Már tavaly legördült a gyártósorról az első üzemanyagcellás Expert
Az e-Expert Hydrogen a Peugeot „Extended power of choice” névre hallgató stratégiájának új szimbóluma. Ezzel a stratégiával garantálja a márka, hogy a választási lehetőségek kibővítésével minden ügyfél megtalálja a saját céljainak legmegfelelőbb motorváltozatot, azonos dizájn, karosszéria és helykínálat mellett.
Kétféle hosszmérettel gyártják (sztenderd és hosszú) a dízel- és az akkumulátoros elektromos változatéval megegyező rakodókapacitással
Az üzemanyagcellás furgon gyártása alig 15 hónappal a 2020-ban piacra dobott, akkumulátoros villanyhajtású e-Experté után kezdődött, amely elnyerte az Év Haszonjárműve díjat is. A hidrogénes változat az e-Expertre épül, amely Franciaországban az hordaini gyárban készül, viszont a hidrogénes átalakítás a németországi Rüsselsheimben történik, a Stellantis hidrogéntechnológiára specializálódott szakértői központjának gyártósorain. Az átalakítás után változatlan marad a rakodókapacitás, ám a súlypont alacsonyabbra kerül, ami nagyobb stabilitást és biztonságot eredményez. Ráadásul az autó hidrogénnel való feltöltése mindössze 3 percet vesz igénybe, hatótávolsága pedig 400 km a WLTP ciklus szerint.
130 km/h a maximális sebessége
Az első ügyfél, amelyik még az ünnepek előtt átvehette a furgonokat, a WATEA by MICHELIN, a MICHELIN csoport zöld mobilitási megoldásokra szakosodott, fiatal leányvállalata. Ám, ez valójában még egy céges kísérleti flotta, amelynek célja a tapasztalatszerzés a későbbi fejlesztésekhez, illetve a nagyobb volumenű gyártáshoz.
Akár 6,1 köbméteres is lehet a raktér, illetve 1 tonna a terhelhetőség, valamint 1 tonna a vontatókapacitás