Újabb öt évre meghosszabbította az AutoWallis Csoport az Opel nagykereskedelemi szerződését a közép-kelet-európai régió négy országában, köztük Magyarországon. A megállapodás értelmében továbbra is, legalább 2028 végéig az AutoWallis, fogja a márkát képviselni a közép-kelet-európai régió négy országában.
Andrew Prest, az AutoWallis Distribution ügyvezetője elmondta, hogy az elmúlt években folyamatosan erősödött kapcsolatuk a márkával, mára az Opel egyik legnagyobb független importőrévé váltak, 2023-ban közel 12 ezer darab új Opelt értékesítve. Prest hozzátette:
a mostani megállapodás jól mutatja, hogy az AutoWallis hosszú távon komoly partnere a világ legnagyobb autómárkáinak, melyek száma az elmúlt években a Csoport stratégiai céljainak megfelelően bővült.
Frano Šušnjara, az AutoWallis Distribution regionális Opel márkaigazgatója kiemelte, hogy az Opelnek erős gyökerei vannak a régióban, és az idei különösen fontos év lesz a márka életében: 8 újdonság érkezik, köztük az Astra Sports Tourer, a megújult Corsa és Mokka, a teljesen új Frontera és egy szintén teljesen új Grandland utód, továbbá megújul a teljes kishaszonjármű paletta is. Az év végére valamennyi Opel modellnek lesz teljesen elektromos és belsőégésű változata is.
Ormosy Gábor, az AutoWallis Nyrt. vezérigazgatója az újabb 5 évre szóló megállapodást stratégiai jelentőségűnek értékeli, mivel az Opel az AutoWallis nagykereskedelmi üzletága által értékesített közel 35 ezer darab gépjármű 30 százalékát adta, ezzel a legnagyobb súlyt képviseli. Ormosy Gábor kifejtette, hogy az AutoWallis Csoport az elmúlt években nemzetközi csoporttá vált: bevételének több mint fele tartósan a külföldi piacokról származik az organikus és akvizíciós bővülésnek köszönhetően. Árbevétele 2019 óta négyszeresére nőtt, megközelítve az 1 milliárd eurót, míg nyeresége, egy részvényre jutó eredménye ennél is gyorsabban emelkedett. A társaság ma már a régió 16 országában van jelen, ahol összesen 23 márkát képvisel. Az AutoWallis stratégiai célja, hogy az évtized végére a régió meghatározó autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatójává váljon.
Ennyit a Stellantis kereskedelmi hálózat egységesítéséről – nagyon hatékony lehet, hogy 10 márkának 5 különböző importőre van.