Az AMG még őrzi egy darabig a V8-ast
Philipp Scheimer, az AMG jelenlegi vezetője elárulta, hogy a duplaturbós, négyliteres V8-asokban még bőven látnak fantáziát. A Road & Track magazinnak nyilatkozva szó szerint azt mondta, hogy szerinte az elkövetkezendő 10 évben még biztosan velünk maradnak ezek a nyolchengeres motorok, illetve az a vásárlóközönség, akik megveszik. Hiszen még mindig óriási a kereslet.
Bár az is igaz, hogy új generációs V8-ast már nem fejleszt a cég, de a meglévőt még lehet fejleszteni, sőt, át lehet alakítani úgy, hogy egy konnektoros hibrid rendszer része legyen, ahogy azt a négyajtós GT 63 S E-Performance példája is mutatja. Annak benzinmotorja egy villanymotorral karöltve 831 lóerőnyi rendszerteljesítményt biztosít, 1400 Nm forgatónyomaték mellett.
Valószínűleg csak az AMG kínálat csúcsán maradnak meg
A V8 rajongók számára tehát megnyugtatóan hangozhattak Schemier szavai, ám valószínűleg csak néhány AMG modellben maradnak meg ezek a szerkezetek. Hiszen azt már bejelentették, hogy a következő generációs C 63-ban villamosított négyhengeres dolgozik majd, ugyanígy a GLC 63-ban is. Állítólag az E 63 is veszít néhány hengert, szóval csak a „csúcsragadozókban” marad a V8.