Mazda Skyactiv motorral készülhet az új Toyota Yaris

A független japán gyártó árral szemben fejlesztett motorjait kaphatja meg a mamutgyártó kisautója

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Toyota és Mazda, ég és föld. Ami közös a japánságon túl, hogy mindkét gyártó a turbótlanságot favorizálja egyelőre. Egy megállapodás keretében a Mazda Skyactiv motorja hajthatja a legújabb Toyota Yarist.

A Mazda új, évi 230 ezres kapacitású mexikói gyárának termeléséből évi 50 ezer autó Toyota lesz - az amerikai piac számára. A kisautót a Toyota fejleszti, de hajtását a Mazda Skyactiv motorjaira bízzák. Az új Toyota gyártása 2015 második felében indulhat, de még nem tudni, hogy a legfrissebb Yaris lesz-e ez, vagy egy másik modell.
Hirdetés

Ami biztos, a genfi Hazumival elővezettetett új Mazda2-es már idén bemutatkozik. Abba a koncepcióba 1.5-ös dízelmotort építettek, de lehet, hogy a Toyota kisautójába csak benzines kerül. A Mazda motorjai nagyon jól szerepeltek eddig is, és már készül az újabb változat belőlük.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 11:57
    Permalink

    Reméltem, hogy összeborulnak a Mazdával. A leginnovatívabb benzinesnek tartom a Skyaktivot.

    A Toyota [b]nem a hibridek helyett vezeti be[/b], hanem a kb. 14 éve kifejlesztette 1,0 és a 3 éves 1,33-as motorok helyett.
    Még Yaris Hybridből is egyre többet értékesít a Toyota.

    A Toyota másik lépése (mástól vásárolt dízel) meg részben a németek “megvételére” is jó hatással volt. Csak el kell olvasni pl. az Auto-Bildnek az ömlengését az új BMW motoros Versóról! Tökéletes marketing!

  • 2017.10.29. at 11:57
    Permalink

    A Japánok csak teherautókban használnak dieselt így teljesen mindegy nekik a ilyen téren a hazai piac…. Legalább még maradnak igazi japán dieselek nem úgy ,mint a nissannál vagy a mitsubishinél…

  • 2017.10.29. at 11:57
    Permalink

    Utolsó kép alatt: “Benzinesként és dízelként is egyező sűrítési arány és relatíve nagy lökettérfogat, közvetlen befecskendezéssel, turbók nélkül.”
    Ez most komoly? Egy szívódízel motor mondjuk 14-es sűrítési aránnyal? Ha beindul egyáltalán, akkor tud majd 30 lóerőt 2 literből? Biztos, hogy nem lett itt valami csúnyán félrefordítva?

  • 2017.10.29. at 11:57
    Permalink

    Ha jól tudom a Toyo 24 féle hibridet gyárt…

    Egyszerüen újabb piaci szegmenst kivánnak átvenni.

    A Skyaktiv tech biztos jóval olcsobb mint a HSD, így ez a Yaris is olcsobb lesz.

    A Mazda vagy nem akar vagy valami miatt nem épít ilyen kis autókat…

    Később ezt még megbánhatják..

    Pár hete volt hír, hogy a Mazda Toyo hibrid hajtást vesz..lehet cseréltek…

  • 2017.10.29. at 11:57
    Permalink

    Kb erről beszéltem én is, mellé téve, hogy a hibrikek “atyaúristene” kér szívó motort a lázadó “kistesótól” miután dízelt vett a Bmw-től. Szerintem nevezhető “letérdelésnek” nem azért mert a Toyotánál mindenki hülye, csak azért mert így jobban megérte nekik mint reszelgetni a hibrideket amik aztán ugyanannyit esznek:D

  • 2017.10.29. at 11:57
    Permalink

    Mi ebben a letérdelés? A hibrid nem a megváltó. A méregdrága luxuslimók hibridségük ellenére mind benzintemetők, a középkategóriások meg alkalmatlanok a kellemes autópályás autózásra, mert ordító motorú gyenge szarok. Aki ennek az ellenkezőjét állítja, az hülye. Természetes közegükben, a városok aszfaltján persze jók, de autózni nem csak ilyen helyeken szokás. Ugyanakkor drágák, ami tény.
    A Mazda motorjai remek alternatívát nyújtanak a turbóknak, ha valakinek hidegrázása van a feltöltéstől.

  • 2017.10.29. at 11:57
    Permalink

    Kicsit irónikus, hogy pont a nagy reménység, a Toyota kényszerül erre, hova lett az úttörő hibrid technológia? Azt értem miért kellett a BMW dízele, annélkül (sajnos) Európában nincs biznisz… de ez már olyan letérdelős beismerő vallomás szagú 😀

Vélemény, hozzászólás?