Ilyen Toyota Mirai modellek állnak taxiként szolgálatba Hamburgban
Hamburg a német nagyvárosok közül elsőként rendkívül szigorú szabályozást vezetett be: 2025-től egyáltalán nem helyezhető forgalomba a városban belső égésű motorral szerelt taxi. A rendelkezés aligha lepte meg az érintetteket, hiszen Hamburg már 2021-ben elkezdte támogatni az emissziómentes átállást a személyfuvarozásban. Akkor mindössze öt darab elektromos gépkocsi szállította az utasokat. Jelenleg ezzel szemben a városban üzemelő taxik 12 százaléka villamosított – ez nagyobb arány, mint bármely más német városban. Ez számszerűen több mint 350 villanymotoros taxik jelent – beleértve a huszonöt darab, új, hidrogén üzemanyagcellás Toyota Mirai szedánt. A városvezetés anyagi támogatásával megvásárolt Mirai-flottát a Best Taxi nevű szolgáltató üzemelteti; a finanszírozási program keretében egyébként összesen 460 akkumulátoros és hidrogénüzemanyag-cellás járművet fognak vásárolni és üzembe állítani Hamburgban.
2025-től Hamburgban egyáltalán nem lehet majd belsőégésű motoros taxit forgalomba helyezni
Noha Németországban úttörőnek számít a hamburgi kezdeményezés, Európa más pontjain már régi ismerősnek számít a Toyota Mirai a taxizó közönség számára. Koppenhágában száz, Párizsban hatszáz Mirai üzemel taxiként. Hollandiában is futnak Mirai taxik, Berlinben a tűzoltók és a rendőrök is ismerik már a Toyota üzemanyagcellás járművét. Több német városban is működtet Mirai szedánokat a CleverShuttle gyűjtőtaxi-szolgáltató, de létezik már hidrogénüzemű oktatóautó is. A második generációs Toyota Mirai a zéró károsanyag-kibocsátású mobilitás előnyeit a rugalmas és praktikus mindennapi közlekedésre való alkalmassággal kombinálja. Akár 650 kilométeres hatótávolságához néhány perc alatt elvégezhető feltöltési folyamat társul. A 182 lóerős villanymotor dinamikus menettulajdonságokat eredményez, a Mirai működése során semmi mást nem bocsát ki, mint vízpárát.
Több különböző német városban és más nyugati országokban is taxiznak már hidrogénnel
Már csak azt kell kitalálni a taxisoknak, hogy egy 75.000 €-s jármű amit 10 €/kg-os hidrogénnel tankolnak hogy fogja visszahozni a beruházás költségét. Mert ha a finanszírozás itt azt jelenti, hogy támogatásból fizetik a flotta veszteségeit akkor elég gyorsan össze fognak autózni egy szabad szemmel jól látható összeget az adófizetők számára (a Mirai értékvesztéséről nem is beszélve, gyakorlatilag 100%-ban leírhatják a jármű árát pár év alatt).