Már több mint egymillió idei éves autópálya-matrica fogyott
Kapósak az éves e-matricák, a megyei a sláger
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Több mint egymillió éves országos és megyei autópálya matrica fogyott januárban, 15 százalékkal több, mint az előző év hasonló időszakában.
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) adatai szerint a 2017-re érvényes éves e-matricákból több mint 1 millió 36 ezer fogyott január 31-én éjfélig, a tavalyi autópálya-matricák érvényességének lejártáig. Ebből több mint 269 ezer volt országos és csaknem 767 ezer megyei. Nem meglepő, hogy utóbbi a sláger, hiszen megyeiből egy-egy autós nem ritkán többet is vásárol. Tavaly év végéig csaknem 883 ezer éves e-matricát vásároltak az autósok, több mint 236 ezer országos és 646 ezer megyei úthasználati jogosultságot - az idén januári eladások tehát nem csak a tavalyi év azonos időszakát, az egész éves értékesítést is túlnőttek. Mint azt a NÚSZ közölte, a tapasztalatok szerint az országos éves e-matricák legnagyobb része, mintegy 70 százaléka, míg a megyei matricáknak körülbelül 45 százaléka elfogy az év első hónapjában.
Az adatok azt támasztják alá, hogy az autósok jobban odafigyelve vásárolják meg az úthasználati jogosultságot, előre terveznek. Nem meglepő, ha valaki egyszer is véletlenül felhajt egy fizetős útszakaszra, rögtön csaknem 15 ezer forintos bírságot kap, jobb tehát megelőzni a bajt - legalább egy 5000 forintos, egész évre szóló megyei matrica vásárlásával.
Tavaly az útdíjfizetési szolgáltató csaknem 731 ezer esetben szabott ki pótdíjat, ebből közel 526 ezer esetben belföldi, 205 ezer esetben pedig külföldi üzembentartók használták jogosulatlanul a díjköteles útszakaszokat. A tavaly kiszabott bírságok száma jelentősen meghaladta a 2015-ösöket, akkor 516 ezer esetben, csaknem 346 ezer belföldi és 170 ezer külföldi bliccelővel szemben szabtak ki pótdíjat. A NÚSZ közölte azt is, hogy munkatársaik több mint 101 ezer írásos megkeresést válaszoltak meg 2016-ban, 166 ezer hívást kezeltek, a 18 ügyfélszolgálati irodában pedig összesen mintegy 180 ezer tranzakciót, szolgáltatást bonyolítottak le tavaly. Fontos tudni, hogy csak a NÚSZ tud teljes körű információt adni arról, hogy autónk, illetve az általunk vezetett autó milyen matricákkal rendelkezik.