Kína elektromos szupersportautója a GAC AION Hyper SSR
Kína autóipar jön fel, mint a talajvíz. Miközben egyre inkább emészthető tucatmodelleket hoznak, a GAC, azaz Guangzhou Automobile Group úgy gondolta, hogy a tisztán elektromos szedán és crossover modelljei mellé egy szupersportautót is hoz, ez lett a Hyper SSR. A rekord alacsony, Cd=0,146 légellenállási együtthatójú, szárnyas ajtós, karbonszálas műanyag karosszériás modellről van szó, ami 4538 mm-es hosszúságon, 1988 mm-es szélességen és mindössze 1238 mm magassággal lapul az útra. Kétüléses, futurisztikus utasterében a sofőr előtt 8,8 colos digitális kijelzőt, középen 14,6 colos érintőpanelt találunk. Az igazi érdekesség persze a hajtás és a menetdinamika.
Keret nélküli ablakos ajtajai szárnyszerűen nyílnak
Állandó mágneses villanymotorokat kap a Hypes SSR, két fokozatú váltóval, alapesetben csak hátra, de a csúcsverziónál előre is. Utóbbi 1225 lóerős teljesítményével és a kerekeknél mért 12 ezer (!) Nm nyomtékával 1,9 másodperces 100-ra gyorsulásra képes, míg az alapgépnek 2,3 másodpercre van szüksége ehhez. Rendelni már most lehet, 1,3, illetve 1,7 millió jüan körüli alapárakkal, azaz 75-100 millió forintos árcédulával kell számolni, a kiszállítás pedig állítólag jövőre októberben már meg is kezdődhet. Ha így lesz, joggal nevezhetjük majd Tesla-verőnek a kínai gépet.
A sofőr előtti 8,8 colos kijelzőt középen 14,6 colos érintőpanel egészíti ki
Természetesen LED-es lámpákat kapott