3,73 méteres hosszúsággal és SUV-s megjelenéssel érkezik a legolcsóbb villanyautóként debütáló Dacia Spring
Miként arról
beszámoltunk a múlt héten, elstartolt a Dacia első villanyautójának, azaz a piac legolcsóbb villanyautójának előértékesítése. A 3,73 méter hosszú Spring kapcsán már a múlt héten tudtuk, hogy állami támogatással akár 4 millió forintért is hazavihető lehet, ám most még vonzóbb információk érkeztek, egyrészt az, hogy jövő évben nem csupán az a 100 példány érkezik, ami a múlt hét pénteken startolt előértékesítés első 4 (!) órájában elkelt, hanem továbbiak is, ám a támogatott alapár csak az első 100 vevőnek biztos, ők viszont akár hajszálnyit 4 millió forint alatt is hazavihetik majd villanyautójukat.
A ma - részlegesen - bemutatott Dacia Spring része a Groupe Renault azon törekvésének, hogy mindenki számára elérhetővé tegye az elektromobilitást. A Dacia Spring a piac legolcsóbb villanyautója lesz, így a Renault tovább erősítheti pozícióját az elektromos autók piacán, igaz, hazánkban például így is vezeti azt.
Akár érintőképernyős, tolatókamerás középkonzolt is kaphat, egyelőre nem tudni, hogy vajon alapáron, vagy csak extraként
A Spring villanyautó is hozza a Daciák fő jellemzőit: egyszerűnek, robusztusnak és elérhetőnek ígérkezik. Villanymotorja csupán 33 kW (45 LE) teljesítményű, végsebessége 125 km/óra, ám 26,8 kWh-s lítium-ion akkumulátorával a vegyes WLTP hatótávja 225 kilométer, még városban 295 kilométer. Divastos LED menetfénnyel, hátul fektetett Y alakú lámpákkal és SUV-vonásokkal érkezik, utastere ötszemélyes (a sajtóanyag szerint 5 felnőttnek elegendő helyet adó, ám ezt azért jobb szeretnénk személyesen is tapasztalni), csomagtere pedig túlmutat a kisautókén a maga 300 literes alapméretével. Tölthetősége kapcsán egyelőre csak a 30 kW-os DC villámtöltés biztos, amivel egy óra alatt is feltölthető az akku, de konnektorból is elég lesz 10-12 óra.
Elöl-hátul divatos LED lámpákat hord
A várakozásokon is túlmutatóan sikeres előrendelési akcióról mindenképp érdemes elmondani azt, hogy a világon sehol nem kapható még az autó, még ebben a konstrukcióban sem. Kizárólag Magyarországon indult el az előrendelés, amihez bizonyára a hazai,
már kifutott, de még elkölthető 2,5 milliós támogatási konstrukció is szerepet játszik. Az akcióban elkelt első 100 példány ára 6,5 millió forint lesz, aki pedig az állami támogatást felhasználja, az 3 990 000 Forintért juthat hozzá a legolcsóbb villanyautóhoz, ami a piacon forradalmi lépésnek számít! Felszereltségét, végleges árát és részletes adatait majd csak jövőre ismerhetjük meg, de a forgalmazó elmondása szerint az alapellátmány
"tartalmazza majd a mindennapi használat során szükséges alapvető technológiákat és vezetéssegítő rendszereket."
Fehérben is vállalható, de divatos narancs színű betétek is elérhetőek lesznek hozzá
A Dacia Hungária által indított akció keretében az első száz darabos készlet ugyan 4 óra alatt elfogyott, de az előrendelés ugyanakkor folytatódik, hogy azok az érdeklődők, akik szeretnék biztosítani, hogy autójukat mielőbb megkaphassák, érdemes tájékozódniuk és előrendelniük az autót.
„Biztosak voltunk a modell sikerében, de az minket is meglepett, hogy 4 óra alatt elfogyott az első 100 Spring – mondta el Wachtler Tamás, a Dacia magyarországi igazgatója. - Továbbra is arra bíztatok mindenkit, aki ilyen autót szeretne, hogy vegyen részt az előrendelési akcióban, amit folytatunk – bár árat és pontos szállítási határidőt egyelőre nem tudunk garantálni – de továbbra is százezer forint befizetésével, kötelezettségek nélkül lehet ezt megtenni és ez esetben a már odaítélt állami támogatás is felhasználható.”
Jöttek, láttak, győztek. Nem tudok elképzelni olyan forgatókönyvet vagy olyan bakit amivel innen ne lenne bestseller.
Hogyne lehetne, nagyon sok ponton elcseszhetik!
Kezdve:
“Az akcióban elkelt első 100 példány ára 6,5 millió forint lesz”
És utána? Esélyes, hogy feltornásszák az élhetően felszerelt példányok árát pl. ~9.9Millióra …nehogy már elcsábítsa a Zoe vevőkört! :)))
Odáig, hogy hány darabot fognak (akarnak) majd gyártani belőle.
Simán járhat a Dácia úgy mint a Skoda Citigo E IV … sőt !!
‘sztán nem mellesleg az autóról semmi konkrétum, valóságban nem látta/tesztelte senki.
A ‘gagyimárketting ködösítésből annyi derül ki, hogy ez egy városi kis autó “lesz” aminek a képességei kb. a városi használaton nem is mutatnak túl …
A leves próbája az evés 🙂
pontosan, erősen csak flottaátlag javító eszköznek tűnik ez, ha ez a 100 db a 2021-es kvóta.
“aminek a képességei kb. a városi használaton nem is mutatnak túl …”
Ami nem csoda egy ekkora méretű, városi autónak tervezett és gyártott kocsi esetében.
“Esélyes, hogy feltornásszák az élhetően felszerelt példányok árát pl. ~9.9Millióra”
Esélyes, persze. Egy sokkal kisebb, fele akkora méretű akkuval szerelt, 45 lóerős Dacia-t biztosan 10%-kal fognak aláárazni a Zoénak.
“A leves próbája az evés”
Az a pudingé, Jani.
Egy valamit felejt el mindenki: ez az autó nem az autóbuzikat akarja megszólítani, hanem a nagy tömeget: tessék, itt egy elektromos városi kisautó 4 milliós árcédulával, ami korlátozottan használható a városon kívül is (ez ugye nagyjából a teljes e-autó szegmensre igaz)
Kínában gyártják, itt is elkezdik forgalmazni, valószínűleg a megszokott Dacia minőségben. Csodát nem kell tőle várni, arra viszont jó lesz, hogy még szélesebb körben terjed miatta a villanyautózás.