Tekintélyes rendben várják az új rendőrautók a bevetést
Felsorakoztak hazánk legújabb rendőrautói egy budaörsi flottakezelő telephelyén. A már felmatricázott autók között javarészt Skoda Kodiaqok láthatók, de több új Volkswagen Caddy és civil Skoda Superb is sorakozik. Az flottában már a magyar rendőrség új járőrautóit tisztelhetjük, amik vélhetően az Octaviákat, vagy azok egy részét fogják váltani. A tekintélyt parancsoló SUV-k tökéletes rendben várják a szolgálatot, és már ebben a sormintában is van valami tiszteletre méltó.
Új Skoda Kodiaqok érkeznek a rendőrség flottájába
Úgy tűnik, több nyugati ország példáját követve szaporodnak el nálunk is az SUV rendőrautók, Kodiaqból épp Angliában is szolgálnak, de elég csak az amerikai rendőrautókra gondolni, ahol a Ford Crown Victoriákat és Chevy Impalákat is inkább Ford SUV-kra cserélte, leginkább
Expolrerekre több állam is. A hazai Kodiaqok motorizáltságáról és felszereltségéről egyelőre nincsen információ, annyi talán sejthető, hogy nem az alap Active, hanem az eggyel magasabb Ambition szintű autókról van szó a felnikből ítélve. Valamint ehhez a felszereltséghez már szinte mindegyik motor választható, az 1.5 TSI pedig jó szolgálatot tesz az Octaviákban is, nem lennénk meglepve, ha az új Kodiaqok is benzinesek lennének, persze a 2.0 TDI sem zárható ki.
Egyelőre egy budaörsi telephelyen várják a szolgálatot, még egy-egy fényhíd, és készen is állnak
Tisztelt Szerkesztő! Pont fordítva van a felszereltségi szint. Felnik, tetőlécek és első, hátsó lámpákból tudni lehet, hogy ez az alacsonyabb Ambition felszereltség.
Active akart lenni az a Style, az az alapfelszereltsèg.Köszi!
Jéé, a Porsche Hungária megint behúzott egy közbeszerzést? Ki gondolta volna, hogy pont őket választják 😀 Nem a Kodiaq se nem jó, se nem tragikus középszerűségével van a baj (lehetett volna sokkal rosszabb: pl. GLB), hanem azzal, hogy verseny nélkül mi valószínűleg sokkal többet fizetünk ezekért a rendőrségi járművekért, mint a britek vagy németek. Ettől függetlenül ide a rozsdás bökőt, hogy fele addig nem fogják bírni, mint a zöld Pathfinderek.
MInden bizonnyal sokkal többet mint ŐK igen…. Tájékozódj mielőtt újra ilyeneket írsz
https://www.ksta.de/wirtschaft/streifenwagen-diese-automarken-gibt-es-am-haeufigsten-bei-der-polizei-33715506?cb=1607636590097
Elolvasva a német cikket,kibukik:Na és akkor mi van?
Mert ha az autógyárakat nem érdekli,akkor nem is indulnak,de magyar honban mégis sokat számít az a kevés is.Skoda nálunk cégautóként és állami kocsiflottaként van jelen,ha ez nem lenne,fasorban sem lennének.
Az viszont igaz,más labdába sem rúghat,mert a közbeszerzést úgy írják meg,hogy azt a Porsche Hungária tudja teljesíteni-testre szabottan.Mivel a jelenlegi főgóréknak a VW hazai üzemei beszállítói miatt,(ne legyen sértődés,)ill. az,hogy Viktornak heppje a Volkswagen-ami egy normális európai országban nem létezne,mint szempont,de nálunk urambátyám világában tényező-együtt adják azt,hogy Skodákkal,”Foswagenekkel”,Audikkal kell feltölteni a gépparkot.
Hihetetlen,hogy a legmagyarabb gyártó,a Suzuki szInte labdába sem rúg,pedig a Vitara ott van.Ha nagyobb,akkor a Toyota RAV4 is van ennyiért-9 milláért,már hibridként is,lehet!
Te már azt is tudod, mennyit fizetnek értük, vagy ez a szokásos mindenhez is értő, károgó okoskodás?
Amúgy a Kodiaq és a Pathfinder nem egy kategória, az egyik SUV, a másik pedig egy kemény terepre tervezett terepjáró.
Igenis lehet tudni,mert mások megírták:9 milkós a darabár,ami az alapárhoz képest is sok,még ha 2 millió a rendőrautósítás,akkor is.
S ezért kaptak egy olyan típust,egy hegyomlást,ami rendőrautónak alkalmatlan,tohonya,túl nagy,városi utakon használhatatlan,országúton kihasználhatatlan,szolgálat alatt feleslegesen cipeli a tömegét és a kiterjedését,két rendőrrel meg pláne,üldözésre azért ez nem egy éles fegyver-U.S.A más,ott a soksávos széles utak városban és kívül bírják az ilyen tankhajónyi fordulókat,cikkákat,megállításhoz tömeg is kell,de nálunk,ahol ritkák az autós üldözések,minek a pics…..?.Bármelyik fürge kis autó lehagyja.
Tényleg mire kell ekkora batár,ha ott az olcsóbb Vitara is,ami kisebb,bár nem dízel,de lágyhibridként lényegesebb olcsóbb,ráadásul magyar gyártású?!
Ha meg ekkora batár,arra alkalmas a RAV4 teljes hibrid,dízeles étvággyal.Városban parádés fogyasztással,rövid szakaszokon való használatot sok leállítással is jobban bírja.
Terepre sem jó igazából,tehát tök feleslegesen nagy,nehéz stb..
Ha konkurens oldal cikkére gondolsz, amit azóta eltávolítottak, ott nem a rendőrségi beszerzési árként adták meg a 9 milliós árat. Nem is adhatták, mert a rendőrség erről nem adott ki még infót.
Ahogy azt sem tudod, milyen felhaszánlási területen fognak dolgozni ezek az autók. Vélhetően nem az autópályarendőrség elfogóautóit tisztelhetjük benne.
Egyébként használ Kodiaq-okat a brit, osztrák, német és cseh rendőrség is.
Jó nagy barmok, hogy nem kérdeztek meg téged, hogy hülyeség ilyeneket venni. 😉
Egy kicsit cáfolnám az itt leírtakat. Jómagam harmadik éve használok egy ilyen Kodiaq-t, igaz a legnagyobb választható teljesítményű motorral és felszereltséggel.
Előtte hosszabb ideg egy újkora óta nálam lévő Skoda Superb 1.9 PDTdi-vel, majd egy egy-két évig egy tízen pár éves A8-as Audival közlekedtem. Nekem korábban mindig a praktikus kombik jöttek be, így mivel a korábbi Superb-el csak jó emlékeim maradtak, legutóbb is az új kombi Superb lett kiszemelve. Magamnak biztos azt választottam volna, de végül a családdal közösen praktikussági okokból végül a Kodiaq-t választottuk. Annak ellenére, hogy korábban sosem szimpatizáltam ezzel a kategóriával, nekem utólag annyira bejött, hogy ha most kéne vásárolnom, biztos ugyanezt venném. Kicsit féltem tőle, mert eddig mindig az volt a tapasztalatom, hogy ami mindenre jó, az nem jó semmire. Kellemesen csalódtam benne, mert ez egy igazi svájci bicska. Nem valódi 7 személyes, mert kicsi a hely a leghátsó sorban, de annak ellenére, hogy alapból max. 5-en szoktuk használni, sokszor megúsztuk, hogy két autóval kelljen mennünk. Mindig befért valamelyik gyerek edzőtársa, szülője, barátja pluszba. Nem terepjáró, de húztam már ki vele egy kisebb 3m mély árokba csúszott BMW-t télen. Kisértem ki vadász barátomat vele olyan terepre, ahol rajtam kívűl csak egy Suzuki Jimny és egy Lada Niva nem akadt el. (Mondjuk soha többet, mert nem sokon múlt, hogy sérülés nélkűl megúszta, meg a vadászat egyébként sem jön be nekem) Nem egy munkás autó, de párszor megspóroltam vele egy kisebb furgont, köszönhetően a lehajtott űlésekkel felszabaduló közel két köbméternek. Mentem már vele úgy táborozni, hogy meg sátrat se vittem, mert egy vastagabb pokrócot és ágybetétet bele rakva egy kisebb franciaágynyi hely van benne a közel sík padlónak köszönhetően. Állófűtéssel, beépített 230V-os csatlakozóval, USB-vel egész jól el lehetett benne lenni 1-2 napig nomád körülmények között. Tömegének köszönhetően húztam már el vele kényelmesen és stabilan utánfutót, lakókocsit. Az ereje is bőven meg volt hozzá. Minden relatív, de ezzel a 190 lóerős két literes CR Diesel motorral alapból sem mondanám lomhának. Mivel ennek a motornak létezik az RS Kodiaq-ban és a VW-nél 240 lóerős biturbós változata, így erre a konfigurációra is jelent már meg olyan szoftver, amiből ez a közel 500Nm és 240 lóerő biztonságosan előcsalogatható. Az enyémen is már ez a program fut, 7 másodperc környékén van százon, 230 km/óra a vége (óra szerint, GPS-el mérve kicsivel 220 alatt van).
Halkan jegyzem meg, hogy a 240 pacis RS Kodiaq-ra már létezik 280 lovas program, amivel már 6 sec alatt megvan neki a száz. Úgyhogy találó, hogy egy medvéről nevezték el, mert lehet ugyan, hogy lomhának néz ki, de bizonyos konfigban messze nem az. Ennél kisebb motorral viszont biztos nem venném meg, talán még a két literes 150 lovas Diesel elfogadható. A kis benzines tényleg nagyon gyenge, a nagyobbik 180 lóerős fogyasztása viszont köszönő viszonyban sincs a katalógusban szereplő értékekkel. Ismerősömnek ilyen van, 12-13 liter között szokott megállni a gyakorlatban, ami rendkívül kiábrándító. Ez nálam lényegesen jobbra szokott kijönni.
Ugyan elmarad a korábbi 1.9PDTdi-m 6,5 literes fogyasztásától, de nyáron ki szoktam jönni 8 literből, télen pedig 9-ből. Ez teljesen reális, ha figyelembe veszem a jóval nagyobb kerekeket, légellenállást, a plusz pár száz kilót, összkerékhajtást. 10 liter fölé eddig csak autópályán tartósan 160 feletti közlekedéssel, vagy nagyon elvetemült vezetési stílussal tudtam vinni. Amin meglepődtem, hogy többszőr sikerült Budapestet átlagos forgalomban keresztül szelnem 6-7 liter körüli fogyasztással. Nem életszerű, de ECO módban vitorlázva, bekapcsolt Start-Stop rendszerrel, “PRIUS-os” vezetés technikával simán hozható. Az már csak a legkevesebb, hogy baromi kényelmes utazó autó. Nem sok, nem kevés. Nem kell vele szégyenkeznem sehol, de nem is egy felvágós autó. Nem mondanám szépnek, de jók az arányai, van stílusa és jó kiállása. Negatívum, amit felhozhatnék ellene, igazándiból nem sok van. Eddig 75 ezer km-t mentem vele, a kötelező szerviztől eltekintve javítani nem kellett. Amit felhozhatok ellene, az az ajtó behúzó nyekergése és a DSG váltó időnkénti bénázása. Egy tizeniksz milliós autó már ne nyekeregjen, és ha anyukám golfjában a DSG ki tudja elsőre találni, hogy melyik a következő megfelelő fokozat, akkor itt miért nem?
Mivel nem vagyok a rendőrség kötelékében, nem tudom pontosan meghatározni, hogy milyen feladatra kell náluk ennek az autónak megfelelni, de ha a fenti tapasztalataimat veszem alapul, akkor egy kis fogyasztás többletért cserébe, egy baromi sokoldalú és a korábbi Octaviáknál lényegesen nagyobb tekintéllyel és megjelenéssel párosuló autót kapnak a kötelékbe.
Ezek a Kodiaqok sokkal robosztusabb kocsik, mint a vékony lemezből készült, hiányosan felületkezelt japán társaik. KI fogka a Plagin Hibrideket töltögetni a rendőr parkolóban? Vagy építsenek arra is infrastruktúrát? Ráadásul ennek motorjait szerintem Győrben gyártják. Kinyitsz egy Skodát, tele van Audi alkatrészekkel.
Igazad van.Semmi szükség nálunk ilyen behemótokra,nyilván a közbesz.pályázatot is testre szabottan írták ki a Skodákra.
Ha már SUV,akkor miért nem VITARA?
A Skoda ár-érték arányban a lehető legjobb választás. Kiváló autó, erős szerkezettel, rendészeti felhasználásra tökéletes. Korábban voltak Focus kombik, meg sima 5 ajtós H Astrák, azokhoz képest megváltás volt az Octavia kombi, ez a Kodiaq meg még jobb. Készenlétis ismerős egyébként pár éve azt mondta, hogy nekik a hosszú Caddy a legjobb, mert abba tudják gond nélkül bepakolni a felszerelésüket. De a készenlétiseknek sokkal több felszerelésük van, mint a járőröknek.
A Vitara nem egy kategória a Kodiaq-kal. A kettő nem hasonlítható össze. A Vitara alkalmatlan rendészeti tevékenységre. Ügyintéző autónak jó lenne. Egyébként azt is vásárolják nagy számban az önkormányzatok, ott is ügyintéző autó a funkciója.
A kikopó Pathfinderekre visszatérve pedig csak annyit, hogy azokat nem a Kodiaq-ok, hanem Land Cruiser-ek fogják helyettesíteni. Már elkezdték az átadásukat.
Egy kicsit cáfolnám az itt leírtakat. Jómagam harmadik éve használok egy ilyen Kodiaq-t, igaz a legnagyobb választható teljesítményű motorral és felszereltséggel.
Előtte hosszabb ideg egy újkora óta nálam lévő Skoda Superb 1.9 PDTdi-vel, majd egy egy-két évig egy tízen pár éves A8-as Audival közlekedtem. Nekem korábban mindig a praktikus kombik jöttek be, így mivel a korábbi Superb-el csak jó emlékeim maradtak, legutóbb is az új kombi Superb lett kiszemelve. Magamnak biztos azt választottam volna, de végül a családdal közösen praktikussági okokból végül a Kodiaq-t választottuk. Annak ellenére, hogy korábban sosem szimpatizáltam ezzel a kategóriával, nekem utólag annyira bejött, hogy ha most kéne vásárolnom, biztos ugyanezt venném. Kicsit féltem tőle, mert eddig mindig az volt a tapasztalatom, hogy ami mindenre jó, az nem jó semmire. Kellemesen csalódtam benne, mert ez egy igazi svájci bicska. Nem valódi 7 személyes, mert kicsi a hely a leghátsó sorban, de annak ellenére, hogy alapból max. 5-en szoktuk használni, sokszor megúsztuk, hogy két autóval kelljen mennünk. Mindig befért valamelyik gyerek edzőtársa, szülője, barátja pluszba. Nem terepjáró, de húztam már ki vele egy kisebb 3m mély árokba csúszott BMW-t télen. Kisértem ki vadász barátomat vele olyan terepre, ahol rajtam kívűl csak egy Suzuki Jimny és egy Lada Niva nem akadt el. (Mondjuk soha többet, mert nem sokon múlt, hogy sérülés nélkűl megúszta, meg a vadászat egyébként sem jön be nekem) Nem egy munkás autó, de párszor megspóroltam vele egy kisebb furgont, köszönhetően a lehajtott űlésekkel felszabaduló közel két köbméternek. Mentem már vele úgy táborozni, hogy meg sátrat se vittem, mert egy vastagabb pokrócot és ágybetétet bele rakva egy kisebb franciaágynyi hely van benne a közel sík padlónak köszönhetően. Állófűtéssel, beépített 230V-os csatlakozóval, USB-vel egész jól el lehetett benne lenni 1-2 napig nomád körülmények között. Tömegének köszönhetően húztam már el vele kényelmesen és stabilan utánfutót, lakókocsit. Az ereje is bőven meg volt hozzá. Minden relatív, de ezzel a 190 lóerős két literes CR Diesel motorral alapból sem mondanám lomhának. Mivel ennek a motornak létezik az RS Kodiaq-ban és a VW-nél 240 lóerős biturbós változata, így erre a konfigurációra is jelent már meg olyan szoftver, amiből ez a közel 500Nm és 240 lóerő biztonságosan előcsalogatható. Az enyémen is már ez a program fut, 7 másodperc környékén van százon, 230 km/óra a vége (óra szerint, GPS-el mérve kicsivel 220 alatt van).
Halkan jegyzem meg, hogy a 240 pacis RS Kodiaq-ra már létezik 280 lovas program, amivel már 6 sec alatt megvan neki a száz. Úgyhogy találó, hogy egy medvéről nevezték el, mert lehet ugyan, hogy lomhának néz ki, de bizonyos konfigban messze nem az. Ennél kisebb motorral viszont biztos nem venném meg, talán még a két literes 150 lovas Diesel elfogadható. A kis benzines tényleg nagyon gyenge, a nagyobbik 180 lóerős fogyasztása viszont köszönő viszonyban sincs a katalógusban szereplő értékekkel. Ismerősömnek ilyen van, 12-13 liter között szokott megállni a gyakorlatban, ami rendkívül kiábrándító. Ez nálam lényegesen jobbra szokott kijönni.
Ugyan elmarad a korábbi 1.9PDTdi-m 6,5 literes fogyasztásától, de nyáron ki szoktam jönni 8 literből, télen pedig 9-ből. Ez teljesen reális, ha figyelembe veszem a jóval nagyobb kerekeket, légellenállást, a plusz pár száz kilót, összkerékhajtást. 10 liter fölé eddig csak autópályán tartósan 160 feletti közlekedéssel, vagy nagyon elvetemült vezetési stílussal tudtam vinni. Amin meglepődtem, hogy többszőr sikerült Budapestet átlagos forgalomban keresztül szelnem 6-7 liter körüli fogyasztással. Nem életszerű, de ECO módban vitorlázva, bekapcsolt Start-Stop rendszerrel, “PRIUS-os” vezetés technikával simán hozható. Az már csak a legkevesebb, hogy baromi kényelmes utazó autó. Nem sok, nem kevés. Nem kell vele szégyenkeznem sehol, de nem is egy felvágós autó. Nem mondanám szépnek, de jók az arányai, van stílusa és jó kiállása. Negatívum, amit felhozhatnék ellene, igazándiból nem sok van. Eddig 75 ezer km-t mentem vele, a kötelező szerviztől eltekintve javítani nem kellett. Amit felhozhatok ellene, az az ajtó behúzó nyekergése és a DSG váltó időnkénti bénázása. Egy tizeniksz milliós autó már ne nyekeregjen, és ha anyukám golfjában a DSG ki tudja elsőre találni, hogy melyik a következő megfelelő fokozat, akkor itt miért nem?
Mivel nem vagyok a rendőrség kötelékében, nem tudom pontosan meghatározni, hogy milyen feladatra kell náluk ennek az autónak megfelelni, de ha a fenti tapasztalataimat veszem alapul, akkor egy kis fogyasztás többletért cserébe, egy baromi sokoldalú és a korábbi Octaviáknál lényegesen nagyobb tekintéllyel és megjelenéssel párosuló autót kapnak a kötelékbe.