Maximális detox – Ilyen az új Opel Astra műszerfala

Hamarosan az új Astra kombi változata is megérkezik a márkakereskedésekbe

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Lassan már a hazai márkakereskedésekben is találkozhatunk az új Astrával, illetve annak kombi változatával Sports Tourer néven. Műszerfaluk tervezését egészen érdekes nevű koncepció alapján végezték el.

Korábban megírtuk, hogy már beárazták az új Astrát, ám most érkezett néhány új információ az autó műszerfaláról. Ám előtte vegyük át gyorsan, hogy mit is nyújt majd a Sports Tourer névre keresztelt kombi. A számadatok alapján a mindennapi használhatóságot a lehető legmagasabb szintre emelték a 4,642mm hosszú, 1860 mm széles és 1,480 mm magas autóban. A csomagtérküszöböt is kényelmesen alacsonyra tervezték, illetve a rendszám helyét - az ötajtós kivitellel ellentétben - nem a lökhárítóban, hanem a csomagtér ajtaján alakították ki. Így könnyebben megpakolható a teljesen sík padlójú csomagtér. A kombi tengelytávolsága elődjénél 70 mm-rel hosszabb, az új ötajtósnál pedig 57 mm-rel hosszabb a 2732 mm-es érték. Ráadásul hiába rövidebb 6 centivel az autó teljes hossza az elődjénél, az utastérben mégis nagyobb a helykínálat.
Hirdetés
Bent a műszerfal hivatalosan a Pure Panel nevet viseli, ami utal is a letisztult, sallangmentes kialakításra. Kiviteltől függően ez akár teljes üvegburkolattal is kérhető a két, egyenként 10 colos, vízszintes kijelző mellett a vezetői szellőző légbeömlőt is magában foglalja. “A teljesen üvegezett műszerfalat én úgy hívom “széltől-szélig üveg”', mert itt az üvegburkolat egészen a Pure Panel széléig kihúzódik. Ez különösen modernné teszi az utastér megjelenését” – mondta erről az Opel formatervezésért felelős alelnöke, Mark Adams. Ráadásul a tükröződésmentes rétegnek köszönhetően nincs szükség a képernyők felett külön árnyékoló elemre, amely megakadályozná a visszatükröződést a szélvédőn. A műszerfal koncepciójának alapját pedig “maximális detox” néven emlegetik az Opelnél. Tervezői arra törekedtek, hogy a vezetőhöz minden szükséges információ úgy jusson el, és valamennyi hasznos funkció működtetését úgy tegyék számára lehetővé, hogy ne terheljék őt felesleges információkkal. A fizikai gombok számát minimálisra csökkentették, állítólag egyetlen korábbi Opel sem volt ennyire egyszerűen és ösztönösen kezelhető, mint az új Astra. Vezetékekre sincs szükség az új Astra Tourer-ben, hiszen az újgenerációs infotainment rendszerhez alapkivitelben is vezeték nélkül csatlakoztathatók - Apple CarPlay-en vagy Android Autón keresztül - a kompatibilis okostelefonok.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?