Meddig lehet még költséget faragni? A VW tovább agyal
Tovább késik a Volkswagen olcsó márkája, de biztosan jön
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Volkswagen vezére elárulta, azért késik az új olcsó almárka bevezetése, mert nehezen tudják lejjebb szorítani a gyártási költségeket.
A munka nem állt le, a Volkswagen-csoport továbbra is dolgozik kifejezetten olcsó autómárkája elindításán. A történet egyszerű, mára az egykori keleti Skoda kivitelben és minőségben is felért az anyavállalt termékeihez. Épp ezért a Skodák nem elsősorban az árukkal, hanem például a tágas utastérrel is versenyeznek. Beéred a Golfnál (hajszálnyit) olcsóbb kocsival, de jobb lenne valami nagyobb? Vegyél Octaviát! Nagyjából e szerint az elv szerin készülnek a mai VW-termékek. Az egyenlet része még a lassan magára találó SEAT is, ami a konszernen belüli testvérekhez hasonlítva dögösebb megjelenést és hajszálnyival jobb vezethetőséget ígér a kevésbé cizellált beltérért cserébe. A VW hasít a termékeivel, az Audi tavaly csak második volt a prémiummárkák között a BMW után, de olyan kicsi a különbség, hogy idén változhat az eladási sorrend.
A Volkswagen egy területen nem aknázta még ki az erőforrásait; a Renault-nak a Daciával kreált "csodáját" nem utánozta le eddig. Az 1,5-2 milliós árkategóriában nem képviseletik magukat, így a fejlődő országok piacain nem kaszálnak akkorát, mint az, aki direkt ide szánva fejleszt és gyárt. A megoldás a VW évtizedes partnersége a kínai gyártókkal, akiknek a termékei eddig csak a helyi piacra készültek. Az új, olcsónak szánt modellsorozat Ázsiában készülne és bár még csak a tervezés folyik, nem kizárt, hogy Európa szegényebb felére is eljuthatnának ezek a kocsik. Az olcsított VW-k kérdését már három éve időről-időre előveszi az autós sajtó, most Martin Winterkorn a cég vezérigazgatója adott friss információt az ügyben. Mint elmondta, az a fő gondjuk, hogy már nem tudják hova leszorítani a gyártási költségeket, úgy, hogy azért haszon is legyen a terméken. A mérnökök és persze a közgazdászok azon törik magukat, hogy a pletykában szereplő kompakt szedán, kombi és egyterű minél hamarabb megvalósítható legyen a kritériumok szerint. Az új modelleket természetesen új márkanéven is kínálnák, legalábbis a világ azon pontjain, ahol a Volkswagennek magas a respektje, illetve a vásárlók hajlandóak az igazi wolfsburgi kocsik felárát megfizetni. A kérdés Magyarországról összetett: mi vagyunk azok akik egy kétmilliós új autót is nehezen tudunk kifizetni, bezzeg egy ilyen olcsó Volkswagent gagyinak, a márkához méltatlannak tartanánk. Meglátjuk, lesz-e még - számunkra is - népautó a Volkswagen.
[i]“…de a megtakarítás a gyárak felsővezetői zsebében maradnak,”[/i]
Ennek kirívó esete egy korábbi francia kereskedő hálózat volt. Már megszűnt, nem csoda, veszteséges lett. Ott a 12 igazgató éves összjövedeleme annyi volt, mint a cég többi 600 dolgozójának éves bére együttvéve. 🙂
[i]“Pénz csak pénzből lesz ember!”[/i]
Ezt a gondolatot azért érdemes kettéválasztani.
1, Ha a pénz bemegy a termelő gazdaságba, és úgy termel profitot, az jobbára O.K.
2, Az a pénz amelyik nem megy be, és úgy keletkezik rajta profit, ráadásul nem is akkora mint amennyire a termelő szféra képes, hanem annál sokkal magasabb, na az az igazán káros.
Egy porsche átlagban 16 700, egy audi 3750, egy VW 610 Euró profitot termel.
Én nem erről beszéltem, fuss neki még 1x! Én is szeretnék többet keresni, de a valóság nem ennyire egyszerű. Lehetne a költséghatékonyságot növelni, növelik is, de a megtakarítás a gyárak felsővezetői zsebében maradnak, az autók ára egyre magasabb.
A termelői ár marad a gyárnál. Minden egyéb, amiről mesélsz, az a vezérképviseleteknél, kereskedőknél marad. No meg az államnál.
Átb—-s hát. Te pl. biztosan évről évre kevesebbet szeretnél keresni, sőt, ingyen szeretnél dolgozni. :-DDD
Mi ezzel a baj? Cserébe a munkásaik is milliós prémiumot kapnak. Pénz csak pénzből lesz ember!
Ha akarnának tudnának még lefaragni a gyártási költségekből hiszen bőven meg van hamisítva (még gyáregységeken belöl) az 1db járműre leosztott költségvetési statisztika. Ezt követi az eladási haszonrés, ahol belövik a gépkocsi árát a piachoz járműtipushoz, kereskedőlánchoz és a többi konkurenciákhoz… Az sem kis feladat hogy évről-évre húzzák egyre feljebb az új autók árát erre-arra hivatkozva. Nem fogják lerombolni mindazt, ami már jól működik évtizedek óta. Kár a hamis illúzió. Mindenki (főleg az üzleti szereplők) évről évre többet akarnak… Átbaszás tetőfokon.
Az semmi. Több kell! 🙂
“Mint elmondta, az a fő gondjuk, hogy már nem tudják hova leszorítani a gyártási költségeket, úgy, hogy azért haszon is legyen a terméken.”
A “VAG” csoport minden elkészült autóján minimum 2.500!!!!euro haszon van!!!
Akkor hogy is van ez???
“az a fő gondjuk, hogy már nem tudják hova leszorítani a gyártási költségeket, úgy, hogy azért haszon is legyen a terméken” – mindezt úgy, hogy Kínában gyártanák. Ez tetszik. Kérdezzék meg a Renault-t, hogy kell ezt csinálni, nekik összejött.
Azt nem értem, hogy miért nem a Skodából csináltak olcsó autókat. Ha így tesznek lehet, hogy sok Suzuki és Dacia helyett Skodát vettek volna.