Maradhatnak egyelőre a belsőégésű motoros autók a VW szerint

A lazább Euro 7-es szabályozásnak köszönhetően nem erőlteti a villany kisautó piacra dobását a VW

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Később vezeti be az olcsó elektromos kisautóját a Volkswagen a tervezettnél, mert a lazább Európai Uniós szabályozás miatt tovább gyárthatnak belsőégésű motoros kisautókat - más kérdés, hogy ezzel jelentős hátrányba kerülhetnek a konkurenciával szemben.

A Volkswagen elhalasztja a megfizethető villanyautójának a megjelenését, ugyanis a lazább Euro 7-es szabályozásnak köszönhetően a kisautók piacán még néhány évet kihúzhatnak a belsőégésű motorok - számolt be a német sajtó. A múlt márciusban leleplezett ID.2all koncepcióautóra épülő modell az eredeti tervekkel ellentétben nem 2025-ben, hanem csak egy évvel később, 2026-ban kerülhet a gyártósorokra az Auto Motor und Sport jelentése szerint.
Hirdetés
Az ID.2all a német gyártó célkitűzései szerint mindenképpen 25 ezer euró (9,5 millió forint) alatti árcédulát kaphat, azonban még így sem tudja felvenni a versenyt a Polóval, amelyet jelenleg 22 ezer euró (8,3 millió forint) alatt kínálnak Németországban. A döntés egybecseng a korábbi kijelentésekkel, hiszen az Euro 7 eredeti tervezete kapcsán több márka is jelezte, hogy az új szabályozás a kisautók végét jelentheti Európában, hiszen azokat egyszerűen nem lesz kifizetődő gyártani és lefejleszteni. Néhány ország összefogásának köszönhetően az EU arról döntött, hogy a jelenlegi (Euro 6-os) emissziós határértékek maradnak a személygépjárművek esetében, így az évtized végéig még biztosan lesznek kompakt autók.
Hirdetés
Thomas Schaefer, a Volkswagen igazgatója elárulta a már említett német lapnak, hogy nemcsak később vezetik be az ID.2all szériaérett változatát, de az eredetileg tervezett példányszám csupán 80 százalékát fogják legyártani, ráadásul a többi modell esetében is visszább veszik a gyártást, és csak akkor készítik el az eredetileg tervezett teljes mennyiséget ha a piac igényt tart rá. Ennek megfelelően már az új Passat is csökkentett példányszámban fog készülni Pozsonyban, így mondhatni, már a saját autóin is spórol a Volkswagen. A megfizethető villanyautó késésével pedig később még nagyobb árat fizethetnek, hiszen a konkurenciával szemben jelentős hátrányba kerülhetnek. A Stellantis már tavaly leleplezte a 23 300 eurós (8,8 millió forintos) elektromos autóját a e-C3 képében, míg idén a Renault 5 jelenik meg, amely ugyancsak ebben az árkategóriában mozoghat.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?