Egészen látványos lett a Toyota eddigi leginkább kupés crossovere
Nem ül a babérjain a Toyota, a bZ4X piacra dobása után már meg is érkezett a márka következő két elektromos modellje. Sajnos csak Kínának szánják az új bZ3C-t és bZ3X-et, bár érthetetlen, miért, hiszen mindkettő egészen Európa-barát stílust kapott. Tavaly a Pekingi Autószalonon már láthattuk ezeket koncepcióautók formájában, most ugyanitt a sorozatgyártású modellek mutatkoztak be. Két ritkaságra is figyelmesek lettünk: egyrészt szinte semmi részletet nem árult el a Toyota arról, mi van a lemezek alatt, másrészt pedig számtalan merész motívumot megtartottak az értékesítésre szánt verziókon is, egyáltalán nem butították le a dizájnt.
A bZ3C-t a BYD-vel közösen fejlesztette a Toyota
A bZ3C egy kupé-crossover, melynek a méreteit sajnos nem tudjuk, pedig kíváncsiak vagyunk, a bZ4X-hez képest hol helyezkedik el a kínálatban. A számból kiindulva valószínűleg kisebb méretű, de a bZ3X érdekes módon egész nagynak tűnik. A bZ3C teljesen új formavilágot hoz a Toyotánál, a hátulja kifejezetten merész és futurisztikus, csupán a frontrészt láthattuk már az új Priuson, de attól még ennek is jól áll. Egyre beljebb vagyunk az elektromos autók korszakában, itt a Toyota már nem is tervezett kamu hűtőrácsot elölre, a színre fújt karosszéria látható az autó elején, de egyébként nem hat szokatlannak. Odabent kissé extrém a mélyvörös szín használata, bár ezzel a modellel nyilván inkább a fiatalabb generációkat célozza a Toyota, akiknek ez akár bele is férhet. Mindenesetre a hangulatvilágítás biztos találat, a hatalmas központi érintőképernyő, a digitális műszerblokk és a letisztult műszerfal pedig garantálják a modern megjelenést.
A bZ3X-ről elsőre nem is feltétlenül lehetne megmondani, hogy egy Toyota
A bZ3X egy hagyományos formájú SUV, aminek a hátulja szintén egyedi dizájnt kapott, elöl pedig a bumeráng alakú fényszórók alá kiegészítő lámpák is kerülnek. A Toyotákhoz képest szokatlanul sok az éles, szögletes részlet, ezek is növelik az autót vizuálisan. A bZ3X beltere hasonló a bZ3C-éhez, bár sokkal emészthetőbb a mogyoróbarna színhasználat, de itt is hangsúlyos a nagy képernyő és a minimalista kialakítás. A Toyota mindkét modellt 2025-től tervezi árulni Kínában, addigra talán többet megtudhatunk róluk, illetve reménykedhetünk is, hogy nálunk is bővíti elektromos kínálatát a japán márka.
Már-már luxusautós a két új elektromos Toyota utastere