Már nem titok a Chevrolet Spark EV hatótávja

Két konnektor között 132 kilométert tehet meg a Chevrolet Spark EV

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Azt eddig is tudtuk, hogy veszettül fog menni a villanymotoros Spark, most pedig már az sem titok, hogy milyen hatótávra lesz képes. Négy év után elvileg már profitot hoz.

Drágák és korlátozott hatótávúak a villanyautók. Ez kétségtelen, viszont egyre inkább a korlátok elfogadására leszünk kényszerítve, ugyanis a benzin drága, a belső égésű motor büdös és környezetszennyező. Jönnek is sorra a villanyautók, a Chevrolet ugyebár már régóta kínálja - csak nem épp nálunk - az Opel Amperával karöltve Év Autója címet is szerzett Voltot, ami persze inkább hibrid, mint villanyautó; a GM felfogásában kiterjesztett hatótávú, de konnektorból tölthető villanyautó. Jön továbbá a Spark EV, mely még tavaly, Los Angelesben debütált, majd láthattuk Genfben is, villanymotorjának sorozatgyártása a múlt héten indult el Baltimore-ban, így aztán ez az első, hajtásláncával is amerikai villanyautó. A kezdetek óta tudható, hogy izmos, 130 lóerős, 542 newtonméter nyomatékú villanymotorja 8,5 másodperc alatt 100 km/órára viheti, most pedig hatótávja is napvilágot látott: két konnektor között 132 kilométert is megtehet a Spark benzinmotoros kiadásaival egyező méretű emissziómentes csöppség.
Hirdetés

Az említett hatótáv benzines egyenértékre vetítve 2,35 literes 100 kilométerenkénti energiafelvételt jelent, a Spark EV futásköltsége pedig még szerényebb, mintha 95-ösből kellene ennyit tölteni bele. Ezen a villanyautókra néhol már bevezetett, máshol tervben lévő, az üzemanyagárakhoz mérten jelképes mértékű adók sem változtatnak sokat, Washingtonban például évi 100 dollárt (nem egész 25 ezer forintot) kell fizessenek a komolyabb villanyautóval az aszfaltot koptatók. Ott egyébként idén még nem is lesz kapható az elektromos Spark, ugyanis az Egyesült Államokban is csupán Kalifornia és Oregon államokban lép piacra idén nyáron. Jövőre jön Európa néhány országába is, hozzánk a jelenlegi hírek szerint nem. A 32 500 dolláros Spark EV a GM számításai szerint egy átlagos amerikai autóhoz mérten és persze átlagos amerikai futás mellett évi 9000 dollárnyi üzemanyagköltséget takarít majd meg, azaz vásárlójának már az újkori vásárlás utáni 3,5 évvel profitot termelhet.
Bízik is a Spark EV sikerében a GM, a mogul villanyautós főmérnöke szerint ráadásul nem csupán hatékony, hanem „élvezettel vezethető” is lesz az újdonság, melynek lítium-ion akkumulátora 21 kWh kapacitású, s a SAE által nemrégiben jóváhagyott egyenáramú gyorstöltést is fogadni tudja majd. Utóbbi által 20 perc alatt 80 százalékos töltést kaphat, az akkumulátor(csomag) telítéséhez 230 voltos hálózatból 6-8 óra lesz szükséges. Nem rossz értékek, de a Nissan – az alig drágább, már itthon is kínált Leaf által – bizony már előbbre jár.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 04:16
    Permalink

    Be fog következni, ami késik, nem múlik.:-)
    Ezúttal túl messzire ment ez a “jóképességű”.
    Éppen kiollóztam a felhasználási feltételekből 6 szakaszt, aminek alapján kértem s3000 felhasználó 2013. május 2. csütörtök 22:09 perckor tett hozzászólásának törlését.
    Ez a hozzászólás ugyanis nem csupán az Autonavigátor kiollózott felhasználási feltételeit sértette meg, hanem kimerítette a Ptk. ide vonatkozó § nagy nyilvánosság előtt elkövetett becsületsértés kritériumait is.
    A hozzászólás elküldése előtt megnyitottam új ablakban ezt a cikket, addigra Katona Mátyás szerkesztő úr törölte a szóban forgó hozzászólást.
    Köszönet érte!
    A büntetőjogi feljelentéstől most eltekintek, de ez volt az utolsó alkalom.
    Valahogy meg kell fékezni azokat, akik nem érzik magukra kötelezőnek a társadalmi érintkezés normáit.

  • 2017.10.30. at 04:16
    Permalink

    Ott a pont Combi27!
    Ha sikerülne vmilyen formában beazonosítanod a jóképességűt, akkor légyszi vedd fel velem a kapcsolatot! Én is szeretném már ténylegesen megismerni, hogy egy jót beszélgethessünk… LOL:-)

  • 2017.10.30. at 04:16
    Permalink

    Az gondolom, hogy hazudsz, méghozzá pont ugyanolyan mocskosul mint ahogyan eddig tetted. Már ez a fórum is tökéletesen cáfolja az állításodat de te ezt sem látod. Amúgy meg gratulálhatsz Combi haverod gigantikus öngóljához. Kifejezetten nagyon drukkolok most már hogy elmenjen a rendőrségre és feljelentést tegyen! Megfizethetetlen élmény lenne hogy mekkora hülyének néznék ott is, amiért azért próbálna feljelentést tenni mert leírták róla az igazságot! 🙂

    [i]“Nincs szükségem ilyen – olyan statisztikára az adott kérdés megítélésében, (nem más tollával kell dicsekedni, a kreatív embert az önálló saját gondolatok és cselekedetetek jellemzik)”[/i]

    Ezt nem kell elmagyarázni, évek óta tudjuk, hogy neked a kreativitás azt jelenti aki hogy valaki magasról tojik a tényekre és helyette a hasára vág vagy megkérdezi a rokonát/szomszédját. Mindenki másnak meg egészen mást jelent a kreativitás.

    [i]“A 87-es benzin ára államonként változik, pl. a keleti oldalon most is bőven meg lehet kapni 3,2$/gallon áron. Az évi 15.000 miles lehet kevesebb, de több is, nagyrészt attól függ, milyen távolságra jár el dolgozni az illető.”[/i]

    Bravó, akkor most már azt is tudjuk, hogy az átlag fogalmát sem ismered.

  • 2017.10.30. at 04:16
    Permalink

    Az itt leírtakat honnan szedted? Mindjárt sírva fakadok. :-)))
    Azért kíváncsi lennék melyik állam melyik városáról lehet szó.
    Szörnyű, egy elkényeztetett amerikai, aki európai normák szerint nem tud bánni a pénzzel, többször fogtam a fejem egyes leírt adatokon. Most nem boncolgatom, mert nem a témához tartozik.
    A legkorrektebb adat talán ez: [i]“Than there is minimum 300$ per month for car (gas + insurance + car depreciation).”[/i]
    Viszont én nem autófenntartási költségről (tehát + biztosítási költség+ amortizáció) beszéltem, csupán benzinről. (100$)

  • 2017.10.30. at 04:16
    Permalink

    Living in an average city, I make 70K per year. After tax and etc. I am left with $3600 per month. I pay 700$ for renting only one room (sharing with 4 other people). I eat very cheap ($20 per day for food and toothpaste and etc.). Than there is minimum 300$ per month for car (gas + insurance + car depreciation). Every single month you have to pay $500 for something random that pops up (doctor, cloths, car repair, new computer, gifts, urgent travels, you name it etc.) it just happens. I don’t eat outside, I don’t drink, smoke, party, nothing. And in the end of the day I save $1100 per month which goes directly to my student loans (over 50K). I have calculated this many many times, and I am never able to pay more than $1100 to my student loans per month. I will have to do this for another 7 years to pay off all my loans.

  • 2017.10.30. at 04:16
    Permalink

    Tisztelt Szerkesztőség!

    A felhasználási feltételek alábbi pontja alapján, ami erről szól:
    A moderátor tudomásszerzése esetén, külön értesítés nélkül törli az alábbi pontok valamelyikét megvalósító tartalmat:
    Azon tartalom, mely más felhasználó vagy egyéb érintett személyes adatát, levél, magán vagy üzleti titkát hozzájárulásának hiányában teszi közzé vagy [b]vele szemben lejárató, bántó, sértő módon megfogalmazott véleményt tartalmaz. [/b]

    és:

    [b]Témaromboló tartalom: ide tartozik minden technikai és tartalmi rombolás. Tartalmi rombolásnak minősül minden a folyamatos, kulturált társalgást, véleménynyilvánítást feltűnően, szándékosan akadályozó és zavaró, ismételt vagy témán kívüli tartalom közzététele[/b]

    kérném törölni s3000 felhasználó következő hozzászólását:

    [i]“Ezen mit nem lehet megérteni?”

    És azon mit nem lehetett megérteni, hogy az energia nem ugyanaz mint a teljesítmény, és a tiszta etanoltól igen nagy eséllyel megdöglesz ha lehúzol belőle 1-2 litert (amire persze nem voltál hajlandó, de azért vörös fejjel ordítottad, hogy nem mérgező LOL! 😉

    “Várjuk hogy Te hogy képzeled el az “ingyenes” közlekedést…”

    Várjátok csak, várjátok. LOL! :)[/i]

    Amennyiben erre a bejegyzésre a kérés nem történik meg, úgy a szerkesztőségnek címzett elektronikus levélben fogom kérni ugyan ezt valamint élni fogok a a következő ponttal is:
    [b]az esetlegesen megvalósuló jogsértések esetén Üzemeltető a jogszabályok nyújtotta lehetőségek között együttműködik a hatáskörrel rendelkező hatóságokkal a jogsértő személyek felelősségre vonása érdekében.[/b]

    Kezd kicsit elegem lenni ebből az “emberből”

    Köszönettel: Combi27

  • 2017.10.30. at 04:16
    Permalink

    Csakis és kizárólagosan a te hozzászólásaidat törölték az utóbbi időben, nyilván nem ok nélkül.
    Mit gondolsz mi lehet ennek az oka? Rajtad kívül ezt mindenki tudja.

    Nincs szükségem ilyen – olyan statisztikára az adott kérdés megítélésében, (nem más tollával kell dicsekedni, a kreatív embert az önálló saját gondolatok és cselekedetetek jellemzik) elég ha a családom és ismeretségi köröm életmódját veszem alapul, ugyanaz a futásteljesítmény jön (jött) ki.
    Évi 15.000 mérföld körüli futásteljesítmény, ahogyan írtad, megfelel havi 2000 km-nek.
    Havi 2000 km-t meg vígan meglehet tenni 100$-ból. Ja és [i]“az USA legolcsóbb benzinjének átlagára 3,508 dollár/gallon.”[/i]
    A 87-es benzin ára államonként változik, pl. a keleti oldalon most is bőven meg lehet kapni 3,2$/gallon áron.
    Az évi 15.000 miles lehet kevesebb, de több is, nagyrészt attól függ, milyen távolságra jár el dolgozni az illető.
    Nem jellemző, hogy valaki a 8-9-10 órás munkaidején túl még további napi 4-6 órát eltöltsön munkába járásra.
    Az amerikaiak ennél sokkal többre értékelik szabadidejüket.

  • 2017.10.30. at 04:16
    Permalink

    Pontosan, de ha értelmes választ akarsz, akkor nem a témaromboló hisztimanót kell meghallgatnod aki hasrabaszással meg agyatlan anekdotázással szennyezi a virtuális teret, hanem olyat aki megbízható, tudományos alapokon nyugvó módszereket alkalmaz. 😉

    Az AAA (American Automobile Association) szerint az ügyfeleik átlagos évi futásteljesítménye 15000 mérföld körül van. Jelen pillanatban az USA legolcsóbb benzinjének átlagára 3,508 dollár/gallon. Az USA-ban márciusban eladott új autók átlag üzemanyaghatékonysága elérte az eddigi legmagasabb 24,6 MPG-t. Ebből adódik, hogy az USA átlagautós 178,25 dollárt költ havonta átlagosan benzinre. Ez egy alsó becslés, mivel a korábban vett járművek átlagfogyasztása rosszabb mint a most márciusban vetteké, úgyhogy azt lehet mondani hogy legalább 180 dolcsit vernek el benzinre az ottaniak átlagosan egy hónapban.

  • 2017.10.30. at 04:16
    Permalink

    [i]“Ezen mit nem lehet megérteni?”[/i]

    És azon mit nem lehetett megérteni, hogy az energia nem ugyanaz mint a teljesítmény, és a tiszta etanoltól igen nagy eséllyel megdöglesz ha lehúzol belőle 1-2 litert (amire persze nem voltál hajlandó, de azért vörös fejjel ordítottad, hogy nem mérgező LOL! 😉

    [i]“Várjuk hogy Te hogy képzeled el az “ingyenes” közlekedést…”[/i]

    Várjátok csak, várjátok. LOL! 🙂

  • 2017.10.30. at 04:16
    Permalink

    Akkor keress vissza, minden idióta ezzel nyit, hogy hahahaha hogy megszívják majd az elektromos autósok ha az áramra is ráverik majd a jövedéki adót. Ezt a faszságot hallgatom legalább 8 éve minden egyes fórumon. A gondolkodásra képtelen szerencsétleneket egyáltalán nem zavarja az a tény, hogy sehol nem vezettek be ilyen adót ámde sok helyen egy csomó kedvezményt igen.

    [i]“mert a fosszilis üzemanyag jövedéki adójából kieső jövedelmet pótolnia kell az államnak”[/i]

    Kell? Ez ilyen isteni törvény? Van és kész? Másrészről most írom le kb. ezredszer, hogy a csökkenő környezetpusztításból adódó kisebb állami ráfordításokat miért nem számolod bele az egyenlegbe? Azért, hogy hülyeség jöjjön ki? Hogy lehet ennyire faszkalap módon csak az egyik felét nézni a kérdésnek?

    “Erre alig kellett várni, már most kivetették az első adót az elektromos autókra.”

    Ez megint hatalmas hazugság, nem a jövedéki adóbevétel csökkenése miatt vetették ki az adót, hanem az útfenntartáshoz befolyó kieső bevételek miatt. Tekintve hogy az elektromos üzemű jármű ugyanúgy koptatja az utat mint a nem elektromos ez teljesen jogos is. Komolyan nem értem, autós oldalon a gondolkodás az kifejezetten tilos?

  • 2017.10.30. at 04:16
    Permalink

    Semmi mellélövés nincs. Egy átlag amerikai alkalmazott, átlag életmód mellett havonta ennyit költ benzinre.
    200$ már inkább SUV esetén. Ha ez annyira kétséges számodra, lehet számolni, hogy 100-200$-ért mennyi benzint tudsz vásárolni, és azzal 6,5-7 vagy 10-12 liter/100 km-es fogyasztással mennyit lehet menni.
    Na annyit megy egy átlag amerikai havonta.

  • 2017.10.30. at 04:16
    Permalink

    “Jelenleg valóban olcsóbb egy elektromos autó fenntartása, de mi lesz akkor, amikor már azok lesznek többségben, és alig folyik be a benzinből és gázolajból adó? ”

    Ezen ne izgulj addigra unokáink se lesznek már képben sajnos.

    Egyedi/egyéni megoldást kell mindenkinek találni..

    A vill autó itt nálunk semmiképp se alternatíva még jó pár évtizedig…

    Elsőre jókat irtál.

  • 2017.10.30. at 04:16
    Permalink

    [i]Hol van a világon jövedéki adó az áramon???[/i]

    sehol, de lesz..ha nem jövedéki akkor bármilyen más jogcímen beszedik.
    Miért:
    [i] fosszilis üzemanyag jövedéki adójából kieső jövedelmet pótolnia kell az államnak[/i]
    Ezen mit nem lehet megérteni?

    Lehet vitázni ha akarsz, de akkor azt mondd meg hogy mondjuk ha kiesik 2000 MILLÁRD a költségvetésből bárhol egy autótípus miatt ami nem használ benzint, gázolajat, LPG-t, vagy bioetanolt, akkor melyik csoportra is fognak kivetni extra adót, vagy bármilyen jogcímű pénzbeszedést?
    Várjuk hogy Te hogy képzeled el az “ingyenes” közlekedést, egy bevétel nélküli , mégis anyagiakon alapuló világban..

  • 2017.10.30. at 04:16
    Permalink

    Mindig ezzel jössz, de nem azt mondtuk, hogy jövedéki adó lesz az áramon, hanem hogy mindegy minek hívod, min lesz az adó, akkor is fizetni fogsz, mert a fosszilis üzemanyag jövedéki adójából kieső jövedelmet pótolnia kell az államnak. Erre mondták többet, hogy az hülyeség. Erre alig kellett várni, már most kivetették az első adót az elektromos autókra. Jelenleg valóban olcsóbb egy elektromos autó fenntartása, de mi lesz akkor, amikor már azok lesznek többségben, és alig folyik be a benzinből és gázolajból adó? Akkor szépen megemelik az úthasználati díjat, vagy aminek éppen hívni fogják.
    Egyelőre a magas vételár miatt nem igazán olcsóbb villanyautózni, mert soká termeli ki az árát. Igaz, a magyar fizetésekből megvenni sincs pénz, úgyhogy egyelőre marad a dínóégetés.

  • 2017.10.30. at 04:16
    Permalink

    [i]“Tessék, itt van, amit senki nem akart elhinni, hogy meg fogják adóztatni a villanyautókat. Elenyésző számban vannak az utakon, és már most sarcolják őket. Most még csak évi 25000 Ft, aztán ha többségben lesznek, lesz ez több is. Nem lesz itt olcsó autózás…”[/i]

    Azért ekkorát ne hazudjunk már! Ki és mikor mondta, hogy az elektromos autókat soha nem fogják megadóztatni? Pláne úgy hogy azok eddig is mindig meg voltak adóztatva legalább ÁFÁ-val. Az áram jövedéki adóval való terheléséről – amivel minden idióta jön – volt mondva, hogy soha nem lesz vagy csak valami nagyon elmebeteg világban lehetséges. Hol van a világon jövedéki adó az áramon???
    Az 1-2 USA államban tervezett vagy már bevezetett évi fix díj az úthasználat díja, amit az olajos szarok a benzin árában fizetnek meg. Átlagos használat esetén ez az elektromosokra így is töredéke annak amit a kőolajos füstgyárakkal fizetsz meg. Az üzemeltetési költségek így is töredékei az elektromosoknak mint az elavult dínófüstölőknek.
    De ha neked szimpatikusabb az, hogy sokkal többet fizetsz mint kevesebbet mondván hogy ígyis-úgyis fizetni kell tehát akkor mindegy LOL! :), akkor nem szóltam, fizesd a sokszorosát inkább! 🙂

  • 2017.10.30. at 04:16
    Permalink

    Viszont akkor is tartom azt, hogy az elektro Spark-al nagyon nagyon sokat kell menni ahhoz, hogy 5 év alatt esetleg megtakaríthasson egy amerikai átlagautóhoz viszonyítva 9000$-t, pontosabban teljesen kizártnak tartom, hacsak valami extrém körülményeket nem veszünk alapul.

  • 2017.10.30. at 04:16
    Permalink

    Akkor megvan hol a hiba, a cikk írója is elnézett valamit. Az képek közt van egy, amin adatok vannak, ott írja: “You save $9000 in fuel cost over 5 years…”
    Gondolom, ez valami gyári marketinganyagból van.

  • 2017.10.30. at 04:16
    Permalink

    Miért olvastam volna félre? Ott van a bejegyzésem legelején idézőjelbe téve a cikkből kiollózott rész, ami 1 évre vonatkoztatja a 9000$ – t! Sőt a cikk további mondatai, számítása a költség megtérülése vonatkozásában egyértelműen alátámasztja az 1 évre vonatkozó mivoltát. Olvasd el még egyszer és értelmezd cikk ezen részét.
    Mondanivalód többi részéről egyezik véleményünk. Egy ilyen elektromos autó egy amerikai családban második, vagy pontosabban sokadik autónak jó, de nálunk Mo-on is csak másodiknak valamilyen elektromos autó. Ezt persze az USA-ban is megkérdőjelezi a vételára. Ettől függetlenül ha ott csak minden ezredik család vásárol egyet, akkor is 100.000 közeli darabszámról beszélhetünk.

  • 2017.10.30. at 04:16
    Permalink

    Félreolvastad, 5 évre írja a 9000 dollárt. A hatótáv gondolom optimista, bekapcsolod a lámpát, a klímát, hallgatod a rádiót, aztán örülhetsz, ha 100 km-t elmész egy töltéssel. Viszont a 20 perces gyorstöltés 80%-ra nem hangzik rosszul (más kérdés, hogy az akkut ez mennyire viseli meg). Pisi, kávé és jó vagy újabb 80 km-re. Az én felhasználásomhoz ez már 99%-ban elég lenne, de ettől függetlenül nem kéne, és nem is tudnám megvenni. Viszont ha amerikai lennék, simán beleférne második autónak, városi cirkálónak.
    Tessék, itt van, amit senki nem akart elhinni, hogy meg fogják adóztatni a villanyautókat. Elenyésző számban vannak az utakon, és már most sarcolják őket. Most még csak évi 25000 Ft, aztán ha többségben lesznek, lesz ez több is. Nem lesz itt olcsó autózás…

  • 2017.10.30. at 04:16
    Permalink

    [i]“A 32 500 dolláros Spark EV a GM számításai szerint egy átlagos amerikai autóhoz mérten és persze átlagos amerikai futás mellett [/i][b]évi 9000 dollárnyi üzemanyagköltséget takarít majd meg[/b],[i] azaz vásárlójának már az újkori vásárlás utáni 3,5 évvel profitot termelhet.”[/i]
    Ez túlontúl marketing szagú számítás.
    Egy átlagos amerikai autó, pl. Nissan Altima 2,5L; KIA Optima 2,4 L; Toyota Camry; 140-160 esetleg 230 LE teljesítményű motorokkal, 5 méteres méretkategóriába tartozó kényelmes karosszériával stb. átlagos amerikai használat mellett, ami magába fogalja a napi munkába járást átlagos amerikai munkahely távolságra, bevásárlásra, hétvégén ismerősökhöz, barátokhoz összejövetelekre járva, gyerekeiket ide oda furikázva, összességében jóval nagyobb távolságokat megtéve mindenre, mint mi itt Magyarországon, ehhez tankol havonta összességében 100$ értékű benzint!!!
    Ha ez már 200$-ra rúg, akkor nagyon sokat megy naponta, és a felsoroltaknál nagyobb méretű autóval.
    Ez még mindig max. 2400$-t jelent évente. Hol van ez a 9000 $ évi megtakarítástól, azaz különbözettől?
    A Spark hol van kényelemben a felsorolt autóktól?
    Ha valaki egy évben 9000$ üzemanyagot akar elégetni a leggyakoribb átlagos amerikai autókkal, akkor napi legalább 24 órát kellene a volán mögött ülnie. 🙂
    Az elektromos Spark-al ezt nem lehet, mert maximális igénybevétel esetén is életének 1/3-a a töltőn múlik el.

Vélemény, hozzászólás?