Az Automedia kémfotósa állítólag már a tegnap bejelentett nevű Renault Austral tesztpéldányát kapta lencsevégre Spanyolországban. Ez simán lehetséges, hiszen jövő tavaszra már piacra mondják az újdonságot (Fotó: Automedia)
Bár a Renault eddig mindössze egy, az autó farát, pontosabban annak leginkább a modellnevet hordó részletét mutató fotót publikált az Austral kapcsán (lásd
itt), az Automedia kémfotósa már lencsevégre is kapta az egyelőre erősen álcázott, Spanyolországban tesztelt újdonságot. Sokkal közelebb nem lettünk a formájához, mintha behunynánk a szemünket és a Renault mai modelljeire, leginkább az új
Megane E-Techre jellemző részletekkel képzelnénk el a Nissan Qashqai idén érkezett (
már általunk is tesztelt) harmadik generációját. A CMF-C platform legújabb verziójára épülő, mintegy 4,5 méteres kompakt SUV természetesen LED-es fényszórókat kap, belterébe a Renault-tól megszokott igényes anyagok kerülnek, az állított formátumú és óriási központi érintőképernyővel.
Hosszabb és alighanem nagyobb csomagteret adó lesz, mint a vele közös platformra épülő Nissan Qashqai (Fotó: Automedia)
Bár a platform gyakorlatilag bármilyen hajtásláncot engedne, úgy tudni a Nissan Qashqai soros hibrid E-Power rendszerét a Renault nem veszi át. A hírek szerint a többi hibrid közül sem a
Captur plug-in hybrid rendszerét, hanem a
Renault Clióból ismert (és jövőre a
Dacia Joggerbe is bekerülő) öntöltő rendszert kapja majd meg az Austral is, alap benzines (1.33 TCe) motorjai is lágy hibrid rásegítést kapnak a CO
2 értékek alacsonyan tartása érdekében.
Konnektoros hibrid helyett állítólag öntöltőt kap majd. Első és hátsó lámpái is LED-esnek, utóbbaik középen optikailag összekötöttnek ígérkeznek (Fotó: Automedia)
Az Austral ennek megfelelően drágább lesz a kifutó Kadjarnál, ám a hasonló teljesítményű és hasonlóan igényes belsőt adó konkurenseinél a márkától megszokottan olcsóbbnak ígérkezik. A jövő tavasszal piacra lépő modell hazai árát leginkább a forint árfolyama fogja meghatározni. Mivel a kifutó Kadjar is már csak a csúcs Intens felszereltséggel, 9,14 millió forintos alapárral kapható, ahhoz mérten - remélhetőleg - nem kell drasztikus áremelésre számítani, de az üzenet egyértelmű, a Renault sem akar már olcsó márka lenni, arra ott a Dacia, a
Dusterhez is elérhető már automata váltó, kap majd lágy hibrid rendszert, a Jogger hibridje pedig városi üzemben 80%-ban elektromos hajtást ígér, az Austral esetén utóbbihoz pedig a prémiummodellek felé hajlás várható még.