Íme a Volvo első villanyautója, az XC40 Recharge
Nem csak egy új modellt jelent a Volvo XC40 Recharge, azaz a Volvo első teljesen elektromos autója, hanem a Volvo új modellcsaládját is. Mostantól a konnektorból tölthető (elektromos és plug-in hybrid) modellek Recharge utónevet kapnak. A márka ráadásul azzal számol, hogy már 2025-től eladásainak legalább a felét az elektromos autók fogják adni, a többi hibrid lesz. A Volvo tehát most is megerősítette azt, amit már többször hangsúlyozott: szerintük a jövő elektromos.
Kipufogót kár keresni, a töltőcsatlakozó bal oldalra, hátulra, a hagyományos tanksapkafedél alá került
Az XC40 Recharge összkerékhajtást és 78 kWh bruttó, 75 kWh nettó kapacitású lítium-ion akkumulátort ad, ahhoz pedig 100 kW-os DC villámtöltést kínál, azaz a 80 százalékos töltést akár 40 perc alatt tud. Igaz, tömege mintegy 2,15 tonnára nőtt. A jelentős tömeghez jelentős, 408 lóerős teljesítmény társul, az első és a hátsó kerekeket is egy-egy 204 lóerős villanymotor hajtja, a 100-as sprint pedig mindössze 4,9 másodperc. Bár az akkumulátor jelentős kapacitású, állítólag úgy építették be, hogy sem az utastér, sem a biztonsági jellemzők nem csorbultak, a csomagtér kevéssé érezhetően, 413 literesre apadt, de mivel az orrban is kialakítottak egy (a töltőkábel tárolására is ideális) tárolórekeszt, ez kevéssé fájó.
Nőtt a tömeg, de csökkent a tömegközéppont
Belül apró változások láthatók csak, új az Android alapú infotainment
Új a teljesen digitális műszerblokk és az Android alapú szórakoztatórendszer, okostelefonhoz vezeték nélküli telefontöltés is került a beltérbe. Fontosabb talán, hogy az XC40 Recharge által immár az összes Volvo sorozatból létezik konnektorról tölthető, s a márka úgy számol, már jövőre eladásainak ötödét ezen modellek fogják adni. Ami viszont rossz hír: az elektromos XC40 ára nem lesz szerényebb, mint például a nemrég próbált
V60 T8-é, ami persze szintén Recharge modell lesz a közeljövőben.
Mostantól mindegyik Volvóból létezik konnektorról tölthető, ezek mind Rechagre névvel fognak futni