Az üzemanyagcella kulcsszerepet játszik a Toyota 2050-es környezetvédelmi kihívásában megfogalmazott, szénsemleges mobilitásra irányuló törekvéseiben
Négy és fél év alatt gyártott tízezer darabot a Toyota a hidrogénhajtású Mirai modellből, ám a tervek szerint a következő tízezer darab már hamarabb készül el. Japánban 2014 decemberétől, az Egyesült Államokban 2015 augusztusától lehetett megrendelni az autót, az európai értékesítés pedig 2016-ban vette kezdetét. A márka hazai piacán a vártnál is nagyobb érdeklődés övezte a Mirai érkezését, hiszen néhány nap alatt több megrendelést adtak le az autóra, mint ahány darabbal a Toyota 2015 végéig számolt, így villámgyorsan egyéves várólista alakult ki az autóra.
A 489 centiméteres, négyszemélyes szedán gyártásánál sokkal nagyobb a szerepe az emberi munkaerőnek, mint más modellek esetében, ami meghosszabbítja az autó elkészülésének idejét, a második generációnál ez persze már nem lesz így
A gyártás második évében 2000 Mirai készült Motomachiban, 2017-ben pedig elérték a jelenleg is érvényes 3000 darabos éves termelési ütemet. Ez azonban a második generációs Mirai színre lépésével radikálisan meg fog változni: a
következő évtizedben évente már 30 000 darab üzemanyagcellás jármű gyártását tervezi a Toyota.
A tízszeres szorzó természetesen nem csupán a Mirainak lesz köszönhető, ugyanis új üzemanyagcellás típusok is érkeznek majd a piacra. Emiatt jövőre megnövelik a honshai üzemanyagcella-gyártó üzem termelési kapacitását, illetve kibővítik a shimoyamai hidrogéntartály-gyárat is.
Nem csak az autókban használja fel a Toyota az üzemanyagcellákat. A honshai üzemében már megkezdődött annak az új, telepíthető üzemanyagcellás áramfejlesztő berendezésnek a tesztüzeme, amely a Mirai technológiáját alkalmazza