Már szupersportautójuk is van a kínaiaknak, elektromos fajta!

GAC AION Hyper SSR: 1225 lóerős és 12 ezer Nm nyomaték elég lesz?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kína első szupersportautójaként érkezett a teljesen elektromos GAC AION Hyper SSR, hátsó- és összkerékhajtással is elérhető.

Kína autóipar jön fel, mint a talajvíz. Miközben egyre inkább emészthető tucatmodelleket hoznak, a GAC, azaz Guangzhou Automobile Group úgy gondolta, hogy a tisztán elektromos szedán és crossover modelljei mellé egy szupersportautót is hoz, ez lett a Hyper SSR. A rekord alacsony, Cd=0,146 légellenállási együtthatójú, szárnyas ajtós, karbonszálas műanyag karosszériás modellről van szó, ami 4538 mm-es hosszúságon, 1988 mm-es szélességen és mindössze 1238 mm magassággal lapul az útra. Kétüléses, futurisztikus utasterében a sofőr előtt 8,8 colos digitális kijelzőt, középen 14,6 colos érintőpanelt találunk. Az igazi érdekesség persze a hajtás és a menetdinamika.
Hirdetés
Állandó mágneses villanymotorokat kap a Hypes SSR, két fokozatú váltóval, alapesetben csak hátra, de a csúcsverziónál előre is. Utóbbi 1225 lóerős teljesítményével és a kerekeknél mért 12 ezer (!) Nm nyomtékával 1,9 másodperces 100-ra gyorsulásra képes, míg az alapgépnek 2,3 másodpercre van szüksége ehhez. Rendelni már most lehet, 1,3, illetve 1,7 millió jüan körüli alapárakkal, azaz 75-100 millió forintos árcédulával kell számolni, a kiszállítás pedig állítólag jövőre októberben már meg is kezdődhet. Ha így lesz, joggal nevezhetjük majd Tesla-verőnek a kínai gépet.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?