Mazda és dízel – egy jó kombináció
Mazda3 1.6 CD TX Plus teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Mazda3-kínálat egyetlen dízelje az 1.6 CD, amely az árlista közepén helyezkedik el. A TX Plus csúcsmodellt próbáltuk.
Zömök, magasra húzott vállak, vaskos oszlopok. Az előző generáció orra dinamikusabb, de ez is jól felismerhető
Elöl-hátul átlagos paraméterek, de minőségi köntösben. A csomagtartó az új modellben 340 literes lenne, ha a TX Plus felszereltség BOSE hifije nem lopna el belőle 40 litert - így ugyanakkora, mint az elődé
A Mazda3 annyira egyben van, hogy szinte megköszönjük a japán szakiknak az élményt.
Az egyhatos egység ugyanaz az 1560 köbcentis motor, amelyet egy Volvo S40-ben vagy egy Ford Focusban is megtalálhatunk. 109 lóereje és 240-es nyomatéka középút, az átlagautósnak bőven elég. A sok városi út mellett sem fogyasztott hat liternél többet, de a hosszú távú vegyes átlaga öt körül lehet. Hozzá még csendes is: jól néznénk ki, ha a megszokott Mazda-minőséget traktorhanggal aláfestve kellene élveznünk. A motor 1700-as fordulat körül éled, és dízelként hamar leforog, de az előzések és gyorsítások szinte pillanatok alatt megvannak, mert két- és háromezer között hihetetlenül nyomatékos. Kormányzása közvetlen, szűken három fordulatos, a fékek finoman is tudnak lassítani, a kormány és a váltógomb fogása tökéletes. Az autó vezetése közben mindezt kellőképpen értékeljük, de a kanyarodási kedve is átlagon fölüli.Kanyarban is kiváló, pedig elméletben ez egy orrnehéz dízel
Derékszögben táruló ajtók gondoskodnak a kényelmesebb beszállásról. A kétszínű üléshuzat is a TX Plus egyik kiváltsága
Na, mindegy, majd utólag odaflexeljük a hamutartó mellé a gombokat - mondta a tervező. És ez lett az aznapi kaizen.
Szemnek kellemes utastér, a sofőr sem panaszkodhat a kezelőszervek működésére. A vészvillogó gombja alatt vannak az ominózus óraállítók, a váltógomb pedig félig sikeresen takarja a szó szerint (el)baltázott ülésfűtés-kapcsolókat
Összességében nem meglepő a kompakt Mazda jó szereplése. Ám mielőtt neki adnánk a képzeletbeli pálmát, nézzünk rá az árcédulára. A tesztelt TX Plus csúcsváltozat listaáron hatmillióért kicsivel olcsóbb, mint a Volkswagen Golf és az Opel Astra hasonló modellje, de most csak 5,5 millióba kerül akciósan. Ez egyenlő a topverziós Kia cee’d listaárával, de persze a koreai kompakt ugyanúgy engedménnyel kapható. Így tehát ez a Mazda a saját palettáján és az alsó-középkategóriában is középáras, ám még mindig az egyik legvonzóbb lehet. Eleget őriz ugyanis abból a minőségbeli előnyből, amely a konkurens márkák felzárkózásával egyre csökkenni látszik.