Hamarosan érkezik a kombi Astra is
Korábban megírtuk, hogy már
beárazták az új Astrát, ám most érkezett néhány új információ az autó műszerfaláról. Ám előtte vegyük át gyorsan, hogy mit is nyújt majd a Sports Tourer névre keresztelt kombi. A számadatok alapján a mindennapi használhatóságot a lehető legmagasabb szintre emelték a 4,642mm hosszú, 1860 mm széles és 1,480 mm magas autóban.
600 mm-es csomagtérpadló magasság mellett kiváló térkihasználást ígér az Opel
A csomagtérküszöböt is kényelmesen alacsonyra tervezték, illetve a rendszám helyét - az ötajtós kivitellel ellentétben - nem a lökhárítóban, hanem a csomagtér ajtaján alakították ki. Így könnyebben megpakolható a teljesen sík padlójú csomagtér. A kombi tengelytávolsága elődjénél 70 mm-rel hosszabb, az új ötajtósnál pedig 57 mm-rel hosszabb a 2732 mm-es érték. Ráadásul hiába rövidebb 6 centivel az autó teljes hossza az elődjénél, az utastérben mégis nagyobb a helykínálat.
60 milliméterrel rövidebb az elődjénél, de a nagyobb tengelytávnak köszönhetően belül tágasabb
Bent a műszerfal hivatalosan a Pure Panel nevet viseli, ami utal is a letisztult, sallangmentes kialakításra. Kiviteltől függően ez akár teljes üvegburkolattal is kérhető a két, egyenként 10 colos, vízszintes kijelző mellett a vezetői szellőző légbeömlőt is magában foglalja. “A teljesen üvegezett műszerfalat én úgy hívom “széltől-szélig üveg”', mert itt az üvegburkolat egészen a Pure Panel széléig kihúzódik. Ez különösen modernné teszi az utastér megjelenését” – mondta erről az Opel formatervezésért felelős alelnöke, Mark Adams. Ráadásul a tükröződésmentes rétegnek köszönhetően nincs szükség a képernyők felett külön árnyékoló elemre, amely megakadályozná a visszatükröződést a szélvédőn.
Két darab 10 colos képernyőt rejt a Pure Panel
A műszerfal koncepciójának alapját pedig “maximális detox” néven emlegetik az Opelnél. Tervezői arra törekedtek, hogy a vezetőhöz minden szükséges információ úgy jusson el, és valamennyi hasznos funkció működtetését úgy tegyék számára lehetővé, hogy ne terheljék őt felesleges információkkal. A fizikai gombok számát minimálisra csökkentették, állítólag egyetlen korábbi Opel sem volt ennyire egyszerűen és ösztönösen kezelhető, mint az új Astra. Vezetékekre sincs szükség az új Astra Tourer-ben, hiszen az újgenerációs infotainment rendszerhez alapkivitelben is vezeték nélkül csatlakoztathatók - Apple CarPlay-en vagy Android Autón keresztül - a kompatibilis okostelefonok.