Arra keresünk rá, amire vágyunk, vagy amit tényleg meg is engedhetünk magunknak? Itthon a BMW a favorit, amit az eladási statisztikák nem támasztanak alá
Évek óta közzéteszik az autómárkákra vonatkozó Google kereséseket, amiből jól látható, hogy mely gyártók érdeklik leginkább a fogyasztókat. Gondolhatnánk, hogy az internet határtalan birodalmában sokan a nehezen elérhető vágyaikról ábrándoznak, de a statisztikák azt mutatják, hogy inkább a megfizethető kategóriák után érdeklődnek a netezők. A keresési eredmények sok esetekben korrelálnak a valós vásárlásokkal, ám ez nem minden országra igaz, hazánk is a kivételeket erősíti.
Országra lebontva is látható, hogy mely márkák hol igazán népszerűek, legalábbis az interneten
A Toyota az interneten is a dobogó legfelső fokára állhat, immár harmadjára az elmúlt négy évben. A vizsgált 154 országból 47-ben a japán márka végzett az első helyen, Ausztráliában, Oroszországban, a posztszovjet térségben, illetve számos afrikai és dél-amerikai országban a Toyota modelljei zsebelték be a legtöbb kattintást. Hiába produkál szép eladási számokat a Toyota Európában (nálunk tavaly a Suzuki után a második helyen zárt a forgalomba helyezéseknél,
élen a tartósan a hazánkban maradó autók körében), mégsem őket hozta ki győztesnek a Google.
Tavaly 12077 új Toyotát helyeztek itthon forgalomba, ami a második helyre volt elég a regisztrációknál, ám a kivonásokkal tisztított lista élén áll a Toyota
Az öreg kontinensen jellemzően a BMW érdekelte a többséget, hazánkban is a három bajor betűt írták be a legnagyobb számban keresőbe, holott a 4063 darabos forgalomba helyezett mennyiség tavaly
csak a 12. helyre volt elég, de még az
import statisztikát sem a BMW vezeti. Észak-Amerikát egyértelműen a Fordok érdeklik, illetve a hazai márkák iránti vonzalom is megfigyelhető (Volvo-Svédország, Hyundai-Dél-Korea, Peugeot-Franciaország), Kínában viszont a Tesla szerezte meg az elsőséget.