Már rendelhető a Daciánál is olcsóbb Lada. Mutatjuk, mennyiért

Visszatért a hazai, egyben az európai piacra is a Lada - mindent tudunk róla

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Közel fél éve húzza az újságírókat és a vevőket a Lada, most viszont nem csak autóik árait, minden egyéb paraméterüket is mutathatjuk.


Végre itt van! Már a nyár közepén tudtuk, hogy visszatér a hazai piacra a Lada, eredetileg stílszerűen november 7-ére tervezték az első szalonnyitást. Aztán persze volt egy kis csúszás. Igaz, teendő is akadt, például Euro 6-os autókra volt szükség, miután az orosz márka tavaly döntött úgy, hogy az egész európai piacon ismét meg kellene jelenjen, hiszen mégiscsak harapna abból. A Daciának is bejött az olcsó, egyszerűbb autók kínálata. Kuszálja persze a szálakat, hogy ma már a Lada is Renault-tulajdon, nem csak a Dacia. Hogy ebből mi fog kisülni, az még a jövő kérdése. A felettébb ambiciózus importőr, a Duna Auto csapata által alapított Lada Hungary mindenesetre megdöbbentő érdeklődésről számolt be: állítólag több mint 100 ajánlkozó közül választották ki (szakmai múltjuk és tapasztalatuk) alapján azt a 9 kereskedőt (Békéscsabán, Csornán, Debrecenben, Dél-Pesten, Érden, Kecskeméten, Kiskunhalason, Óbudán és Pécsen), akikkel országos hálózattal a mai napon kezdik az értékesítést. Nem mellesleg 100 előrendelést már úgy kaptak, hogy a vevők még nem is látták az autókat, meg persze az árakat, amiket most már végre mutathatunk.
Hirdetés

A legolcsóbb autó. Az egykor megbecsült, nagyra tartott Lada most a piac olcsójánosa kell legyen, a Granta limuzin 1 999 000 forintos árával a piac legolcsóbbja, ismét elmondhatjuk, hogy van új autó 2 millió forint alatt. Viszont erőteljesen kérdőjelessé teszi a sikerét, hogy mindössze 21 ezer forinttal olcsóbb a belépő Dacia Logannál. Ütőkártyát persze tartogat a Lada: 5 év vagy 100 000 kilométer gyári garanciával adja autóit (az átrozsdásodásra viszont csak 6 évet vállal). Már az alapmodell is alufelnis, elektromos első ablakos, meg persze a kötelező minimumokat, így ABS-t, ESP-t és guminyomás-szenzort is adó. Az újkori - a klasszikus kereklámpások, illetve kockák varázsából már semmit sem adó - Ladák, így a Granta és a Kalina sorozat egyelőre kizárólag 1,6 literes, hengerenkénti 2, azaz összesen 8 szeleppel 86, hengerenkénti 4, összesen 16 szeleppel pedig 96 lóerős benzinmotorokkal, ötsebességes kéziváltóval kapható, a Kalina Cross kivételével akár (négyfokozatú, bolygóműves) automataváltóval is.
A visszatérő Lada kínálata
Hosszúság Szélesség Magasság Tengelytáv Alapár [Ft] Klímás alapár [Ft]
Granta Sedan 4260 1700 1500 2476 1 999 000 2 449 000
Granta Liftback 4246 1700 1500 2476 2 199 000 2 649 000
Kalina Hatchback 3893 1700 1500 2476 2 199 000 2 549 000
Kalina Kombi 4084 1700 1504 2476 2 349 000 2 649 000
Kalina Cross 4084 1700 1538 2476 2 599 000 2 599 000
4x4 Classic 3640 1690 1640 2200 2 799 000 -

Terepre! A személyautók mellett itt van a Nivából lett örök klasszikus, a ma 4x4 néven kapható, felezőváltós összekerékhajtású valódi terepjáró, amiben 1,7 literes (82 lóerős) benzines dolgozik. Ez Classic alapverzióként 2,8 millió forintért kapható, a klímás (és ősszel próbált) Urban csúcsverzió pedig egyelőre nem elérhető. Mivel a Nivát már-már munkagépnek szánják, aligha lesz ritka, hogy nehéz terepen nyüstölik majd - hiszen ott mutat nagyot, ennek megfelelően szervizperiódusa mindössze 10 ezer kilométer/1 év, a többi modellnél józan, 15 000 km/év a szervizperiódus.
Klímás is van 2,5 millió alatt. Az árakat átböngészve láthatjuk: klímás Ladát (naná, hogy a legolcsóbbnak számító Grantát) is kaphatunk 50 ezer forinttal 2,5 millió forint alatt, de ha a légkondis alapárakat nézzük, abban már a Dacia Logané az elsőség. A felszereltségpolitika érdekes. Dönthető hátsó ülés például ugyanúgy nem elérhető a Granta Sedanhoz, ahogyan például a 2107-esnél is elképzelhetetlen volt. Alufelni viszont a Niva Classic kivételével az összes újkori Ladához jár.
Ez kell a magyarnak? Bár az tény, hogy több hazai vásárló kér alufelnit, mint például a Ladákhoz nem elérhető oldal- és függönylégzsákot, a hazai forgalmazó, s a magyar, egyben az Európai Unió piacára most visszatérő gyár várakozásai egyaránt meglehetősen magasnak tűnnek. Jövőre 1000 autó eladásával számolnak. Mindezt abban az országban, ahol a BMW 3-as a legnépszerűbb importautó. A pont a másik végletet, az alacsony árat képviselő Lada helyzete szerintem nem lesz ennyire egyszerű. Persze kívánom, ne legyen igazam, mert egy 5 év garanciával adott új autó sokkalta rizikómentesebb választás, mint egy drágán javítható használt prémium. A minőségre pedig térjünk vissza később, januárban állítólag már lesz tesztautójuk, amit természetesen mihamarabb ki szeretnénk majd próbálni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    És micsoda szerencse, hogy te istent játszva mindig itt lehetsz, és kijavíthatsz minket, szerencsétlen halandó, tudatlan embereket:) Bocsánatodért esedezünk, amiért mi nem érhetünk fel nagyságodhoz, te két lábon járó Wikipedia, te:)

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    De azért hasznos az internet..mert a tudatlanok is itt megtanulhatnak/tudhatnak sok mindent…még azt is
    hogy léteznek adalékok is az üzemanyaghoz, netán előmelegítők, stb…

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    [b]“Északon ahol minusz harminc fok körül a dízelolaj már ki se jön a tartályból.”[/b]

    Rég olvastam ekkora f*szságot. Jó ez az internet, semmihez nem kell érteni mégis okoskodhat akárki akármilyen témában. 😀

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    A Niva, azaz a 4×4 motorja régi konstrukció, de nem szar. A Diesel meg végkép nem jó Északon ahol minusz harminc fok körül a dízelolaj már ki se jön a tartályból. A Niva, azaz 4×4 terepjárási képessége pedig a legtöbb teszten veri a drágább nyugati vasakat.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Valóban. Aki nem vezetett kocka Ladát az nem tudja, hogy miért szeretik egyesek még mindig a márkát. Akkor ez volt AZ autó! Szóval a Lada több volt, mint jármű. Valahogy lelke volt neki és a tulajdonosok nagyon becsülték. Igen sokszor voltak vele problémák, de ment. Télen, nyáron, hóban, sárban és belefért a család.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Bizony van sokféle sofőr..de gondolom hogy a csúszós úton nem “pörgetni” kell
    a kerekeket, netán ha elakad az autó /azaz még mielőtt elakadna/ van egy kar
    amit felezőkapcsolónak neveznek és azt kellhasználni…így a motor azt meghálálja…
    A csapágyak nem csak a DCI és a Smartnál mennek tönkre hanem sok /mai/
    felturbózott autónál…. pedig sok pénzt költöttek a “túlfejlesztésükre” és anyagokra.
    OK, könyebb értelmezés miatt írtam adagolót mert ha azt írom “magsnyomású”
    netán közös ny.csövű akkor? Javításuk? Akkor ilyen sok lágyagyú van és töredék-
    áron hirdetik eladásra az e okból meghibásodott autót /például Espace 100-300
    ezres áron ??/
    Azt meg már ki hiszi el hogy a román jobban bírja a terepet mint az orosz !! A has-
    magasság adata nem elég ??

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Ahogy olvasom általában a Niva-rol van szó. Magában a Niva jelentése is “legelő”..szóval ez az autó nem
    gyorsulási-száguldozási versenyre van építve és nem Európa körbejárására sem így úgy is kellene értelmezni e autót. A motor egyszerű és ha nem kíméletlenül bánnak vele bőven kibír sok kilómétert.
    A nyugati autók motorainak is már 100 ezer km után csapágycsre kellhet!! Kis köbcentis motorok de nagy teljesítmény , netán a turbóra nem figyelnek oda akkor kb. 100 ezer pénz bánja, ne beszéljünk az új tipusú
    dizel adagolókról…és ne soroljam.
    Páran hasonlatot vonnak a Duster /poroló/ és Niva között. Biza a Duster “aszfal-terepjáró” és a neve is találós.
    Ami meg az akkut illeti lehet az dupla kapacitású akkor is pár évet bírnak ki nem számítva ha mélykisütésig
    lemerülnek !!

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Az hogy könnyen lehet javítani talán igaz lehet, no de a megbízhatóság??? Az ismeretségi körömben van több olyan niva, amiket 100 ezer km után már generálozni kellett. Arról meg már nem beszélve, hogy cserébe zabál s lomha mint a dög.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    [b]“Azért nem raktak a Nivába másik motort, mert ezt a motort az őserdő közepén is meg lehet javítani.”[/b]

    Dobpergés, diszkófény éééééés… sajnáljuk nem nyert!

    Ennél prózaibb oka van, hogy miért az ócska szar motort teszik bele… nincs olyan modern dieseljük, amit beletehetnének és Európa képébe nyomhatnának. Mivel a Lada Renault tulajdonban van már nagyrészt nem is lehet arra számítani, hogy kapjon egy jó kis 1.5 dci motort mert konkurenciát jelentene a Dusternek. Illetve ha nem is, mivel kb. azonos árszinten lennének, a kutya nem venné meg a Nivát mert annyival különb a Duster amellett, hogy legalább olyan terepjárási képessége van. Nem véletlenül nevezik a modern Lada Nivának. Az előző hozzászólásodban még azt magyarázod, hogy a futómű a jó ebben a kocsiban a motor nem annyira, itt pedig a szöges ellentétét. 🙂 pl az Urban kivitel nekem is tetszik, de nem valószínű, hogy valaha is vennék egyet mert mint autó a mai kor elvárása, színvonala alatt van mélyen. Szemellenzős emberek autója, olyanoké mint a 90-es évek közepén a Trabantosok voltak. Ezeknek nem lehetett megmagyarázni, hogy van jobb, megbízhatóbb és minden téren kellemesebb autó mint a Trabant.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Azért nem raktak a Nivába másik motort, mert ezt a motort az őserdő közepén is meg lehet javítani. Azonkivül elegendő a 4×4 súlyához és méretéhez. Az áttétel eleve terephez van és a volt Niva, most 4×4 tényleg terepjáró. Kanadában nagyon keresett kocsi, odaát is jól tudják, hogy 100-200 kilométerre az első emberlakta helytől mi az ami megbízható.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Nem tudom miért kell a fogyasztás miatt aggódni. A legújabb 1600-os, 16 szeles 98 lovas kocsik fogyasztása az áramvonalas kasztnit nézve kb. a hasonló kocsiknak megfelelő 6-8 liter lesz. Durván hajtva több. A kocsiban én az üzembiztonságot honorálom a legjobban. Ha elindulok pl. az ország másik végébe akkor meg is érkezzek.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    A Lada menő kocsi lesz. Erre két ok van. Az egyik, hogy még az új Ladák is a mostoha utakra vannak tervezve. A másik, hogy lesz neki háttere. A Suzuki motorja nagyon megbízható és az elektomos részeknél 11 évig nem kellett 2 db. körte kicserélésén kivül mást végeznem. (Az akkut csak azért cseréltem a gyárinál nagyobbra, hogy télen soha ne legyen gondom.)
    A Ladákkal is van tapasztalatom és bár a motorja nem annyira megbízható, de a futómű! Nos a régi kockát tényleg rá lehetett engedni a legrohadtabb utakra is. Azzal sohasem volt gond.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Sajni nem tudom megnyitni de 1-pár sört tolhatnál ide is….
    lehet még az említetett Hitler kocsmájából is….ugyanis azok tudják milyen az igazi sör !!

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    OK, de amikor még kezdtem autózni nem volt fagyálló meg ablakmosó hanem az ablakot zacskóba töltött sóval törölgettük az ablakmosóba pedig a PÁLINKÁT öntöttük hogy ne fagyon be !! Igaz maradt máshová
    tölteni is és akkor még a zéró sem volt és mi sem fagytunk…
    De Te is nyomod a nyugati autót és dícséred a keletit. Nem baj én is most a pálinkáról írok de a haverokkal
    bort kóstolgatunk…

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Csá Cimbó!

    Én már a 8. kör után vagyok és szerintem Te nem pálinkázol, hanem valami szintetikusat tolsz testvér! Ennyi pálinka után már tudom… ha volna makkos cipőm Lada is kéne, de így… marad az Audi.
    Koma, én ha járok feléd a mézes-metiles pálinkádat szeretném kipróbálni! 🙂 Desszertnek meg egy ablakmosóba áztatott fügét!

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Bizony druszám kösz, de amióta meghozták a törvényt hogy a szegényeknek zéró azaz PIANISTA-k lettünk
    így csak az urak akiknek tellik /vagy a nép fizeti/ soförre ihatnak.
    De ha Pécs- Szigetvár környékén jársz ha nem is ringló de van másfajta. Máskülönben talán még szaki is
    vagy mert sokan nem is tudják mi az a “racsni”..

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Értem… nem baj! 😀

    Biztos nekem akartad ezt írni? Ha igen, akkor én azt kérem amit Te iszol! 😀 Gondolom Göbbels snapszot tolsz, de az nincs olyan tuti mint ez a jó ringló, aminek a társaságában elvagyok :D.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    T. Racsni !
    Jól látod Te is, ezek mivel gyorsan kétes módon meg-gazdagodtak most urizálnak feleslegesen.
    Eddig még orosz autójuk sem volt most meg okoskodnak. Ha gondolkodnának akkor csak rájönnének
    hogy a tele haszontalan kütyükkeli autóknak a meghibásodási lehetősége is a sokszorosa az egyszerű
    tehnikával felszereltektöl.
    DE, melléfogtál amikor a nácikkal azonosítod őket. Ugyanis épp a mai hatolom elbitorlók félnek legjob-
    ban azoktól ,akit igaz ok nélkűl neveznek azoknak, de ha a Jobbik lenne a hatalmon akkor biza a zárt osz-
    tályokon lenne sok mai vezető !! Igaz akkor nem élvezhetnénk a focipályákban…

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Úgy látszik nem én vagyok az egyedüli “hülye” ugyanis 100db-ra új autóra vettek fel rendelést úgy,hogy csak képen-neten látták az autót. A családi “éves” büdzsé (és idegrendszer…) akkor borult ki mikor ezeket a nyugati köcőlékeket használtuk… Nem véletlen maradtunk a Ladánál! Csak én nem vagyok birka és csőlátó mint sokan,hogy ami nyugatról jön az csak jó lehet! Ráadásul én tapasztalatot írtam mert volt nyugati autóm is és lada is és nem a nolláról összelapátolt autó az Új Lada hanem az előző generációra épül! 🙂
    Egyébkén nem dolgoztam a pártkötpontban sem de ha Te engem elvtársnak hiszel akkor én téged meg Hitlerfajzatnak:D

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Úgy látszik ez az újgazdagok fóruma és letagadják még a származásukat is. Ezeknek csak az új és méregdrága cucc a menő ! A pénzem kívül mással még a kezüket sem akarják bekoszolni…de garantálom
    hogy a modern autókon sokkal több visszahívási akció és javítás van mint egy egyszerű orosz autón!!

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    [b]“Ezek előtt volt egypár nyugati Dög de soha többet! Na azokkal aztán volt gond nem is kevés (hiába hiszi a sok hülye,hogy azokkal aztán soha semmi gond nincs ez abszolút nem így van!)”[/b]

    Még az is lehet, hogy egyedül Te vagy a hülye, hogy a nulláról összelapátolt kotványokat vettél, amibe beleborítottad a családi éves büdzsét… és ennek következményeként azt képzeled, hogy a Ladánál nincs jobb autó. Egy kitudja hogyan tárolt, megcsócsált, kifehéredett Moser-Roth csokoládéba haraptál és nem ízlett, innentől fogva a kakaós tejmasszából készült húsvéti nyúlra esküszöl, mert szerinted minden “nyugati” csoki szar. 😀
    Gratulálok elvtárs! Lefogadom, hogy minimum a pártközpontban dolgoztál vagy munkásőr voltál, tuti, hogy számodra még máig érvényes a megbonthatatlan szovjet-magyar barátság. 😀

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Semmi gond sincs az újabb Ladákkal sőt! Nekem van egy 2006-os évjáratú Lada Kalinám a másik Kalina 2009-es a Níva 1996-os. Tapasztalatból mondom a kalinákat abszolút nem kell bügykölgetni pedig lassan a 300Ezer km benne lesz a 2006-osban. Ezek előtt volt egypár nyugati Dög de soha többet! Na azokkal aztán volt gond nem is kevés (hiába hiszi a sok hülye,hogy azokkal aztán soha semmi gond nincs ez abszolút nem így van!) ráadásul az sem mindegy egy tipuson belül milyen évjárat mikor gyártották (tavasz,tél,nyár ősz) mi az alvátszám stb… Őrület!Egy biztos most a 3db Ladára összesen nem(!!!) költünk annyi mint egyenkén(mondom EGYENKÉNT!!!) azokra a mocskos nyugati dögökre kellett… Ez van.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Senki nem mondta hogy analfabéta lennél! 🙂 A felhasználók zöme viszont nem ért a szerelgetéshez, s nem is akar ilyesmivel foglalkozni. Csak tankolni, és tankolni, és tankolni -bár szívük szerint még azt sem-, kvázi csak használni akarják az autót. De ha te egy ilyen szerelhetős autóra vágysz, akkor hajrá sok sikert! 🙂

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Miért nem jó?
    Mert én nem vagyok analfabéta és értek az autókhoz,. sőt élvezem ha netán kell valamit javítani..
    Máskülönben meg nem az adófizetők pénzén élek mint…és könnyen fizetgetnek a harácsolt pénzekből.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Kiderül. Üde színfolt lehet az utcaképben. Lassan 10 éve a Dacia sem kezdte fényesebben. Aztán most meg már azok közül is egyre többen veszik komolyan, akik a legjobban huhogtak. 😀
    De most nehezen tudom elképzelni, hogy a főnökség úgy dönt, holnaptól Ladák jönnek a flottába.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Nekem? Ezt honnan veszed?
    Telik, hogy szervizbe menjek. és mérhetetlen örömmel tölt el, hogy ezzel kenyeret biztosítók néhány magyar családnak. Nekem jó, ha körülöttem boldogulnak. Neked miért nem jó?

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Mit beszéltünk, hát azt hogy mint orbánc csókosa csak neki…..és az meg meghálálja neked.
    Lehet nem milliárdokkal mint jópárnak de tellik hogy szervízbe járogasssss.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    20 vagy nem 20..de akkor a magyar ember örült hogy olyan autója volt !!
    Szerintem a NIVA terpjáró vagy nem?
    Azt a sárban, erdőben használják nem magamutogatásra, és ha biztonság..mit ér a 30 milkós autó ha elakad egy kis sárban netán a traktorok által kivájt járatokban mint az én Jeep Cherokeem amikor beesve ilyenbe a hasmagossága miatt mind a 4 kerék a levegőben maradt.
    Azt meg Kempelen megbeszéltük hogy nem mindenki orbánc kötélbarátja , netán Felcsúti hogy milliárdjai le-
    gyen és megfizetheti a drága javítást.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    16szelepes 110-esem van, gyönyörű rozsdamentes kasznival és szép belsővel, elvileg 62000km-rel.
    Amit eddig cseréltem: generátor, önindító test kábel, légtömegmérő, lambdaszonda, elektromos tápszivattyú, gyújtástrafó. Bő egy év alatt. Most is hibakódozik alapjárati rendszerre, operatív memóriára. Holott a cserélt alkatrészek több, mint fele Bosch Made in Germany volt. 😀
    De nem adom fel, megszállott márka-rajongó vagyok, de új Ladám sose lesz, mert sose lesz annyi pénzem egyszerre.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Én kíváncsian várom e márka szereplését. 1000 autó nem olyan sok, akár még el is lehet adni, bár ha azt veszem alapul, hogy ma Magyarországon évente nem kel el 10 ezer autó sem magánszemélyek részére, a Lada kínálata meg szerintem nagyon nem flotta képes, akkor még az az 1000 is lehet túlzás.
    meglátjuk.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    [i]“Nem is olyan régen még örült a magyar hogy tulajdonosa lehet,”[/i]
    Azért annak 20 éve. Az alatt felnőtt egy generáció. 😀

    [i]“…most meg többre becsülnek egy széthajtott nyugati autót…”[/i]
    Azért 3-4 millióért, amennyi egy új Lada ára, elég jó használtak is kaphatóak. Modernebbek, biztonságosabbak, kényelmesebbek. A használt autó kockázatával persze.

    [i]“…Sőt javítani házilag is lehet egyszerű szerszámokkal…” [/i]
    Rengeteg ember van, aki nem akar szerelni. Pl. én is ilyen vagyok, utálok autót szerelni. Erre van a szerviz. Abból is családok élnek.

    [i]“Az értéke sem veszít 1-2 év alatt 50-60 %-ot”[/i]
    Ezeknek a Ladáknak az értékvesztése annyi biztosan lesz, mint a korszerűbb autóké, de könnyen lehet, hogy több is. A Dacia sem jó értéktartó.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    “mert még a 2000-es években gyártottak is megbízhatatlanok,”

    A 110-es széria egyáltalán nem volt rossz, sőt. Csak újonnan b*romi drága volt, annyi pénzt Ladáért a magyar nem volt hajlandó adni. Nézd meg a népítéleteket – meglepően jó írások vannak róla. A Niva meg sosem volt egy megbízhatóság-bajnok, mindegy, hogy ’80-as évekbeli vagy 2000-es.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Nem értem miért vannak anyira a Ladák ellen. Nem is olyan régen még örült a magyar hogy tulajdonosa lehet,
    most meg többre becsülnek egy széthajtott nyugati autót.
    Sőt a Niva…olyan amilyen de a terepen túltesz a sok-sok milliós nyugatiakon. Változás? Így alaktrészpótlás
    is van a bontókból is olcsó pénzért és a motorral sem volt gond. Sőt javítani házilag is lehet egyszerű szerszámokkal míg a modern autókat csak célszerszámmal 10-15.000,-órabérrel!
    Az értéke sem veszít 1-2 év alatt 50-60 %-ot.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Régi hátsóhajtású fanok, újabb Samarások, akik megszerették, hogy egy Lada is lehet kisfogyasztású, könnyen vezethető, vagy szimplán, akiknek bejön a desing és az ár (egy új(!) autóért). Kalina2 szerintem nem néz ki rosszul, hatásos volt a facelift, ennyiért nem drága. Szedán Granta nekem se tetszik.
    Nivára kíváncsi leszek, mert még a 2000-es években gyártottak is megbízhatatlanok, erősen korrózióra hajlamosak (lásd orosz államadósság fejében átadott rendőrségi Niveák :D)

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Érdekes, hogy a jóval elavultabb 2110-re épülő Priorába 2013 óta oldallégzsák is rendelhető. Ezt miért nem hasznosítja a gyár/importőr a Kalina/Granta esetében (természetesen felárért)?
    Illetve tényleg nagyon olcsó a 8 szelepes fapados ára, de szerintem elég nagy az ugrás a következő szintre. A 16 szelepes motor sokkal kiegyensúlyozottabb, fickósabb, halkabb járású, ahhoz miért nem lehet kevéssé felszerelt példányt csatolni, hogy mondjuk 2,2 millió legyen?

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Tesztvezetésre feliratkoznék, a szőke lány érdekel elsősorban, de szóba jöhet egy 2131-es 4×4-es is.
    Köszönet a LADA-nak, és örülök, hogy ismét jelen vannak az országban.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Egy új niva eddig is 3 misi volt, most pedig elég változáson esett át. Ahhoz képest szerintem jó árban van, ráadásul kicsit átdolgozták a futóművét amitől aszfalton sokkal élhetőbb lett de terepen is javult. Azt nem tudom, hogy ez csak az urbanra vonatkozik vagy mindkettőre, de ahogy lehet kipróbálom 😀
    Szerintem mindenki örül, hogy a nivára khmm az már chevrolet, szóval a 4×4-re nem aggatták rá a lada új arculatát, ez a messziről látom, hogy olcsó és “gyárilaghorpadt” stílus jó lesz azoknak akik a teszkóparkolóban egymásra nyitogatják az ajtót. A niva így szép ahogy van, rondán! 😀

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    ezek a ladák meg jópofák, de ez a modell szvsz nem léphet fel a dákó ellen sem már…..nem értem egyébként, miért nem a vestat hozzák már? annak sokkal több értelme lenne….egy sima szívó 1.6-os motorral meg egy turbóssal azt kész, teljesen jó.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    hát jó, akinek egy 400-500 ezret futott, esetlegesen TK-ra tört gép kell…hát na. ENnyiért megkapja, de én azt azért nem hirdetném, hogy az jobb vétel, akár még szubjektíven sem.
    a jövőbeni kadásokat tekintve a fél millió KM_es tk-s prémium a földbe állítja a gazdát. mert abban már nem csak olajat kell cserélni…szóval, van 2 millád , ha telefingott prémiumot akarsz, akkor még egy fél-1 millát rakj félre és még akkor sem biztos, hogy kijössz…és, ha tényleg TK volt a gép, akkor lehet nagyokat pislogni utána. -2 millió.
    én a prémiumokat nem erőltetném annyira, miért nem jó pl. egy 6-7 éves opel? vagy seat? vagy hyundai? vagy golf? vagy jetta? vagy bármi más, ami átlagparasztnak megfizethetőbb, ha még baj is van vele. a prémiumság általában 15 éves korra azért elveszik, mert ugyanúgy zörög…a 6-7 éves közép katban meg ugyanúgy minden benne van, mint a 15 éves “prémiumban”.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Srácok, egy valamit nem értek. Már megint indul a fröcsögés az autók formáját és minőségét illetően. A formavilág a célközönség számára huszadrangú lesz, őket nem az fogja érdekelni hogy a verda olyan design-al született amitől merevedése lesz az újdonsült tulajdonosnak, hanem a mindennapokban jól legyen használható.

    A minősége pedig a diszkontkategória átlagát simán hozza. Én őszinte szívvel szurkolok hogy sikeres legyen a Lada itthon. És már várom hogy kipróbálhassak egyet az újkori modellek közül.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    De gyönyörű az a három kocka…Szinte hallom a tipikus Zsiguli-hangot, miközben a képekre nézek:)

    A Grantára kíváncsi leszek, a Kalina tulajdonképpen nem újdonság, volt már kapható itthon, csak most új kivitelek is érkeznek. Egy kék szedánt pedig rendszeresen látok. A Vesta lesz majd az a modell, ami ténylegesen feldobja majd ezt a felhozatalt.

    A Niva kapcsán csak egy dolog a fontos – annyira sose újuljon meg, hogy elvesszen a Niva-védjegy: az orosz terepgumik síró hangja. Az olyan, mint a Subaruknál a bubu vagy a Trabiknál a rendetteremtettem:)

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    V élhetően azért, mert már a formatervezéssel sem a legmenőbb studiót bízzák meg, a présgépekből sem a legdurvábbakat veszik majd, ahogy alapanyagból sem és itt a kör be is zárult.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Közben átnéztem a Dacia árlistát. Én nem vagyok meggyőződve, hogy a valóságban is olcsóbb. Az ár érték aránya mindenesetre biztosan rosszabb.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Az igény sajnos megvan és meg is lesz rá, viszont a utóbbi kijelentéseddel nem értek egyet. Ezek az autók új korukban se fogják tudni hozni azt szintet, amit egy prémium +15 éves felső kategóriás autó a mai napig tud. Persze nyilván az új Ladában gondolkodókat ez egy percig se fogja zavarni. Hasonló anyagi büdzsével én egy percig se gondolkodnék ezen a kérdésen, egyértelműen a használt prémium mellett döntenék.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    A Magyar piacon mindíg is volt és lesz is igény ilyen (kizárólag az én véleményem szerint) igénytelen stílustalan, egyszerű mint a bot autókra. Attól mert én még nem vennék ilyet attól tisztába vagyok vele hogy kishazánkba vannak nagyon sokan akiknek ez a szint testesíti meg zat a lehetőséget hogy kínkeservesen is de taklán új autóhoz tud jutni.És egy ilyen általam vakon jelzőkkel, illetett autó is mindíg jobb mint a 15+ éves autók bármelyike. Kempelenhez hasonlóan az érzelmeim nekem is vegyesek.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Ez a márka a Dacia alá van pozicionálva, s a műszaki tartam tekintetében is jóval gyengébb. Nekem speciel jobban tetszik a Logan, illetve a Dacia modellkínálata is szimpatikusabb. Nem hinném hogy név alapján lesz szimpatikusabb, szerintem inkább az ár lesz a döntően befolyásoló. A niván viszont csodálkozom, hogy még mindig azt a szutyok őskövület motort használja. Nem értem hogy miért nem rakták bele a Renault 1.6-át.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Szerintem aki ilyen Nivat akar arra, hogy terepen használja és ott leélje és széthajtsa az vesz egy használtat belőle 400 ezerért. 7 darabot kap ennyi pénzből belőle.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Hát tényleg kíváncsi leszek mennyire lesz sikeres. Főleg, mivel az anyacég valami gigantikus veszteséget termelt az elmúlt időszakban, azt olvastam, hogy a 4 napos termelési modellre akarnak átállni mert annyira nem megy az egész.

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Vegyes érzéseim vannak annak ellenére, hogy üde színfoltként képzelem el a sokasodó Lada populációt..
    1. Flottázni ez a paletta ezzel a felszereltséggel kevés. Écs-ben és bérleti díjban is nagyon közel vannak hozzá a lényegesen mívesebb autók.
    2. Privát vásárlók nincsenek a piacon, mert akik erre lőnének, azok még 2-3 évig nyögik a vagyonőr hitelét.

    Pedig gyerekként én is Ladában szocializálódtam. :-DDD

  • 2017.10.28. at 09:54
    Permalink

    Az biztos,hogy jobban nez ki,mint a logan. A belseje meg ki tudja milyen lesz. De hogy ilyen elavult motort honnan kapartak elo, azt nem tudom. Erdekes meg a 6 eves rozsda garancia. Tapasztalatbol tudom, hogy a rozsda ha egyszer megjelenik, 2 evente lehet vele szorakozni, es nem olcso allandoan lakatolni,fenyeztetni am. Remeljuk megfelelo vedelemmel latjak majd el a ladikokat.

    Sztem egyebkent mar csak a neve miatt is szimpatikusabb lesz a dakonal. Bar az is benne van a pakliban,hogy az ujabb dakok szintet lepnek minosegben,dragabbak lesznek,es a lada lesz az uj beleposzint renault-eknal

Vélemény, hozzászólás?