Mától rendelhető a Dacia Jogger, íme az árai és részletei
Jól megy a Daciának, de már elő is húzták új csodafegyverüket, a Jogger három modellt vált
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Dacia Lodgy eddig is a legnépszerűbb nagycsaládos autó volt, most pedig érkezik utódja, a már vagány formájú Jogger. Mától rendelhető, tavasszal befutnak az első autók.
Bár egész friss a Dacia palettája, jövőre elkezdik az arcok átalakítását, hiszen új logót kap a márka, ennek megfelelően a szalonok is megújulnak majd. A képen az idén frissített Duster, a Kékesen
A Dacia kínálata ma már szándékosan csakis személyautókat tartalmaz, jövőre a kétüléses, 800 literes puttonyt hordó, 325 kg terhelhetőségű Spring Cargo által mégis kiegészül egy (elektromos) haszonjárművel a paletta. A Jogger mától rendelhető!
Vagány, körbeműanyagozásával egészen SUV-jellegű a funkcióját tekintve a Lodgyhoz hasonlóan egyterűs Jogger, 20 centiméteres hasmagassága a Dusterét közelíti
Dízel Jogger nem is lesz, de a Clio E-Tech (1,6-os szívó benzinesen alapuló) "öntöltő" hibrid hajtásláncát (és így annak speciális aszinkron automata váltóját is) megkapja majd, 2023-as gyártástól, annak alapárát pedig vélhetően jövő év végén ismerhetjük majd meg.
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
4547 | 1784 | 1691 | 2897 | 5 üléses: 607-1819; 7 üléses: 160-506-1807 |
Vállaival és hátsó lámpájával van némi Volvo-hatás a Joggerben
De most nézzük a Lodgynál 4 centivel hosszabb és fényévekkel modernebb Jogger alapárát - dobpergés: 5,169 millió forintba kerül az ötüléses, 5,419 millióba a hétszemélyes a TCe 100 LPG alapmotorral.
120 ezer forint lesz a TCe 110 verzió felára, ami bár teljesítményből és nyomatékból is többet ad, valójában ugyanazt az 1,0 literes, háromhengeres motort jelenti, ami nem csak a Sanderót, még a nagyobb és magasabb Dustert is elfogadhatóan mozgatja - mondom ezt az után, hogy tavaly is abszolút elégedett voltam a motorral (sima benzinesként és LPG-vel is), de tegnap is lehúztam vele egy Eger-Budapest utat, és autópályán, 130 körül is teljesen elemében volt.TCe 100 LPG | TCe 110 | |
Emissziós norma | Euro 6d | |
Hengerűrtartalom [cm3] | 999 | |
Hengerek/szelepek száma | 3/12 | |
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 | |
Üzemanyag | benzin/LPG | benzin |
Teljesítmény [LE] | 90 (4800-5000); LPG: 100 (4600-5000) | 100 (5000-5250) |
Nyomaték [Nm] | 160 (2100-3750); LPG: 170 (2000-3500) | 200 (2900-3500) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 12,5 (LPG: 12:3) | 10,5 |
Végsebesség [km/h] | 172 (LPG: 175) | 180 |
Kombinált fogyasztás - WLTP [l/100 km] | 6,0 (LPG: 7,6-7,7) | 5,6-5,7 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 135-136 (LPG: 119-120)) | 127-129 |
Saját tömeg [kg] | 1223-1262 (LPG: 1252-1291) | 1176-1261 |
Már az alapverzió felett jár a szövetbetétes műszerfal, az automata légkondi a csúcsverzióhoz alapáras a középsőhöz 50 ezer forintért kérhető. A Dacia extraárai továbbra is kedvezőek, így a legtöbb vevő a csúcsverziókat választja
A Jogger műszerfala a Sandero/Logan párosból való, az Essential alapverzió kivételével szövetbetétes.
Alapáron ugyanúgy a kijelző nélküli, okostelefonos applikációval kommunikáló, de Bluetooth-kapcsolatos hifi jár, s bár mindössze 130 ezer forintba kerül a báziskivitelhez a légkondi, azon túl az elektromos és fűthető külső tükrökért, az automata ablaktörlőért, a bőrkormányért, a tempomatért, a 4 irányban állítható kormánykerékért, a tolatóradarért, a hátsó elektromos ablakokért, a 8 colos érintőképernyőért és a Sandero Stepwayről ismerős, tetőcsomagtartóvá hajtható hosszanti tetősínekért megéri a második, Comfort szintet választani. Míg a Comfort felára 650 ezer forint, onnan már csak 300 ezer forintos lépcső az Extreme csúcsverzió, ami egyebek mellett alufelniket, egyedi kárpitozást, automata légkondit és automata Dacia Kártyát (kulcs nélküli nyitás-indítást), tolatókamerát, a második sorba lehajtható asztalkákat, a harmadikba pedig nyitható (kibillenthető) oldalablakokat ad.Árával és helykínálatával is komoly versenyzőnek ígérkezik a Jogger
Bár az alapverzió még klíma nélküli, mindössze 130 ezer forintért kérhető a légkondi, így az állami támogatásnak köszönhetően azzal együtt is 3 millió forint környéki belépővel számolhatnak a nagycsaládosok