Másodjára is a Ford EcoBoost nyerte az Év Motorja díjat

Ismerős győztesek az Év Motorja választáson

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Napvilágot láttak az Év Motorja díj kitüntetettjei, több ismerős hajtómű is található a listán.

Az Év Motorja díj különlegessége nem csak az, hogy évről évre konkrétan tucatnyi kitüntetést ad, hanem az is, hogy nem csak az új motorok közül, hanem a világon kapható összesből választ a 35 országból verbuvált 76 tagú zsűri. Minél több piacon kapható egy motor, annál nagyobb eséllyel kap kitüntetést, de számít a motorok teljesítménye, fogyasztása és kifinomult működése mellett a modern motortechnológiák sikeres alkalmazása is.
Hirdetés

A 2,0 liternél nem nagyobb űrtartalmú kategóriákban egységesen turbós motorok lettek a győztesek, miként az Év Motorja díjat is mesterségesen lélegeztetett erőforrás, a Ford 1,0 literes EcoBoost motorja kapta - immár második évben. A háromhengeres, közvetlen befecskendezésű benzines a díj 15 éves történetének legmagasabb pontszámát szerezte meg. Európában - a már versenyautóban is sikerrel próbált - 1,0 literes EcoBoost a Fiesta, a B-MAX, a Focus, a C-MAX és a Grand C-MAX modellekhez is rendelhető, ezen kívül hamarosan megjelenik majd a Transit Connect, a Transit Courier, a Tourneo Connect, a Tourneo Courier, a Mondeo és az EcoSport kínálatában is, ezért a piaci igényekre reagálva a Ford augusztus közepétől kölni motorgyárában megduplázza az 1,0 literes EcoBoost motorok gyártását. Az ősztől már napi 1000 példányban készülő motor hamarosan az egész világon bemutatkozik: Indiában és Kínában nemrégiben jelent meg a Ford EcoSport kínálatában, az év későbbi részében pedig az észak-amerikai Ford Fiestában is elérhető lesz.
Év Motorjai 2013 - győztesek
Év Motorja Ford 1.0 EcoBoost (soros, háromhengeres, turbós - 125 LE)
Új motor VW 1.4 TSI ACT (soros, négyhengeres, turbós - 140 LE)
Zöld motor Fiat 0,9 TwinAir CNG (soros, kéthengeres, turbós - 80 LE)
Sportmotor Ferrari 6.3 V12 (V12, szívó - 740 LE)
1 liter alatt Ford 1.0 EcoBoost (soros, háromhengeres, turbós - 125 LE)
1-1,4 liter VW 1.4 TSI Twincharger (soros, négyhengeres, turbós és kompresszoros -185 LE)
1,4-1,8 liter BMW-PSA 1.6 T (soros, négyhengeres, turbós - 211 LE)
1,8-2 liter BMW 2.0 TwinTurbo (soros, négyhengeres, dupla turbós - 245 LE)
2-2,5 liter Audi 2.5 TFSI (soros, öthengeres, turbós - 340 LE)
2,5-3 liter Porsche 2.7 DI (boxer, hathengeres, szívó - 275 LE)
3-4 liter McLaren 3.8 V8 (V8, szívó - 625 LE)
4 liter fölött Ferrari 6.3 V12 (V12, szívó - 740 LE)

Régi ismerős a listán a Volkswagen kettős feltöltésű TSI-je is, de idén az 1.4 TSI hengerlekapcsolós (ACT) változatával a legjobb új motor serlegét is vitte a VW. A legzöldebbnek a Fiat földgázhajtású, 0,9 literes kéthengerese találtatott, dupla serleget a fődíjat is vivő, legjobb 1,0 liter alattinak is kikiáltott Ford EcoBooston túl (sportmotorként és 4,0 literesnél nagyobbként) ezúttal egyedül a Ferrari F12 Berlinetta 6,3 literes V12-ese vitt, s a listán a VW mellett a BMW szerepel még két motorral, igaz, abból egyik a PSA-val közös. Összességében tehát 9 márka is szerepel az Év Motorja díj idei, nem szerény számú kitüntetettjei között.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

7 thoughts on “Másodjára is a Ford EcoBoost nyerte az Év Motorja díjat

  • 2017.10.30. at 02:31
    Permalink

    Én is BMW-s vagyok, és nagyrészt egyet is értek veled, de azért a BMW is tömegtermék, csak prémium. A szívó sorhatok valószínűleg már soha nem térnek vissza. Ma már a 328i is sornégy, de kb, 1-1,5 literrel kevesebbet eszik a régi 28i-nél, közben 50 LE-vel erősebb, és egy nehezebb autót mozgat. Egyébként egy sportos autónak szerintem is hátul kell hajtania.

  • 2017.10.30. at 02:31
    Permalink

    Sorhatos konstrukció az egész fordulatszám tartományban rezgés mentesen forog. Természetesen vannak még „selymesen” járó konstrukciók, de a sorhatos viszi a prímet. Ez nem magánvélemény. Remélhetőleg a BMW megtartja kínálatában ezt a konstrukciót. A többi ehhez viszonyítva csak „tömegtermék”, minden túlzás nélkül. Ehhez járul még, hogy hátúl hajt. A nem tömegtermékek alapfilozófiája, hogy nem hajtjuk azt a kereket, amelyiket kormányozzuk. Ez a konstrukció a filozófián túl jóval drágább és nem utolsó sorban sokkal jobban és élvezetesebben vezethető.

  • 2017.10.30. at 02:31
    Permalink

    „1,0 literes EcoBoost a … C-MAX és a Grand C-MAX modellekhez is rendelhető, ezen kívül hamarosan megjelenik majd a Transit Connect, a Transit Courier, a Tourneo Connect, a Tourneo Courier, a Mondeo és az EcoSport kínálatában is”

    🙂 Már a B-maxban is elmegy kategória, nemhogy egy mondeoban… Ráadásul ilyen hosszútávfutó családi autóba ilyen kihegyezett pöcsköszörűt beletenni (teherautóba meg aztán)…

    Ők tudják.

  • 2017.10.30. at 02:31
    Permalink

    A szívómotorok már bizonyítottak, bár már van gyártó, amelyik nem is kínál ilyet,
    és olyan is, amelyiknek csak ilyen van. Majd 10év múlva meglátjuk, mennyire válnak be ezek a kis
    turbós szerkezetek. Biztos jól kitalálták a mérnökök, de én ha most vennék autót,
    nem ezt választanám!

  • 2017.10.30. at 02:31
    Permalink

    Attól, hogy díjat nyert, én még mindig nem hiszem el, hogy ez egy hosszútávon tartós konstrukció lesz, de ne legyen igazam.
    Olajban futó vezérmű-, és olajpumpát hajtó szíj, 250ezret forgó turbó, stb. Az egész elég bonyolult, fejlett konstrukció, ami szép mérnöki teljesítmény, de nagyon sok hibalehetőséget rejt. A tervezett élettartam alatt úgy látom hozhat kb. 1 millió spórolást egy szívó 1.6-hoz képest, ami nem rossz. Majd meglátjuk, mindezt milyen fenntartási költségek mellett. Egy idő előtti motorhalállal mondjuk megy a levesbe a megtakarítás.

  • 2017.10.30. at 02:31
    Permalink

    Attól, hogy díjat nyert, én még mindig nem hiszem el, hogy ez egy hosszútávon tartós konstrukció lesz, de ne legyen igazam.
    Olajban futó vezérmű-, és olajpumpát hajtó szíj, 250ezret forgó turbó, stb. Az egész elég bonyolult, fejlett konstrukció, ami szép mérnöki teljesítmény, de nagyon sok hibalehetőséget rejt. A tervezett élettartam alatt úgy látom hozhat kb. 1 millió spórolást egy szívó 1.6-hoz képest, ami nem rossz. Majd meglátjuk, mindezt milyen fenntartási költségek mellett. Egy idő előtti motorhalállal mondjuk megy a levesbe a megtakarítás.

Vélemény, hozzászólás?