Az első E-Transitok útnak indulását ünneplik a Gölcük üzemben, ahol a befektetők, a dolgozók és a sajtó munkatársai mellett a török kormány képviselői is megjelentek
Az európai vállalkozások már a gyártás megkezdése előtt több mint 5000 E-Transitot rendeltek, megtérülni látszik a Ford Otosan 2 milliárd dolláros beruházása. Ráadásul mindez a jövő terveire nézve is jó jel, a Ford ugyanis már bejelentette, hogy tovább folytatja a Transit-modellek villamosítását.
2024-re négy új, tisztán elektromos hajtású járművel bővül a Transit-család, 2035-re pedig minden Európában értékesített modell elektromos, illetve minden európai létesítmény, logisztikai és beszállító partner működése karbonsemleges lesz.
Ehhez készül a szélesebb értelemben vett európai régió egyik legnagyobb EV-akkumulátorgyártó üzeme is Törökországban, melyben a termelés az évtized közepén indulhat, és az éves kapacitás akár a 30-45 gigawattórát is elérheti.
Készül az E-Transit, a Ford Pro villanyhajtotta jövőjének első és egyben jelenlegi legfontosabb hírnöke
“A Ford Otosan Kocaeli üzeme a Transit európai termelésének középpontja, és az E-Transit megjelenése új, felvillanyozóan izgalmas korszakot nyit ebben az eddig is jelentős együttműködésben. Ez az első lépés a Kocaeli üzem átalakításában, ami az európai elektromos haszongépjármű-gyártás jelentős központja lesz.” árulta el Hans Schep, a Ford Pro európai ügyvezető igazgatója. Güven Özyurt, a Ford Otosan ügyvezető igazgatója hozzátette:
“Nagy büszkeség számunkra, hogy az E-Transit a Kocaeli üzemben készül, ahol a működéshez szükséges elektromos áram 100 százaléka megújuló forrásból származik. Ez újabb fordulópont abbéli törekvésünkben, hogy egyre fontosabb szerepet játsszunk a Ford villamosítási stratégiájában. Biztosak vagyunk benne, hogy a legendás Transit elektromos változata jelentős fejlődésnek számít, és fontos lépés abban, hogy a Ford Otosan a Ford elektromos haszonjárműveinek gyártási központjává váljon.”
Az akkucsomag a padló alá kerül, a hátsó futómű pedig teljesen megújul, így sem a raktér térfogata, sem pedig a teherbírás nem látja kárát a zöld rendszámnak
Mindez ráadásul a vásárlóknak is jó, hiszen az elektromos Transit sokoldalú és praktikus. A belsőégésű motoros testvéréhez hasonlóan háromféle hosszúsággal és kétféle magassággal, valamint akár alvázas fülkeként és platósként is kapható. Ez összesen 25 féle kivitelt jelent, akár 4,5 tonnás össztömeggel.
A hátsó kerekeket hajtói villanymotorja 269 lóerős, 430 Nm nyomatékú, mindehhez az áramot egy nettó 67 kWh kapacitású akkumulátor biztosítja a raktérpadló alól.
350 kilométeres hatótávja és 115 kW-os DC villámtölthetősége a legtöbb ilyen járművel végzett feladatra alkalmassá teszi, ezt előgyártott modellekkel, valós körülmények közt tesztelte a Ford Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Hollandiában, Norvégiában és az Egyesült Királyságban.