Más, mint a többi. Peugeot 208 1.2 VTi teszt
Peugeot 208 1.2 VTi Active teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A 208-as Peugeot igazából semmiben sem jobb a többi kisautónál. Viszont más, egy kicsit más, ami üdvözlendő. Háromhengeres, 82 lóerős benzinesként teszteltük.
Milyen az ergonómia? Tökéletesnek semmiképp sem nevezhető, mert a minikormányt bajosan tudjuk olyan pozícióba állítani, hogy a.: ne az ölünkben legyen, b.: ne takarja ki az óracsoportot. A váltó viszont kézre esik, a pedálrend megfelelő, s a térdet sem nyomja a középkonzol. Aminek tetején látványos képernyő trónol, de a tesztautóban navigáció nem volt, a képnézegető funkciót meg nem is nagyon értjük: jó az, hogy mondjuk az autópályán fotókat bámul az utasközönség? Nem vagyunk benne egészen biztosak.
Amikor már haladunk, nem nagy baj, hogy híján van a rugalmasságnak, s hogy csak úgy 3000-es percenkénti fordulaton mozgatja kellő dinamizmussal az önmagában alig tonna alatti súlyú kocsit, de egy kisautóval zömében városban furikázik az ember. Automata váltó kéne hozzá, de az nincs, csak robotizált, s (az árlistán) csak az 1.6 e-HDi csúcsverzióhoz. Na mindegy, tanulható, szokható vele az együttlét, a mindennapos rohangálás, amiben partner az eltalált rásegítésű kormány és a komfortos (egyszerű, elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros) futómű. Hogy például egy pilisi szerpentinezés alatt előbbi kevéssé informatívnak, utóbbi billegősnek találtatik, nem annyira lényeges.
Fogyasztás? Elvileg mindössze 4,5 litert eszik az 1.2 VTi 100 km-enként - nos, mi a 6,1 l/100 km-es tesztfogyasztással is elégedettek voltunk. A 208 árát ugyanakkor sokalljuk, mert bár nem drágább az átlagnál, de nem is jobb. Az ötajtós alapár 3 127 000 Ft (1.0 Access, 68 LE), az 1.2-es VTi felára 150 ezer Ft. Az Active-lépcsőért 350 ezret kér a Peugeot. Az a Peugeot, amelynek vásárlói általában messze nem racionális szempontok alapján döntenek, a 208 meg van annyira más, hogy elnyerhesse egyesek kegyeit.
Árak
Tesztmodell alapára
3 277 000 Ft (2013.04.22.)
Tesztautó ára
3 982 000 Ft (2013.04.22.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1199 cm3
Teljesítmény:
60 kW (82 LE) 5750 1/min-nél
Nyomaték:
118 Nm 2750 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
12,2 s
Végsebesség:
175 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,5 l/100km
Méretek
Hosszúság:
3962 mm
Szélesség:
1739 mm
Magasság:
1460 mm
Saját tömeg:
975 kg
Össztömeg:
1527 kg
Tengelytáv:
2538 mm
Karosszéria-kivitel:
ötajtós
Csomagtér:
285-1076 l
Belső szélesség elöl:
1370 mm
Belső szélesség hátul:
1350 mm
Belmagasság elöl:
910-990 mm
Belmagasság hátul:
920 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
210 mm
Ülőlap hossza elöl:
510 mm
Ülőlap hossza hátul:
470 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1040 mm
Csomagtér magassága:
520 mm
Csomagtér hossza:
670 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1370 mm
Raktérnyílás szélessége:
930 mm
Raktérnyílás magassága:
780 mm
Motor és váltó
Motor:
Otto motor
Motorosztály:
Euro 5
Hengerűrtartalom:
1199 cm3
Hengerek/szelepek száma:
3/12
Sebességváltó:
manuális - 5 fokozatú
Nyomaték:
118 Nm 2750 1/min-nél
Teljesítmény:
60 kW (82 LE) 5750 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
175 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
12,2 s
CO2-kibocsátás:
104 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,5 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6,1 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
57 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
63 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
68 dB(A)
ilyet béreltünk nyaralásra, alig vártam, hogy vezessem. nem rossz de nekem túl szőkenőautó.
Megnéztem. Belül szűk, randa műanyag lakkozott betétekkel, apró műszerekkel. A 207-es egy tökéletes kisautó volt, a 208-as egy rémség, semmitmondó gagyi. Sajnálom, mert a 207-el maximálisan elégedett voltam ( minusz a 6,5 l-es fogyasztás ) .
Szóval a 208-ast elb@szták. Nem kicsit. Nagyon.
Francia váltó! :D, 3 millió alap ár! 😀 😀
A fanatikusoknak jó lesz, tapogathatják, a műszerfalat, és elégedettek lesznek.
Tehát egy sikerült egy ocsmány, rakás francia sz**t kiadni ismét …
[i]„Már itt is a 3 henger?!! Ne mááááááár!”[/i]
[b]Sánta. :-)))[/b]
Már itt is a 3 henger?!! Ne mááááááár!
Jó lenne ha megbízható lenne és akkor minden tökéletes lenne.