Néhány évvel kitolhatja a kisautók életét a lazább Euro 7
A Volkswagen elhalasztja a megfizethető villanyautójának a megjelenését, ugyanis a lazább Euro 7-es szabályozásnak köszönhetően a kisautók piacán még néhány évet kihúzhatnak a belsőégésű motorok - számolt be a német sajtó. A múlt márciusban leleplezett
ID.2all koncepcióautóra épülő modell az eredeti tervekkel ellentétben nem 2025-ben, hanem csak egy évvel később, 2026-ban kerülhet a gyártósorokra az Auto Motor und Sport jelentése szerint.
Leghamarabb csak 2026-ban jöhet a Volkswagen 25 ezer euró alá pozicionált villanyautója
Az ID.2all a német gyártó célkitűzései szerint mindenképpen 25 ezer euró (9,5 millió forint) alatti árcédulát kaphat, azonban még így sem tudja felvenni a versenyt a Polóval, amelyet jelenleg 22 ezer euró (8,3 millió forint) alatt kínálnak Németországban.
A Golf méreteit örökölheti az ID.2all
A döntés egybecseng a korábbi kijelentésekkel, hiszen az Euro 7 eredeti tervezete kapcsán több márka is jelezte, hogy az új szabályozás a kisautók végét jelentheti Európában, hiszen azokat egyszerűen nem lesz kifizetődő gyártani és lefejleszteni. Néhány ország összefogásának köszönhetően az EU arról döntött, hogy a jelenlegi (Euro 6-os) emissziós határértékek maradnak a személygépjárművek esetében, így az évtized végéig még biztosan lesznek kompakt autók.
A Renault már idén leleplezi a megfizethető villanyautóját
Thomas Schaefer, a Volkswagen igazgatója elárulta a már említett német lapnak, hogy nemcsak később vezetik be az ID.2all szériaérett változatát, de az eredetileg tervezett példányszám csupán 80 százalékát fogják legyártani, ráadásul a többi modell esetében is visszább veszik a gyártást, és csak akkor készítik el az eredetileg tervezett teljes mennyiséget ha a piac igényt tart rá. Ennek megfelelően már az új Passat is csökkentett példányszámban fog készülni Pozsonyban, így mondhatni,
már a saját autóin is spórol a Volkswagen.
Az e-C3 már bemutatkozott, 23 300 eurós árcédulát kapott
A megfizethető villanyautó késésével pedig később még nagyobb árat fizethetnek, hiszen a konkurenciával szemben jelentős hátrányba kerülhetnek. A Stellantis már tavaly leleplezte a 23 300 eurós (8,8 millió forintos) elektromos autóját a e-C3 képében, míg idén a Renault 5 jelenik meg, amely ugyancsak ebben az árkategóriában mozoghat.
A Renault már egy második koncepciót is bemutatott a Twingo formatervét továbbgondolva, ez is valamikor az évtized végén érkezhet