18 millió forint felett startol a konnektoros RAV4
Itthon az eladott RAV4-esek 95 százaléka öntöltő hibridként gurul az utakon, ám most már konnektoros hibridként is megvásárolható. Hajtásrendszerének egyik része a 2,5 literes benzinmotor, amelynek használatát alapból mindig mellőzni próbálja az autó, amennyiben feltöltötték a 18,1 kilowattórás akkucsomagját. Villanymotorjával együtt egyébként minden idők legerősebb széria RAV4-ese, hiszen a rendszerteljesítménye 306 lóerő. Ám nem kevésbé fontos, hogy tisztán villanyhajtással 75 kilométeres hatótávot ígér, benzinfogyasztása pedig 1 liter/100 km vegyes üzemben a WLTP ciklus szerint. Ez 22 g/km szén-dioxid kibocsátást jelent papíron. Sőt, kizárólag városi használat esetén 98 kilométeres hatótávot emlegetnek a gyáriak! Persze ezt valószínűleg csak akkor tudja hozni, ha a sofőr nem próbálgatja, hogy valóban képes-e 135 km/h tempónál is kizárólag a villanymotor hajtani.
Városi forgalomban még hibrid üzemmódban is képes akár 50-70%-ban is tisztán elektromos motorjára támaszkodni
A 230V/32A csatlakozóról 2,5 órás töltési időt ígérnek (7,4 kW-os az AC tölthetőség), a tulajdonosok pedig a MyT okostelefonos alkalmazás segítségével a távolból időzíthetik, illetve nyomon követhetik a töltést, valamint működésbe hozhatják a klímaberendezést, hogy az indulás tervezett időpontjára a megfelelő hőmérsékletre fűtsék, avagy hűtsék az utasteret. A PHEV RAV4-hez alapfelszerelés az AWD-i intelligens összkerékhajtás, vagyis a hátsó villanymotor, a típus csúcsmodelljeként viszont elég borsos az ára. A belépő szint 18 190 000 forint, a legmagasabb felszereltséggel viszont már 21 190 000 forintot kell fizetni érte. Érdemesen összevetni a
Suzuki Across árával, amit nemrég a szalonban jártunk körbe.
Otthoni hálózatról 2,5 óra a töltési idő