Áramvonalas dizájnt kap majd a Project Trinity
A Volkswagen szerint új sztenderdet állítanak majd a villanyautózásban 2026-ban az egyelőre Project Trinity kódnéven futó elektromos limuzinjukkal. Öt év távlatában bátor dolog ilyet kijelenteni, hiszen nehéz megjósolni, milyen innovációk látnak addig napvilágot - a Teslát ismerve simán lehet, hogy előrukkolnak egy használható repülő autóval. De ha forradalmasítani nem is fogja a villanyautózást a nagy szedán, hasznos és érdekes funkcióival mindenképpen üde színfoltja lehet majd az újautó-piacnak, ha addig a SUV-ok nem szorítanak ki minden mást.
[BANNER type="1"]
A Project Trinity három alapelvre utal, melyek mentén a márka következő zászlóshajóját fejlesztik: a legújabb fedélzeti szoftverek, egyszerűsített beszállítói struktúrák és intelligens gyártási folyamatok. Az utóbbi kettőről egyelőre nem igazán nyilatkozott a Volkswagen, csak annyit lehet tudni, hogy Wolfsburgban készül majd a limuzin, az ottani gyárat 2026-ig felkészítik majd az elmondásuk szerint teljesen új alapokra helyezett autógyártási folyamatokra. Szintén ezt a két aspektust érintheti majd az autóiparban már évek óta lebegtetett "on-demand", vagy igényalapú extrák megjelenése. A legtöbb autó gyakorlatilag ugyanolyan állapotban hagyja majd el az üzemet, felszerelve minden lehetséges alkatrésszel és kiegészítővel, ami nagyban megkönnyíti a gyártási és beszerzési folyamatokat. Ezután a tulajdonos használat közben, az autóból tudja majd külön-külön aktiválni a funkciókat az alapján, mikor éppen melyikre - és meddig - van szüksége. A Volkswagen egyben teljesen új szemléletet ígér, mind gyorsabban kíván klasszikus autógyártóból mobilitási szolgáltatóvá válni, s ügyfeleinek a modellek életcikluson belüli konfigurálhatóságát kínálni, természetesen interneten is elérhető szoftverfrissítések mellett.
A Phaeton utódja lehet majd? Esetleg a Passat vagy az Arteon következő generációja, netán különálló modell? Osztozik majd az Audi-Porsche-Bentley közös villanyplatformján? Sok még a megválaszolatlan kérdés
Bizonyára ilyen extra lesz majd a majdnem teljes, 4-es szintű önvezetési képesség is. Egyelőre annyit erősített meg a Volkswagen, hogy alapból 2+-os szinttel érkeznek majd, de hardveres téren képesek lesznek 4-es szintű önvezetésre is, ha az ügyfél fizet, és ha addigra a szabályozói környezet lehetővé teszi ezt. További intelligens szoftveres megoldás lesz az autó többi járművel (vagy csak más Volkswagenekkel) való kommunikációja az aktuális forgalmi helyzetekről szóló információk valós idejű áramoltatása, bár a Waze után ez nem hangzik túl nagy dobásnak, főleg nem 2026-ban. A Volkswagen márka vezérigazgatója hatótávban és töltési sebességben is nagy előrelépést ígér. Előbbi esetében jelenleg nem csak a Volkswagen, de semelyik másik márka nem tudja tartani a lépést a Teslával, tehát nagy fordulatra lenne szükség, hogy beteljesüljön az ígéret, ha egyáltalán 2026-re még el nem jutunk odáig, hogy már egyébként sem lenne értelme tovább növelni a hatótávot. Utóbbi esetében viszont azt ígérte, ugyanolyan gyorsan fel lehet majd tölteni az aksit, mint amennyi időbe egy belsőégésű motoros autó tankolása telik - ez valóban üdvözlendő újításnak hangzik.