Márpedig a Volkswagen Golf az etalon. Vagy nem?

Ezek a kedvenc kompaktjaink

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Elvtelenül szajkózzuk, hogy a Volkswagen Golf Az autó. Németbérencek is vagyunk. Na ja, nyilván. Most meg olajat öntünk a tűzre!


Vállalom a felelősséget. Nekem jutott eszembe az ötlet, s én buzdítottam a kollégákat véleményalkotásra. Hogy ki-ki rakja össze a maga Top 10-es listáját, mondja meg, írja le, hogy az ő fejében hogy néz ki a kompaktok, a nem prémium kompakt ferdehátúak – amúgy nem létező - rangsora. Mert egyfelől a kompakt vagy Golf-osztály a legnépszerűbb és legfontosabb szegmens, másfelől meg mindig etalonozzuk a Golfot. Nem utolsósorban mindenkinek megvan a maga preferenciája, ha bevallja, ha nem. Kinek meggyőződésesen, kinek a megbízhatósági statisztikák eredménye, kinek a családban, baráti körben látottak-hallottak alapján. Kinek, mert a lehetőségek szerint mindet végigpróbálta, s tapasztalt, amit tapasztalt.
Hirdetés

Hogy a kommentelők egy része nem ért egyet, evidens. Nem értik, hogyan ajnározhatjuk az unalmas, túlárazott wolfsburgi ferdehátút. Azt róják fel, hogy németbérencek vagyunk. A VW jelre masztizunk. „Ha Kántor úron múlna, 2050-ig csak a Golf lehetne az Év Autója még akkor is, ha egy szaros talicskára tennék a VW jelet Golf felirattal! Mert az az etalon és kész, számára nincs más autó! Esetleg a VW-hez tartozó Skoda, de csak azért, mert a VW-hez tartozik! Szánalmas hü..e!” Ez a kedvenc hozzászólásom innen. Ó, nem vagyok, nem is leszek soha Év Autója-zsűritag. Bezzeg a zsűri a létező összes (fontos) 2013-as díjat a VII-es Golfnak adta. Mind-mind elvtelen, gerinctelen németbérenc, le velük!
Szóval véleményezünk. Halkan hozzáteszem: nyilván mindig, az objektivitásra törekedve is véleményezünk, de most hangsúlyozottan. És olyan nincs, hogy tökéletes objektivitás. Nincsen. Na mindegy, zsebünk német márkával degeszre tömve, más nem számít. De mégis: az újságírói felütésre érkezett olvasói kommentekből okulás. A vitatkozás (lehetőleg kulturáltan). Szerintem ez visz előre, ezekből összességében tájékozódva nyerhet az ember egy olyan képet (ha másról nem is, az autós társadalomról), amiből aztán vagy építkezik, vagy nagyon nem.

Amit a háromszor Top 10 előtt még rögzítenék, hogy túlnyomórészt sajnos gazdagon extrázott új autókat vezetünk. Ez már csak így van. Aztán az autók futóművét nem a magyar útviszonyokra hangolják. Az árukat meg nem a magyar fizetésekhez. És mindnyájunk máshogy áll a próbált kocsikhoz, ami mondjuk szerintem egészséges. Alább toplisták következnek. Amik nem szerepelnek a – számunkra pillanatnyilag - legjobbak között, azok is mind jó autók, mert szerencsére ma már nincsenek rosszak – de vannak jobbak. Haladjunk. Ímhol elsőként főszerkesztőnk álláspontja.
Katona Mátyás: Octavia, mert a kategórián túlmutat
Melyik a tíz legjobb kompakt? Nehezen megválaszolható kérdés, hiszen temérdek autó van, temérdek szempont, s az is alapvető, hogy ma már igazán rossz autó nincs, valamiben a legtöbb kiemelkedik, ha másban nem, legalább abban, hogy olcsó. Persze autóvásárláskor az olcsójánoskodást nem érdemes túlzásba vinni, nem elsősorban megvenni, hanem fenntartani, tankolni drága ugyanis az autókat. És akkor jöjjön az én, nyilván szubjektív Top 10-es listám.
1.: Skoda Octavia. Mert a legnagyobb a kompaktok között, mégis kompaktos áron mérik. És már az 1.2 TSI-vel is teljesen korrekt autó, azzal is kapható DSG váltóval. És mert eléggé modern, eléggé jól megcsinált, a kategórián túlmutató autó.
2.: Volkswagen Golf. Csomagterével az Octaviánál kevesebbet, talán minden másban picivel többet ad, ahhoz hasonlóan a legmodernebb sofőrsegédekkel felszerelhető, összességében tényleg etalon. Ritka jó autó volt a tavalyi – persze nem olcsó – tesztpéldány.
3.: Mazda3. Legalább a harmadik helyet megérdemli, az elsőként nálunk járt, egészen aszkéta, és a szívómotorok között szenzációsan jó G120 benzinmotorral. A japán autók fénykorát idéző minőséggel. Ötajtósként, nem titkoltan formájával is bejön.
4.: Honda Civic. Az utakon alig látni belőle, pedig ilyen jó és ilyen aszkéta 1.6-os dízellel, viszonylag nagy csomagterével és tágas utasterével még akkor is szerethető, ha berendezése egy kissé maradi.
5.: Toyota Auris (Touring Sports HSD). Csakis annak, aki zömében városban autózik. Ott nincs nála jobb, nem a műszerfalát kell nézni, hanem az utat. Viszont néma, környezetbarát, óriási csomagterű.
6.: Renault Mégane. Lehet kövezni, a Mégane nem a legjobb kompakt, viszont olcsó, az 1.5 dCi remek, van hozzá EDC automata váltó is, és azzal, gazdag felszereltséggel, kulcs nélküli nyitással és indítással, kombiként is olcsóbb, mint egy alap gázolajos Opel Astra.
7.: Hyundai i30/Kia cee’d. Szintén nem a legjobbak, nem is olyan olcsók, mint első generációjukkal. De ellátmányukhoz mérten még nem is drágák, garanciájuk (ami a Hyundai esetén korlát nélküli 5 év, a Kiánál 7 év/150 000 km) szinte ajándék. És alapmotorjuk is élhető, ahhoz is hatsebességes váltó jár. Bőven van érv mellettük.
8.: Ford Focus. Jóságban előbbre való, de nem olcsó, ezért nálam csak itt, a lista vége felé szerepelhet. Van belőle remek 1.6 EcoBoost, igazából dízelei se rosszak, van praktikus kombiként, és minden sofőrsegéddel felszerelhető. Futóműve ma is a legjobbak között van, igazából szintén egy kategórián túlmutató modell.
9.: SEAT Leon. Jó kocsi, de az Octavia és a Golf akkor is megöli, ha LED-es fényszórót csakis ő kínál.
10.: Citroën C4. Ismét lehet kövezni, viszont rugózási kényelemben túllágyított futóművével, aszkéta 1.6-os dízelével és még az olcsó MCP6 robotváltóval is szeretem. Olcsó kuplungmentes modellként nálam befutó, befutóbb, mint a szintén nem rossz Peugeot 308, mert az érintő-középkonzollal még nem sikerült megbarátkoznom.
Hű, de jó régiek
Régen minden jobb volt… Ez persze nem igaz, de tény, hogy minden más volt. Az erőviszonyok is. Például a most a Top 10-es listán sanszosan senki által sem említett Mitsubishi Colt/Lancer 1987-ben megjelent, már kerek szériája iszonyatosan modern volt egy kettes Golfhoz vagy egy Kadett E-hez mérten is, de ugyanabban az évben jelent meg a nekem legjobban tetsző E90-es Toyota Corolla is, ami már szintén kerekded, mégis karakteres arcú volt, és létezett belőle összkerekes kombi is. Gyerekkorom álomautói voltak, Colt van is a családban, Corolla korábbi volt, ilyen ismerősnél van, és ma is remek. Persze nem mai autók, maibb egy 1991-ben megjelent Opel Astra F, ami szintén masszív, és szerethetőbb is, mint a mai Astra J. De bevallom, az árak lefelé szánkázásával én ma már egy alap Astra H-val is tudok szimpatizálni. Olcsó és gyakori autó, ezért lehet belőle jót is találni. És koros autónál igazából ez a fontos.


Másodikként a még viszonylag kevés autóval találkozó új munkatársunk véleménye jön. Ő nem vette annyira szigorúan a kompaktos kérést (a szedánokat és a prémiumot hagyjuk!), s neki van igaza, hiszen ma már mindenki mindent kompaktozik. Egész világunk kompakt, ha így tetszik. Ami kompakt, jó. Ami nem kompakt, az kilóg. Kilógni nem jó. Igazodás van, másolás, beállás a sorba, tisztelet a kivételnek.
Hollósy Balázs: Golf, mert mindent tud
Kompakt autó. Én napi közlekedésre és amúgy mindenre használandónak, használhatónak látnám szívesen, amiben ülök. Ebből indulok ki, az észérveket pár ponton felborítják egyéb szempontok.
1.: Volkswagen Golf. Mindent tud, amit egy kompaktnak kell, a kínálatban fölfelé haladva annál jóval többet is. A Golfban az árán kívül semmi kivetnivaló nincs, arról meg csak mi tehetünk, hogy nekünk drága. Hétköznapokra, esernyő helyett.
2.: Skoda Octavia. Mindent tud, amit a Golf, csak talán kevesebben irigykednek az octaviásra, mint a golfosra. Ez hiba. Az Octavia pont annyival olcsóbb, amennyivel kevésbé tűnik drága autónak, és az utca embere pont ennyivel kevésbé lesz irigy is rá, ráadásul a csomagtartója nem nagyobb, hanem hatalmas. Összességében egy pozitív csomag a magyar hétköznapokra.
3.: BMW 2-es sorozat. Nem, én sem vezettem még, de nagyon szeretném már. Ha már időben lemaradtam az 1602-es kicsi kád BMW-ről és az E21-es 3-asról is, most ezzel pótolhatnám. A mai világ felpuhultságát vállalva csakis automataként kéne. Ha lenne ajtókeret, akkor még jobban.
4.: Audi A3. Az A3 a luxus-Golf, a Limousine kivitel viszont egyben mindent megtestesít, amire feltörekvő 30 év alatti „értelmiségiként” vágyhatok. Kár, hogy nálunk minimum újgazdagnak kell lenni egy A3-hoz.
5.: Volvo V40. A V40 az A3-mal szemben egy környezettudatos, okos európai fiatalember képét kölcsönözné még nekem is. Ezért vágyom rá, mert mint az elit társaság, a legjobbat hozná ki belőle, nem mint a 2-es BMW.
6.: Peugeot 308. A 308 az első kiskormányos, amivel megbarátkoztam, és napi használatú autóként szívesen használnám. Álmodozó hajlamomat jól mutatja, hogy három prémiumautó is megelőzte a listámon.
7.: Kia cee’d. Ahogy az első generációs cee’d nálam etalon a bő másfél milliós használt autók között, úgy az újonnan kapható alap 1.4-es, élhető felszereltséggel 4 millió forint körüli akciós árral szerintem verhetetlen. Soha nem kéne Hyundai i30-ként. Ez amennyire európai (Audi-koppintás beltér), az annyira ázsiai, nem az én ízlésvilágom.
8.: Mercedes CLA. Nekem a CLA csalódás volt, ezért csak nyolcadik.
9.: Mazda3. A Mazda3 remek, de amíg árulnak NB szériás MX-5-öst használtan, nekem kompakt Mazda nem kéne napi használósnak.
10.: Subaru Impreza. Tízes listát kellett összeállítani, ezért az Impreza befért még. Mit gondolnak, melyik változat megvásárlását tudnám megindokolni?


Ugye, hogy mennyire mások vagyunk? Végül itt az én listám. Bevallom, változtattam rajta azt követően, hogy elolvastam főszerkesztőnk véleményét.
Kántor István: Golf. De meddig?
Először én is az Octaviát tettem az élre, aztán mégis a Golf nyert, hiszen továbbra is őt tartom etalonnak. Azzal nem verheti meg az Octavia, hogy nagyobb és olcsóbb. Ettől még nem jobb, legfeljebb ésszerűbb. Amint korábban egy kommentre is válaszoltam, várom és remélem, hogy egyszer jön egy jobb kompakt, és akkor annak örülni fogok, mert egyrészt unalmas már a Golf etalonsága, másrészt a Volkswagen is csipkedné magát, ha kéne, harmadrészt ez azt is jelentené, hogy több a nem csak szimplán jó, hanem kiváló kocsi.
1.: Volkswagen Golf. Először az Octaviát raktam előbbre, de meggondoltam magam. Mert a Golf a jobb, egy kicsit. Minőségérzetre, ülésre, futóművének finomságára, kormányzásra, váltóra. Minden a helyén van, beleköthetetlen. Picit unalmas, picit semmilyen, de akkor is. És végre valóban tágas, hatalmas rakterű a Variant. A Golf drágasága pedig amellett, hogy bosszantó, érthető is. Hát hogy a fenébe ne lenne drága az, ami a legjobb/legnépszerűbb?
2.: Skoda Octavia. Azt hiszem, ez mindent elmond: ha jó nagy autót szeretnék venni a lehető legjobb áron, Octaviát vennék. Benzinmotorral, 1.4 TSI-vel. DSG-vel. Olyasmikkel szemben is, mint Insignia, Mondeo, Passat. És Superb.
3.: Mazda3. Az előzőt is szerettem, a legújabb még jobb. És ennek megfelelően szintén baromi drága. Mint minden más is. Többször nem is foglalkozom az árral, fölösleges. Hogy szívó a benzinese, hogy árral szemben úszik, kalap le.
4.: Honda Civic. Nem szép, bent is vannak logikai bukfencek, de jó autó a legjobb váltóval. Tágas, kényelmes, szimpatikusan más, mint a többiek. Megkockáztatom, hogy az új 1.6-os dízelmotorjánál nincs jobb.
5.: SEAT Leon. Szegény spanyolt hajlamosak vagyunk elfelejteni, pedig ahogy a Golf szinte A3, a Leon végtére is Golf. Meg Octavia. Az nem érdekel, hogy full LED-es is lehet a lámpája. Ellenben jó vezetni. Majdnem mindene golfos.
6.: Ford Focus. Kitűnő futómű, korrekt mindene, jó vezetni. De mintha egyre kevésbé lenne jó. És bocs, megígértem, de nem tartom be: drága, nagyon.
7.: Renault Mégane. Jó kocsi az egyik legjobb ár/értékkel. Piros pont, bár sokaknak egyáltalán nem számít, hogy az RS-sel ő az etalon hot hatch. Vajon odaver neki majd a Civic Type R?
8.: Alfa Romeo Giulietta. Megosztva a Fiat Bravóval és a Lancia Deltával. Azért a Giuliettát emeltem ki, mert a trióból őt a legjobb vezetni, míg a Bravo a legkevésbé drága (nnna, már megint a pénz).
9.: Peugeot 308. Meglepően jó futómű és kormányzás, komoly súlycsökkentés, ötletek. Jók és rosszak egyaránt (fel nem fogom, miért kellett átvariálni a fordulatszámmérőt). Közepes váltó.
10.: Kia cee'd. Semmi extra, de kellemes darab. A 7 év garancia is nyilván szépíti.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

73 thoughts on “Márpedig a Volkswagen Golf az etalon. Vagy nem?

  • 2017.10.29. at 13:03
    Permalink

    Megjegyzem, hogy egyiket sem venném. Mert egy ilyen kompaktba én csomószor nem férnék bele a családommal. Nálunk alapelvárás volt a három független ülés hátul. Időnként jól jön a hatodik, hetedik. Egy 2007-es Renault Grand Scénicem van. És minden tesztautónál jobban szeretem. Itt az volt a felvetés, hogy mely kompaktok a kedvenceink, melyeket tartjuk legjobbnak. Erről szólt a lista.

  • 2017.10.29. at 13:03
    Permalink

    Természetesen azt el is felejtettem, hogy vajon 2013-ban melyik autógyártó gyártotta le és értékesítette a legtöbb autót a világban? Igen, sajnos nem a „díjnyertes” VW.
    Kinek milyen sorrend felel meg annak a tükrében, amit jónak talál egy ranglista felállításában? Szerintem pont nem az egyéni érdekeknek kell érvényesülni és azt hirdetni, mintha szikla szilárdan az lenne az etalon (ez a cikk írójának szól). Nézzen utána a világon az autó előállítási és eladási kategóriáknak, és utána hirdessen győztest azok alapján. Ne a saját kis világának megfelelőt koronázza meg. Én magam is rendelkezem jó néhány autóval (E36; Carina E; Vectra A) és imádom mind, mert a maguk világában mind mind egytől egyig tökéletesek, mégsem hinném hogy azok lennének az etalonok !

  • 2017.10.29. at 13:03
    Permalink

    Sajnos ezek a sorrendek csak az alapján álltak fel, hogy ki mit szeretne. Mert vannak berögződött álmok, tévhitek, vagy valós hitek amik viszont mára a valóságban megváltoztak. Vannak piacok ahol más a fizetés és más az értékrend, de ezek itt nem azonosak!

    Ha lenne 1500 autótok amit a mondjuk a saját cégeteknek kell megvenni és fenntartani azaz szinte a saját pénzedből akkor nagyon kíváncsi lennék, hogy hány autógyárnak kellene leégnie, hogy az itt szereplő első pár autót vegyétek!
    Nagyon kíváncsi lennék, hogy ebben a székben, hogyan döntenétek.

    Szóval én azt mondom, hogy senki ne vegyen ezek alapján autót!!! Nagyon ne! Mert biztosan nem így jár jól!

  • 2017.10.29. at 13:03
    Permalink

    Kedves Szabó Tamás!

    A kérdést egyéni preferenciák szerint válaszoltuk meg, ki-ki maga aszerint, amit fontosnak, jónak tart. Szerintem félreértette az észrevételemet a Mazda MX-5 NB-re.
    Csak a vicc kedvéért jegyezném meg, hogy a tágabb értelemben vett családomban éppen 6 darab remek francia autó szolgál. 4 Peugeot, 1 Citroen és 1 Renault.

    Üdvözlettel:

    Hollósy Balázs

  • 2017.10.29. at 13:03
    Permalink

    Tényleg a VW a legjobb autó; ebben csak az a furcsa hogy a világban ez pont másképp van:
    http://www.portfolio.hu/vallalatok/elkepeszto_amit_a_tesla_muvel.195249.html
    Jó autónak biztos hogy jó, de kérdem én , az összes többi autó is pont nem ilyen jó?
    Amúgy meg ha sportos autóról beszélünk, akkor a BMW-t illeti a korona.
    Ha megbízható, fenntartható autó kell HONDA v. TOYOTA.
    Ha meg ezen szempontok nélküli, relatíve (előzőkhöz képest) olcsón megfizethető autó kell, akkor meg bármi más. Na talán ez lenne egy kicsit a VW-n, semmi más.

  • 2017.10.29. at 13:03
    Permalink

    Nem bántottál meg semmivel. 😀 A „bunkót” az én értelmezésemre mondom, mert tényleg a negatívba hajló intelligencia szinttel is körbenyálaztam a kérdést.
    Köszönöm, én is a beszélgetést, és remélem lesz még 🙂
    Senkit nem áll szándékomban (még az anonimitásom álarca mögött mormogva sem) elküldeni melegebb éghajlatra, mert nem kell mindenkinek mindenben egyet értenie. (Rohadt unalmas is lenne a világ)
    Nagyon örülök neki, hogy ilyen nyitott emberek is vannak mint te (seggnyalás nélkül, őszintén mondom).

  • 2017.10.29. at 13:03
    Permalink

    Sokkal másabb, és ebben igazad van. Konszenzus, és meghatározott követelmények nélkül nincs etalon.
    Ráadásul elolvasva a Golf tesztet, és a TOP listát nem állított fel egyik újságíró sem fix követelményeket, amelyek mérési alapként szolgálhatnak.
    A fiatal kolléga még teljes spektrumban válogatott is, így nem értelmezhető a „kompaktok” között felállított lista.
    Röviden: egyetértek veled, nem is kicsit, csak én bunkó módon is értelmezem az etalon jelentését. 😀

  • 2017.10.29. at 13:03
    Permalink

    ja igen, és megerősítetted amit mondtam [b]a flotta kezelőkről[/b]: (az államigazgatás (minisztériumok, országos szervek, önkörmányzatok) előszeretettel vásárolnak Octaviat. És a közszférában amúgy is a német autókat részesítik előnyben, szinte mindenhol Opel, VW, Ford, Skoda (valahol ugye ez is német) a szolgálati autó. Én még nem láttam polgármestert, vállalatvezetőt Toyota Avensissel vagy Mazda 6-tal, annál inkább VW Passattal vagy Ford Mondeoval.)

    Ismétlem: nézd meg a zsebüket! 🙂

    Ha venned kell négy gumit nem saját részre, és hasonló áron a continental vagy melyik ad hozzá legót is a fiadnak, nem azt veszed meg?
    Bakker! De! 🙂

    Utsó mondat: csak hogy kitekintsetek, nézzétek meg kanadában melyik típus vezeti 15 éve az eladási listát 2012ig:

    http://www.hondaklub.com/33-honda/civic/391-a-honda-civic-15-eve-megszakitas-nelkuel-kanada-lekelendbb-autoja

    Menyire más világ.

    És bakker ne AUTOBILD-et olvassatok már… 🙂
    A Mazda is csak azért van néha benne, mert európában a németek forgalmazzák.
    Kicsit lássatok a dolgok mögé.

    Biztos van több újságíró is aki nem függ a németektől, de kettőt biztosan ismertek Ti is…

    Hollósy Balázs fenti magyarázata a Mazda 3-ra? 🙂

  • 2017.10.29. at 13:03
    Permalink

    Srácok, igazatok van,

    [b]az ízlés[/b] mindenkinek más, ezzel semmi bajom.
    Azzal sem lenne bajom, ha az (idióta) újságíró így írná le a Golfról: Kántor István vagyok, nekem a Golf tetszik a legjobban mert ilyen az ízlésem.

    Ezzel semmi gondom nem lenne.
    És hozzáteszem – a Németek egy valamit nagyon jól tudnak: csomagolni.
    De az olasz design-t is méltathatom joggal, szépek az Alfák is, nem csak a Ferrarik.
    A Peugeot 5008-as is szép autó, még szerintem is.
    A japánok ízlése sokszor teljesen agyament.
    Én Honda rajongó vagyok, de a mostani külső design iránya nem igazán jön be.
    A japánok csak kb. 10 éve foglalkoznak azzal, hogy belül is jól nézzen ki az autó, előtte csak az számított, hogy romolhatatlan és kényelmes legyen minden.
    Tök nem értik szerintem még most sem ezt az egyik oldalról túl igényes, másik oldalról érthetetlenül igénytelen európát: „legyen szép, de jó nekünk a tekerős ablak is.”

    Nem így van?

    [b]Nemzetközi gyártás:[/b]

    igen, ez elég problémás dolog.

    Sajnos az Eu-n kívüli gyártók megfizetnek – büntetővámot az EU-n kívül készült autókért (is).
    Ezért is igyekeznek „az értékesítés helyéhez közel vinni a gyártást” (Honda filozófia pl.).
    A Honda gyártat Angliában és Törökországban.
    Ez sajnos nem tesz jót a minőségnek, mert a beszállítók is európaiak.
    Ráadásul a Honda közösen variált a Roverrel egy rövid ideig- hála Istennek! – de befejezte.
    Szerintetek tavaly amikor Norbi elindult a jó japán Civic-kel, amit az angolok szereltek össze, majd egy olasz műhely átépített és nem kevés gond volt vele, mire gondoltam? 🙂

    A Mazdánál a Ford mint egyik többségi tulajdonos behozott komplett modellt (fiesta, maverick) Mazda emblémák közé (meg el is vitt – Ranger – az egyetlen hibátlan Ford) és hozott a 3masba, 5ösbe peugeot 1.6d motort nagy örömünkre, amit még tovább rontottak…
    De úgy néz ki ez a korszak is lezárult, és a Mazda most önálló.
    A Skyactive technológia tényleg bejött, és egyenlőre bizonyít, látom, és nem vagyok Mazda rajongó.

    A Toyota a világ egyik legnagyobb autógyártója.
    BMW motor? Igen hallottam.
    De hát kombinálnak ők másokkal is.

    JA bocs: melyik is az a Peugeot, ami valójában egy az egyben MITSUBISHI?
    Csak pislogtam amikor megnéztem a műhelyben.
    De tudjuk ők utóbbiak meg szeretik a Renaultot is.

    Subaru – attól függetlenül hogy most már Toyotához tartozik, szerintem ez a boxermotor olyan mint Mazdánál a wankel: Eröltetik, de szívás.
    Viszont wankel nélkül is van Mazda, de Boxer nélkül nincs Subaru…

    [b]Mazda6 vs. Octavia:[/b]

    nyilván igazad van hogy más kategória,
    csak azt nem értem, akkor miért emlegetik mindig együtt őket, „szaklapok” és vásárlók is.

    HACSAK nem azért, mert a hasonló teljesítményű octavia már a 6-os ára környékén jár, és a méreteik szerint sem állnak olyan messze egymástól, és valójában -az én feltételezésem szerint – ez egy nagyon ügyes kereskedői (megtévesztő) húzás, hogy alsóbb kategóriába sorolják, mint amibe tartozik méretei alapján.
    Simán lehet, hogy nincs igazam, de végül is ki sorolja be kategóriákba a modelleket és mi alapján?
    Nem a gyártó „célozza” be oda és ehhez igazítja az árat?
    A méret pedig az Octavia esetében nem az adu-ász?

    🙂

    T

    De nem erről van szó.

  • 2017.10.29. at 13:03
    Permalink

    Kedves Nick ! Szerintem a 40000 népítélet már elég lehetőséget ad a kiegyenlítődésre , és bizonyos
    konzekvenciák megállapítására , amíg nem lesz hitelesebbnek látszó újabb felmérés .
    Nem kötekedésként , de ismerek japán és más európai márkákat hajtó szerelőket is .

  • 2017.10.29. at 13:03
    Permalink

    A Népítélet sem mérvadó, hiszen nem reprezentatív mintavételen alapul, hanem olyan hozzászólásokon, amelyeknek az igazságtartalmát senki nem vizsgálja. Másrészt pedig jellemzően kétféle hozzászólás van. Az egyik az egekig magasztalja a kocsiját, a másik meg – aki póruljárt vele – kicsit könnyít magán, azzal is, hogy „kiírja magából”.
    Ha jobban belegondolok, én úgy vettem észre, hogy szinte minden autószerelő ismerősömnek német autója van. Akinek jobban megy ott Audi vagy BMW, de másoknál is VW, jellemzően Passat, Jetta, Golf.

  • 2017.10.29. at 13:03
    Permalink

    Kedves witz!
    Azzal kezdem, hogy pontosan belőttem az etalon jelentését. Mind az értelmező kéziszótár szerinti, mind a köznyelvben esetenként hibás értelmezését körbejártam… Le is írtam, hogy erre a konkrét esetre mely értelmezése lehet érvényes: (a lehet 3-szor aláhúzva)
    Szóval az etalon az az alapmérték amihez hozzámérsz összehasonlítás céljából egy hasonló eszközt, tárgyat, élőlényt, „valamihez valamit”.
    Az etalon ahogy te is említetted a „valamik” egy csoportjánál állandó. (Ebben nincs is vita) De más csoportnál változik, mert maga a környezet is változik… Ezért nem találhatunk légmentesen lezárt Ford T modellt, mint mérőeszközt, illetve elzárt takarékbetétkönyvet az 1890-es évek etalon fizetésével.
    Abban igazad van, hogy nem kell mindenáron „etalont” keresni, vagy annak titulálni bármit, aminek egy év múlva lejár a szavatossága. Tény, hogy jobb ha létezik egy állandó mérce, ami autók esetében nem fog megvalósulni.

  • 2017.10.29. at 13:03
    Permalink

    Van aki a japánokra esküszik, van aki a németekre, van aki a franciára, van aki az olaszra. Ezek általában érzelmi kérdések. A japánokkal az a baj, hogy vagy nem szépek az autóik – legalábbis európai szemmel – vagy ha egyediek, formásak, akkor meg hamar idejétmúlt lesz a forma. De ez persze csak az én véleményem, hiszen az ízlés szubjektív.
    Másrészt már nem nagyon van olyan, hogy német, japán stb. autó, hiszen minden nemzetközi kooperációban készül. Jó példa erre az új 1,6-os dízel Toyota (Corolla) Verso. Ebben a kocsiban egy BMW dízelmotor van, amit amúgy Ausztriában terveztek és Ausztriában is gyártják a Steyernél, aztán a motort Törökországba szállítják, hogy az ottani gyárban összeálljon a japán (német-osztrák-török) autó. És még hány és hány országból érkezhet bele alkatrész?

    A végén a hasonlat nem jó. Ugyanis az Octavia kompakt kategória, a Mazda 6 pedig alsóközép. Az induló árak is ennek megfelelőek, az Octavia 3,99-től indul, a Mazda 6 pedig 6,5 milliótól. Ez kb. 65%-os felár, az azért elég jelentős.
    Másrészt az Octavia magas darabszáma abból is következik, hogy az államigazgatás (minisztériumok, országos szervek, önkörmányzatok) előszeretettel vásárolnak Octaviat. És a közszférában amúgy is a német autókat részesítik előnyben, szinte mindenhol Opel, VW, Ford, Skoda (valahol ugye ez is német) a szolgálati autó. Én még nem láttam polgármestert, vállalatvezetőt Toyota Avensissel vagy Mazda 6-tal, annál inkább VW Passattal vagy Ford Mondeoval.

  • 2017.10.29. at 13:03
    Permalink

    Skoda Octavia-t annyira jónak azért nem látom, inkább csak nagy. (Ami persze lehet main selling point…)

    Viszont biztosan nem hagytam volna ki az Auris-t (Auris kombit). Nem jobb ezeknél, de igazán jól használhat hibrid csak abból van

  • 2017.10.29. at 13:03
    Permalink

    Golf és Octavia? Egészségetekre, legyen a ti hitetek szerint…
    Hála Istennek már azért alakul a közvélemény, és kezdik felismerni az emberek, hogy a német autók égbe emelése hülyítés.
    Megbízhatósági statisztikák?
    Jobban tudjátok mint az átlag, hogy azok hogy működnek.
    A konkurens Totalcar portál 40000 népítélete alapján az első kilencben csak japán autó van, a tizedik is BMW, nem golf, az ugyanis a legrosszabbak között szerepel.
    http://totalcar.hu/magazin/kozelet/nepitelet40k/

    Én gyerekkoromban audi-rajongó voltam. Aztán szerelő lett belőlem és felnőttem.
    Tanuló koromban is még a német autó volt a menő.
    De aztán a Hondánál kezdtem el dolgozni, és megtértem.
    Az óta máshol dolgozom, már kilenc éve Mazdázok.
    Ez idő alatt is kellett német, francia autókat szerelnem és óriási kontrasztot látok a műszaki tartalomban, megbízhatóságban…

    Úgyhogy vegyél golfot, csak legyen nálad mindig egy tartalék váltó, vagy ne lepődj meg, ha a szeleprugó eltörik és a szelep elrepeszti a hengerfalat, vagy gyertya cserénél vegyél egy pár trafót is, mert valószínű kelleni fog…

    Sorolhatnám.

    Miért van az, hogy octaviaból eladtak tavaly kb. 3700 db-ot, Mazda 6- osból pedig csak kb. 700db-ot Magyarországon?

    Azért mert az octavia jobb?

    Nézz bele az árrésekbe, meg a flottakezelők zsebébe.

    T

  • 2017.10.29. at 13:03
    Permalink

    Golf és Octavia? Egészségetekre, legyen a ti hitetek szerint…
    Hála Istennek már azért alakul a közvélemény, és kezdik felismerni az emberek, hogy a német autók égbe emelése hülyítés.
    Megbízhatósági statisztikák?
    Jobban tudjátok mint az átlag, hogy azok hogy működnek.
    A konkurens Totalcar portál 40000 népítélete alapján az első kilencben csak japán autó van, a tizedik is BMW, nem golf, az ugyanis a legrosszabbak között szerepel.
    http://totalcar.hu/magazin/kozelet/nepitelet40k/

    Én gyerekkoromban audi-rajongó voltam. Aztán szerelő lett belőlem és felnőttem.
    Tanuló koromban is még a német autó volt a menő.
    De aztán a Hondánál kezdtem el dolgozni, és megtértem.
    Az óta máshol dolgozom, már kilenc éve Mazdázok.
    Ez idő alatt is kellett német, francia autókat szerelnem és óriási kontrasztot látok a műszaki tartalomban, megbízhatóságban…

    Úgyhogy vegyél golfot, csak legyen nálad mindig egy tartalék váltó, vagy ne lepődj meg, ha a szeleprugó eltörik és a szelep elrepeszti a hengerfalat, vagy gyertya cserénél vegyél egy pár trafót is, mert valószínű kelleni fog…

    Sorolhatnám.

    Miért van az, hogy octaviaból eladtak tavaly kb. 3700 db-ot, Mazda 6- osból pedig csak kb. 700db-ot Magyarországon?

    Azért mert az octavia jobb?

    Nézz bele az árrésekbe, meg a flottakezelők zsebébe.

    T

  • 2017.10.29. at 13:03
    Permalink

    Egyértelmű, hogy a Golf és az Octavia van az első két helyen, telán mindegy is, hogy milyen sorrendben. Nálam a Focus lenne a 3. helyen és szerintem pár éve (5-10 meg pláne) sokaknál dobogós lett volna. Szerintem a Ford kicsit vesztett a népszerűségéből, pedig jó kocsi.
    De igazából mindenkinek az ízlése és a pénztárcája dönt 🙂
    A legjobb kocsi amúgy a céges kocsi, ahol a cég állja az üzemanyagot, szervízt, biztosítást, adót, téligumit, stb. Ebben az esetben senkit nem érdekelt, hogy a listán 1. vagy 10. 🙂

  • 2017.10.29. at 13:03
    Permalink

    „Bezzeg a zsűri a létező összes (fontos) 2013-as díjat a VII-es Golfnak adta” – ÉS? Hány ipari hulladék lett már év autója? Nem is kell nagyon visszamenni az időben…semmit nem jelent ez a díj, csak hülye marketing.

  • 2017.10.29. at 13:03
    Permalink

    Nem azért, hogy kötekedjek, de! (Nem okoskodásnak szánom ne értsetek félre.)
    Miért az az egyméteres rúd az etalon?
    Miért nem mérföldet/lábat mondtál?
    Miért kilogramm, miért nem lbs?
    Az etalon az a „valami” amit a szinte ugyanolyan „valamik” közül mindannyian egységesen annak veszünk. Minél egyszerűbb fogalomról, tárgyról van szó annál könnyebben körülírható.
    Autóknál igazából az etalonhoz viszonyított pozitív, vagy negatív eltérést értékeljük, de figyelni kell közben arra, hogy a „mesterdarab” folyamatosan változik.

    Szó szerint értelmezve, miért NEM etalon a Golf?
    Mert fölé emelkedik mindennek, ő maga a tökély! Amennyiben etalonnak nevezem azt mondom, hogy ez a középpont, de valójában sokkal több, hisz kiváló értéktartó, a szomszéd néni is irigykedve csodálja.
    (Remélem az irónia érezhető, de így lehet érzékeltetni a marketinges baromságot)

    Alsó-középkategóriáról beszélünk, amiben a legtöbb a Corolla (részletesebben nem akarom kibontani) vehetjük nyugodtan kilogrammnak. Ha a marketinges maszlagot vesszük akkor a Golf olyan kiváló hogy csak tonnának menne el. (Csak példaként említve, mert valójában közelebb van a Corollához jóval)
    Gondoljunk bele, hogy bemegy valaki a boltba 0,0001 tonna kenyérért…

  • 2017.10.29. at 13:03
    Permalink

    Az újságírás szerintem elég szubjektív téma. Az is csak 1 ember véleménye, aki minden héten másik kocsit használ. Közben megnézném mit használ hétköznap, és miért azt választotta. Ha valaki újságíró véleményét tartja az etalonnak, akkor a saját kocsiját nézze, ne azt hogy mit venne ha megnyerné a lottó 5- öst.

  • 2017.10.29. at 13:03
    Permalink

    Mint említettem az etalon szubjektív jelen esetben. (A preferenciák miatt szinte lehetetlen is, hogy objektív legyen)
    Ha valódi összehasonlítást akarsz, akkor azt magadnak kell összehozni.
    Kezdve az elvárt erőtől, a szükséges felszereléstől, és az egyéb extrákon, költségeken át a szépségig.
    Ezt az adathalmazt össze kell nézni a márkapreferenciát nem mutató, de hasonló igényű személyek autóválasztásával, és megvan a te igényeidnek megfelelő etalon.

    Mondjuk engem az a statisztika érdekelne a leginkább, hogy mennyien választották ugyanannak a típusnak a modernebb változatát, mennyien választották ugyanazt a márkát de más típust, és mennyien hagyták el a markát. Elég beszédes adat az biztos.

  • 2017.10.29. at 13:03
    Permalink

    Még annyit, hogy az átlag ember megveszi alapként a Golfot és boldogan feszít benne mert azt mondták neki, és azt olvasta, ez az etalon! És kap egy alap felszereltségű lovaskocsit jó drágán!

    Jó látni, hogy kevesen dőlnek be az újságírói meséknek!

  • 2017.10.29. at 13:03
    Permalink

    Igazad van, az 1.6 115 pacis „vadállatra” gondolok, csak meg kellene tanulnom végre gépelni.
    Az tetszik még az Astrában, hogy a fapados is kommunikál a sofőrrel, és a tohonya kis motorjával is képes oda-oda tolni a pofáját. Mint valami vén kutya, vagy macska, mikor meghallja a konzervnyitó hangját. A kert másik feléből „előbukkan”. Az újabb Golfokból 6-os vezettem, (így nem tudom milyen a 7-es), de az cseszett megnyikkani, és nekem nagyon művi érzetet közvetített. Kényelmes volt, meg ugyanolyan tohonya, de semmi tűz.
    Az Astra nem egy versenyautó, de azért tudja szedni a kis pacskerját még ha csak szív is:)
    Turboval kapcsolatban én is elfogult/bizalmatlan vagyok. Az emberek többségének űrtechnika, és sajnos nem minden embert bocsájt fel a NASA bolygó körüli pályára. (Nem véletlen)
    De remélem sikerül egyszer egy olyan töpörödött turbós motorú autót vennem, amiben az előző tulaj jól felpörgette a szerkezetet, és ez csak 1,5 év múlva derül ki 😀

  • 2017.10.29. at 13:03
    Permalink

    Akkor melyik autót tekintsem etalonnak, szerinted? A 9.5 milliós Golfot vagy a 4.5 milliósat (régebben ilyen számokat beszéltek alapként)?

    Kántor professzortól ismét megkérdem, mikor tesztelik az 5 milliós Golfot?

    Azért érdekel, mivel más gyártó is képes jó minőségű autót csinálni közel 10 millióért! Pl: Dacia, belepakolnak még 7 millióért extrákat és verné a Golfot!

  • 2017.10.29. at 13:03
    Permalink

    „Esetemben ferdehátú Opel Astra J 1.8-as benzin turbomentes motorral, szép fekete színben, mert igazi egyéniség vagyok aki képes saját szempontok alapján értékelni, és leszarom ki mit tart etalonnak.”

    1.8 szívó J Astrában nincs, és szerintem kevés is lenne bele, mert dögnehéz. Turbós benzinest vettem, imádom a karakterisztikáját (kell az a nyomaték hogy elvonszolja a dagi testét) és a fogyasztását, de azért még szkeptikus vagyok kicsit a korábbi szívómhoz képest.

    A Golfban egyébként egy dolgot tartok nagyra, az pedig a viszonylag alacsony tömege. Nem mondom, hogy nincs más erénye, de amennyivel jobb szerintem a konkurenciánál, annyival drágább is. A design meg nem tetszik, de ez szubjektív.

  • 2017.10.29. at 13:03
    Permalink

    Egyetértek. Az etalon jelző szoros összefüggésben áll az ár – érték aránnyal, az autó használat közbeni sajátosságaival, szolgáltatásaival, és a külső-belső feeling – el is. Az emberek nem hülyék a nagy számok törvénye alapján, és azt lehet etalonnak tekinteni az adott kategórián belül, amiből a legtöbbet vásároltak.

  • 2017.10.29. at 13:03
    Permalink

    Teljesen egyetértek a mondandóddal. Az átlag ember manapság Magyarországon csak használtan
    tudja megvenni , és igazán tesztelni a mai új autókat .

  • 2017.10.29. at 13:03
    Permalink

    A fránya… lemaradt:
    Azt is érdemes megnézni, hogy mely autóból adták el a legtöbbet a világon, mert az egy mérhető adat.
    A mögé a típus mögé oda lehet írni, hogy etalon. (Nem a VW bogár áll az élen)

  • 2017.10.29. at 13:03
    Permalink

    Új autót elég kevesen engedhetnek meg maguknak, ezért vitára bocsájtani egy ilyen kérdést szerintem furcsa, mivel a kommentelők többsége a felsorolt járműveket nem ismeri, nem próbálta, illetve eleve unszimpatikusnak találja. Olyan fanatikust, vagy enyhén debil civil egyént pedig még nem láttam aki, üres zsebbel járta volna a kereskedéseket, csak mert kijött egy új autó és azt neki mindenképp meg kell ismernie.
    Az újságíró speciális helyzetben van, mert ő belepréselheti az agyonextrázott új autóba a hátsóját. Általában el is felejtik, hogy a nagy magyar átlag az adott felszereltségi szinttel majd 10-15 év múlva találkozik. Ezzel szorosan összefügg, hogy az itthon eladott verdák nagyobb része alapmotor, occó beltér…
    Használt autó vásárláskor szerintem már megvannak az embernek az előzetes preferenciái. Aki utálja a dízelest/benzinest eleve a motor alapján kizár egy adag „jó kis kocsit”. Dönt az addigi tapasztalat is, milyennek látta a típust kívülről. Valamint, mivel lassan nekiállnak gondolkodni is az autós oldalakat/magazinokat elkerülő emberek, mikor megvesznek egy autót (hála a cudar anyagi valóságnak) megnézik a fenntartási költségeket is.
    Új autóknál a TOP szerintem: Amelyik tetszik, és nem érdekel, hogy mit mond a Mari néni, mert azt magamnak veszem, és nem neki! (Esetemben ferdehátú Opel Astra J 1.8-as benzin turbomentes motorral, szép fekete színben, mert igazi egyéniség vagyok aki képes saját szempontok alapján értékelni, és leszarom ki mit tart etalonnak) Mások meg nyugodtan higgyék el Mari néninek, mert az unokája barátnője anyjának fiútestvére a múlt hónapban pont emilyen, meg amolyan autót vett, és a reklám is azt mondja.
    Használt autóknál szerintem: Ugyan az igaz mint, az újra. Bele kell ülni, menni vele, megcibálni, kapcsolgatni, rágcsálni, leszólítani az utcán a kinézett típus sofőrjét, és beszélgetni vele. (Bármilyen hihetetlen még Budapesten is, 5 percben a rohanás közbeni sofőr is elmondja a saját tapasztalatait, úgyhogy tessék kihasználni) Én is így vettem autót, és bejött a dolog.

    Végül a vállaltan teljesen szubjektív véleményem:
    Lehet, hogy szalon újan „ETALON” a 7-es Golf, de az igazi értéke 10 évesen derül ki. Ezalatt nem a majdani árfekvésére gondolok, hanem arra, hogy mennyire marad egyben a vetélytársakhoz képest, és mennyire kopasztja meg a karbantartás a tulajt.

    Egy népi bölcsesség a végére: A vélemény olyan mint a segglyuk, ha nem érdekel a másiké, vagy büdösnek találod, nem kell szagolgatni. Eltüntetni, betömni, összevarrni pedig fölösleges megpróbálni.

  • 2017.10.29. at 13:03
    Permalink

    Azért az Astra J befért volna bármelyik listára szerintem, van néhány hót barámság is rajtuk.
    Kolléga itt lejjebb megírta, 5-ért keresett autót és a J lett végül, szerncsére nem mindenki VW párti.
    Kicsit el kéne gondolkodni az ár/érték arányon is.

  • 2017.10.29. at 13:03
    Permalink

    Mindenkinek más tetszik, más a jó, engem senki nem tud meggyőzni, hogy egy olasz autó rosszabb, mint bármilyen más, mert 16 év olasz autóval eltöltött év után semmi negatív tapasztalat, anno megfogtak érzelmileg és soha nem is gondolkodtam másban, mint olasz autóban, sokan így vannak a némettel, szívük joga, meg én nem egy autós oldalak által leírt vélemény által leírtak alapján választok autót, mert az csak egy ember véleménye, akinek lehet mások az elvárásai, igényei. Mondjuk arra mindig figyeltem, hogy olyan autót sem veszek, ami hemzseg az utakon, ezért is van Alfám, meg mert a leggyönyörűbb autók olaszból jönnek!

  • 2017.10.29. at 13:03
    Permalink

    Közel 20 évvel ezelőtt majdnem új, azaz másfél éves, 38.000 km-t futott Golf lll TDI -t vásároltam, amit utána 6 évig használtam, belehajtva ez idő alatt 180.000 km-t. Alapjában vélve nem volt rossz autó, de kiemelkedően jó, vagyis példamutató sem. Az akkori kor autóit alapul véve nem tekinthettem etalonnak, sok évvel később, ma sem látom annak, pedig már akkor is etalonként emlegették. Inkább csak a vételára volt az amivel kiemelkedett vetélytársai közül, de szolgáltatásaival nem. Szerintem ez a helyzet a Vll – es Golfnál ma is ugyanúgy fennáll.

  • 2017.10.29. at 13:03
    Permalink

    ” a forma, a vonalvezetés, a látvány. Nos, itt a VW végképp elbukik, de nagyon messze.”
    Hát hiába, az emberek a rondát, a szart, szeretik XD
    Az a baj az összes VW fikázóval hogy savanyú a szőlő. Én amikor 99-ben új autót vettem ebben a kategóriában alapos körbenézés után a VW Bora jött ki a legjobb ár/teljesítmény mezőnybe, és azt hiszem ma is a Golfot venném ha nem léptem volna feljebb

  • 2017.10.29. at 13:03
    Permalink

    Igazad van, ez így elég fura összehasonlítás. Én pont ezt játszottam tavaly. 5 milliót szántam egy benzines kompaktra. Rengeteget bújtam a netet, agyaltam, alkudoztam, tesztvezettem a kereskedésekben, és nálam a befutó a J Astra lett. (1.4 T, Cosmo meg néhány nekem fontos extra pluszban.) Kicsit furcsállom is hogy nincs benne senki listájában, amikor megjelent minden lap odáig volt érte. De hát ízlések és pofonok.

  • 2017.10.29. at 13:03
    Permalink

    A VW mint márkát már egy ideje feljebb akarja pozicionálni a konszern, azaz prémiumot csinálni belőle.
    Ez nem kitaláció hanem ők mondták, mutatták, a táblázaton.térképen rajt volt az összes konkurens gyártóval együtt.
    Az okoskodás az amikor kijelent valaki valamit amiről azt hiszi úgy van, én láttam, tapasztaltam ezek a tények.
    Az is tény hogy végigverte a kategóriát. De könyörgöm ha kilóg belőle felfele úgy könnyű, olyan hátszéllel mint az Audi. Az etalon fogalma az hogy egy kiinduló alap más gyártók számára hogy jobbat csináljanak. Ha lenne olyan „szerencséd” hogy tűzközelbe kerülj hozzájuk te is látnád hogy ami kifelé látszik belülről nem ugyanaz.
    Külső szemlélő okoskodjon tovább, olyan aki a sajtóból értesül.

  • 2017.10.29. at 13:03
    Permalink

    Röhejes, de alapjában véve sokkal inkább merek hagyatkozni a magyar tesztekre. A német tesztek (Autobild, részben Autozeitung, kevésbé AMS leginkább) fő baja a hitelesség látszata, az izzadságszagú centizés az adatokkal mintha valódiak lennének, aztán elég egy pillantás a tényekre (mondjuk 20e eurós árkülönbség felárakkal).

    Érdekes hogy a franciák tesztjei inkább úgy néznek ki hogy van a végén egy mérleg és értelmesen leírják a benyomásokat. Nincs mindenáron „vesztes” és „nyertes”, mert nincsenek pontok. Ugyanakkor mindenki a prioritásai szerint tud dönteni.

    Az ADAC ügy nekem inkább tűnik politikai leszámolásnak. Persze az Autobild botránynál is az azt megrendelő Mercedes állt ki a kamerák elé (utólag hogy lebuktak).

    Amikor az ADAC diszkvalifikál a hazaira veszélyes importgyártókat az összehasonlításból vagy hamisít meg adatokat a mintavétel segítségével (illetve elhallgatva a torzításokat), akkor nyilván a teljes német autóipar inkább asszisztált…

  • 2017.10.29. at 13:03
    Permalink

    EZ nem náció függő. legyél biztos benne, hogy minden gyártó abban érdekelt, hogy a legjobb kép alakuljon ki róla. Francia és japán oldalon éppen annyira élnek a trükkökkel, csak vagy nem olvasod el, vagy nem akarsz róla tudomást venni. Ez egy üzlet, mindenki a saját portékáját ajnározza. Az ADAC csalást amúgy éppen a német gyártók robbantották ki, ez enyhén szólva is árnyalja az összeesküvés elméletedet.

  • 2017.10.29. at 13:03
    Permalink

    Encore!
    Semmi alapja nincs annak, amit írsz. Okoskodás, találgatás. Az nem lehet véletlen, hogy a Golfot (amim nekem sosem volt) a világ sajtója egyöntetűen tartja a legjobb kompaktnak, mellesleg évtizedek óta piacvezető a kategóriájában. Ez a verzió minden létező díjat elhozott, az, hogy neked nem tetszik, az egy dolog. De nem mérték.
    Minden egyéb csak okoskodás.

  • 2017.10.29. at 13:03
    Permalink

    És mi lesz, ha az aggodalmad alaptalannak bizonyul? Akkor vajon kiállsz majd ország-világ elé, mint most és beismered, hogy 6-7 éve orbitális hülyeséget írtál? Meg fogod tenni tényleg? Nagyon csodálkoznék, mert károgót évek óta olvasok, de hülyeségét beismerőt még nem láttam.
    Ezért értelmetlen dolog arról okoskodni, hogy mi lehet majd 6 év múlva? Nincs értelme. Ennyi.

    Mondok egy példát: évek óta karattyoljátok, hogy a turbó dieselek mind behalnak…aztán mégis a benzineseknél drágábban találnak új gazdára a használt piacon. Ráadásul gyorsabban is, mint benzinfaló társaik. Érdeklődj utána a szerkesztőknél!

  • 2017.10.29. at 13:03
    Permalink

    Amikor megjelent a 7-es Golf lehetett a legjobb a kategóriájában. Ha megjelenik az új Megane lehet hogy az lesz. Egyvalamit tisztázni kellene, a VW konszern autói drágábbak, vagy legalábbis voltak, most nem tudom, de nagyon úgy néz ki nagy kedvezményeket adnak vagy árat csökkentenek hogy világelsők lehessenek.
    Hogy a platformszisztéma jött e be vagy csak áron alul adják-e autóikat nem tudom biztosan de azt igen hogy bármi áron az első számú autógyártó akar lenni a VW konszern. Audinál okosba lehet Németországba gyár által használt autóflottákat vásárolni 20 ezer km vagy fél év használat után gondolom jóval csökkentett áron.
    Szerintem ez Golfnál is igaz.
    A stratégia amitől a golf 7 azaz eggyel nagyobbnak, prémiumabbnak mondható, szerintem alapban drágább autó versenyezik a kisebb vagy régebbi modellekkel, Audis prémium háttérrel így nem olyan nehéz etalonnak lenni, talán még elsőnek is, pillanatnyilag.

  • 2017.10.29. at 13:03
    Permalink

    Jah és valaki nem a tökéletességet vagy a precizitást keresi egy autóban, hanem hogy megfogja valami. Mint a szerelemben érzelmi alapokon döntünk, nem racionálisan. De a barátaink racionálisan kívülről nézve nem értik a döntéseket. Az újságíró olyan, mint a barát. Néha érzelmi oldalról is közelíthetnének az autókhoz. Nem azt mondom hogy egy szar kocsiba csak a szépet lássák bele, de ha egy autónak vagy egy-két „ergonómiai” hibája, az attól még jó. És örülünk ha nem laboratórium érzése van valakinek amikor beleül az autójába. És attól még legyen egy autó megbízható (ez nem a teszten fog kiderülni), élvezetes stb.

  • 2017.10.29. at 13:03
    Permalink

    Engem újabban nagyon zavar a német gyárak pénzéhessége,inkorrektsége.Nem csak az az áremelés ha ugyanazt drágábban adjuk,hanem az is ha ugyanannyi pénzért kevesebbet adunk gondolok itt a downsizing nevű méretcsökkentésre – kevesebb henger kevesebb szelep kevesebb anyag ugyanaz az ár.
    A német dominancia a sajtóban (ADAC csalás)nap mint nap tetten érhető (tesztelésre átadott könnyített autók) csak az autós újságírók jó része ezt elhallgatja.

  • 2017.10.29. at 13:03
    Permalink

    Na kiderült hogy mégis Golfra és Octaviára recskáztok… 🙂
    Az a baj, hogy ezek túleztrázott méregdrága tesztautók alapján alkotott vélemények, nemegyszer jó drága (prémium) típusokkal a top 5-ben.

    A helyes kérdésfeltevés ez lett volna: Itt van 5 millió Ft, te milyen középkategóriás autót választanál belőle. (A felsorolt modellek fele alapból kiesett volna, mert ennyiért csak rettentő fapados csettegőket vagy még azt sem adnak).

  • 2017.10.29. at 13:03
    Permalink

    „Ezek a kedvenc kompaktjaink” Kedvencek… Kb.7-8 év múlva kíváncsi lennék melyik bizonyult ezek közül a legjobbnak, legmegbízhatóbnak, mert ugye az egyik legfontosabb tényező a megbízhatóság! Egy Tsi a dsg váltójával…..?-nem hiszem hogy ez lesz a legjobb, de egy Mazda „egyszerű”szívó benzinese, ami takarékos is… Na ezt szerintem biztos kevesebbet kell a szerelőhöz vinni a kötelezőkön kívül. Ha pusztán azt nézné az ember hogy tartósság, akkor nem ezek az eredmények születtek volna!

  • 2017.10.29. at 13:03
    Permalink

    Elismerem a Golf kvalitásait és minőségét de hogy ennyire a többi fölé nőjön….,nos azt nem hiszem és régebben sem hittem el!

    Ha a minőség/ár érték arány/felszereltség/ alapján döntök(márpedig a vásárlók nagy része ezt teszi),akkor nálam egyértelműen a Hyundai i30 és a C’eed a befutó.Nem fogják velem soha elhitetni,hogy egy Volkswagen közel 1 millióval(alapkivitelek árai)többet tud,több benne az anyag és jobb minőségű mint a Hyundai,ez kizárt.
    A prezstizsautó hülyeségtől meg már égnek áll a hajam és nagyon unom.Mitől lenne presztízstárgy egy német átlagautó?

    Másodiknak a Mazda,mert nagyon minőségi és nagyon agilisan vezethető,nem mellesleg jóval nagyobb az összes 5 ajtós kategóriatársnál.
    Harmadiknak az Octaviat mondanám,egyszerűen azért mert ugyanazt tudja mint a Golf,csak lényegesen praktikusabban és használhatóbb méretben.

  • 2017.10.29. at 13:03
    Permalink

    „Golf, sokan azért veszik, mert német, talán azért is, mert a németbérenc firkászok évtizedek óta azt szajkózzák, hogy etalon. Miért szajkózzuk? Mert így gondoljuk”

    Ezen bukik meg a Golf imádat „firkászok évtizedek óta azt szajkózzák, hogy etalon”!
    Évtizedek, minimum 20 év!

    A Golf 20 éve egy semmi autó volt, ezért nehéz nekem megemészteni az Etalon szót! Ültem Golfban, 20 éves Passatban és mindig negatív érzéssel szálltam ki, egyszerűen primitív volt és olcsó érzetet adott!
    A 9.5 milliós Golf etalonnak számít az 5 milliós autók kategóriájában, ebben egyetértek!

    Mikor tesztelitek az 5 milliós Golfot? Kíváncsian várom, és szerintem sokan várják!

  • 2017.10.29. at 13:03
    Permalink

    @Szibi: Az általad vázolt sémának mi vevők vagyunk a vesztesei. Évekig úgy gondoltam hogy én jól tájékozott autós témában olvasott ember vagyok, aztán eljött a saját autó vétele és hirtelen kiderült hogy az általam valósnak vélt (konzekvens és koherens) információk mind hamisak, árakat nem lehet készpénznek venni, sőt kifejezett hazugságok (autobild ebben az élen), és ha ennyire objektív adatokban lehet hazudni mi lehet, mi lehet a szubjektív versenyszámokban. Érdekes volt látni hogy az Vös Golf mennyire rossz autó volt (egyébként akkoriban még nagyobb eltérések voltak a márkák között), hogy a Mercedes belseje akkor is „logikus” és „minőségi” ha egy rakás gagyi az egész (W204 2007ben, W212 szinte bármikor), gond nélkül veri az importautókat az E60, NCAP botrány ellenére. És természetesen fullos német autókat tesztelünk, de mindig szigorúan alapárat írunk (pedig olyan autót újságíró sosem látott, ilyen (reális) tesztautókért vevőnek is kisebb canossát kell járnia), és ha ez sem segít, az import konkurenshez megkeressük a legmagasabb felszereltség „alapárát”.
    És sajna a legtöbb ember maga nem nézi meg a tényeket, pár cikk után elkönyveli az „alapigazsságokat”, sőt gyakran az újautó vásárlók sem végzik el ezt a kutatást, elolvasnak egy pár összehasonlítást, és a győztes (esetleg dobogós) autókra ajánlatot kérnek. És nem is kezdenek gyanakodni akikor az ár köszönőviszonylatban sincs a tesztben látottakkal…

  • 2017.10.29. at 13:03
    Permalink

    Szerintem a kommentek egy rész nem egyszerű hőzöngés. Nem minden Golf volt ennyire jó mint ez, és érdekes módon akkor is „Golf osztályról” hadováltak (leginkább a német) újságírók, amikor az lomha elavult benzinkesekkel, színvonaltalan PDTDI-kkel, és szinte minden versenytárssal összevetve tré belsővel jött ki, korábbi renoméját megtépázó megbízhatósági botrányokkal és rossz marketinggel.

    És valóban, amikor a 7es golf kijött hasonlóan röhejes lelkendezés indult a súly miatt, ami részben hazugságon alapult, és véleményem szerint durván túl is értékelték.

    Ettől függetlenül a VIos gollfal már korrigálták az Vös legtöbb hibáját (nem véletlenül kapott új számot volt mit kijavítani), és a VII es már egy valóban korrekt darabnak tűnt.

    Meglep hogy a Focus drágább a golfnál, kiváncsi lennék hogy miként jött ki?

    Hiányolom az A klassáét. A 2es bimmer nem elírás? Nem hiszem hogy a Golffal kellene egy lapon emlegetni, valszeg úgy másfélszer drágább is.

  • 2017.10.29. at 13:03
    Permalink

    Az a baj ezekkel a dolgokkal, hogy a Volkswagen , BMW, Mercedes,Audi -t nézve tökmindegy mit csinálnak. Az emberek azt fogják venni, mert rajta az embléma. Megnézve alapból ezeknek a gyártóknak a kocsijaikat nincs benne semmi, ha valami élhetőbb autót szeretnél az mind feláras extra. És nem is kevés pénzeket kérnek el ezekért. Más gyártók autói alapból elég jól extrázottak. Ezek a gyártók ma ott tartanak hogy azért veszik a termékeiket mert rajtuk az embléma és ilyenkor a pénz nem számít már. Ez Magyarországon hatványozott. Csak meg kell nézni mit hoznak be használtautóként a legtöbbet. Persze az emberek nem tehetik meg hogy minden gyártó minden modelljét leteszteljék kipróbálják. Ezért azt veszik amit legtöbbet látnak, hallanak róla, mert biztos az a jó ( mint a boltban a pénztárnál egyik sorban senki sem áll, másikban tízen és meg se nézik miért nem állnak ott). Azt nem tudom az újságírók manapság milyen szempontok alapján tesztelnek, de biztos hogy nem egy hétköznapi vásárló szemével. Egy átlagember ha sikerül neki új autót vennie akkor számoljunk 8-10 évet. Ennyi idő alatt pedig nem lesz fontos a kopogós, nem kopogós műanyag. Egyébként meg kell nézni egy 7-8 éves Volkswagent belül. Végig lehet tapogatni a gombokat, mert ennyi idő alatt lekopik róla a pihe-puhaság. Nekem zavarná a szememet ennyi pénzért. Volt 1. generációs Ford Focusom 250 ezer km-rel. Lehet nem volt puha, de mindene olyan volt nagyjából mint új korában. Az is lényegtelen hogy feszes nem feszes futómű, mert az átlagembernek nincs összehasonlítási alapja. És a manapság dícsért érintőképernyős középkonzol, amit mindenki etalonnak nevez. A mostani Focust minden tesztben lehúzzák, mert sok a gombja. Nekem is ilyen van, fél éves és már kívülről tudom kezelni odanézés nélkül. Kérdem én hogy melyik balesetveszélyesebb? Az érintőképernőre oda kell nézni hogy min matat az ember a menüben. Akkor inkább legyen sokgombos de biztonságos. A kedves újságírók persze hogy nem ismerik ki magukat ha sok a gomb, ugyanis ők max egy hétig használják az autót. Én csak azt kérném a kedves íróktól végre, hogy írjanak olyan cikkeket, amiben nincs összehasonlítgatás, hacsak nem összehasonlító teszt. Írjanak olyat amit élvezet elolvasni, amiben nincs a szokásos újságírói maszlag, ne munka legyen a tesztírás, amit ki kell szenvedni, mint a székrekedéskor a meggymagot. Legyen a cikkekben tűz, mintha egy utcáról berángatott ember írná. Nincs elvárás a tesztíráskor szerintem. Csak nézzék az autót egy kicsit más szemszögből. Csak egy példa: Én írnék egy olyan tesztet ami például egy képzeletbeli nyaralás közben történik, ilyenkor eléggé központban van az autó, gyermekek hogyan érezték magukat benne, milyen hűsítő volt beülni a légkondis autóba. De van ezenkívül ezerféle mód. Szerintem sokan lennének , akiket így is érdekelne egy teszt is. Ugyhogy én ezt kérném önöktől újságíróktól.

Vélemény, hozzászólás?