyerő, de nekem ez az uniformizálódás nem jön be. A Suzuki jól csinálja.
    A márkára jellemző védjegy jó dolog, pl. a BMW-vesék vagy az Alfa-pajzs, de meg kell úgy oldani, hogy a meglepetés erejével hasson egy új modell érkezése. Időről időre meg kell újulni, pl. a Jaguarnak is volt egy Mercihez hasonló hűtőmaszkja sokáig, azt ejtették, és most másmilyen van.

  • 2017.10.28. at 06:30
    Permalink

    Így van, a VW-vezérnek ez lett volna a célja. Mindenáron a világ legnagyobb autógyártójává válni, és mivel a Suzuki nagyon erős Indiában, a VW meg nem, ezért akart a japánokkal közösködni – hogy Indiában is terjeszkedni tudjon, ezáltal közelebb kerülve a kitűzött célhoz. Az Alfát is meg akarták volna venni Sergio Marchionnétól, de nem sikerült az üzlet. Szerintem mindenki örülhet, hogy ez így lett – szögletes-sarkos Alfák jöttek volna, kb. mint a mostani Seatok:)

  • 2017.10.28. at 06:30
    Permalink

    szerintem ez inkább hátrány, hogy nincs egy „márkaarculata” a gépnek, hanem mint a búcsúban, minden össze-vissza. Mi a baj pl. a rönó felső maszkjával? amit mindenre ráhúz? semmi, karakteresek, van egy markáns „márkaarculat”, ugyanez a bmw veséivel mi a baj? szerintem szintén, semmi. audinak is ott a single frame….még ha együgyű is, akkor is karakteres. a mercinek is van már egy jellegzetes hűtőrácsa. szerintem inkább az a pozitív, hogy minden kocsin rajta van ez a „márkaarc” de mégis megkülönböztethetőek (számomra a bmwk,renaultok, mercik simán megkülönböztethetőek) és negatív az, hogy minden modell más. az új vitara vonal jó lenne, az ignis hasonló, esetleg a swiftet kellene vitarásítani baleno méretben, annak látnám értelmét, a balenot meg kihagyni.

  • 2017.10.28. at 06:30
    Permalink

    Ez már az a Swift lesz, amelyikről nemrég volt cikk. Az eltúlzott méretű hűtőmaszkot viseli majd az orrán. Látszik elöl a rendszám alatt, hogy a hűtőrács ott ér véget. Nagyon bírom a Suzukiban többek között azt, hogy élesen elkülöníthetők az egyes modellek, mindegyiknek saját, beazonosítható karaktere van. Ezzel bizony kőkeményen szembemennek a mai trendekkel: náluk úgy látszik, az egyéniség megtartása az egyes szegmensekben még mindig fontos szempont.

  • 2017.10.28. at 06:30
    Permalink

    a vitara az új swift, ebből a kis csúnyaságból jóval kevesebbet adnak majd el. volt egy jó alap (2005-ös), de sikerült elcseszni.a balenonak sem jósolok túl nagy jövőt, az RS verzió még so-so, de az alap nagyon gagyi. ja az új ignis, na az megint nem rossz és nem lenne rossz, baleno méretben… 😀

Vélemény, hozzászólás?