Már nem olasz, francia alapú az új Opel Combo

Hét üléssel és rengeteg tárolóhellyel érkezett az Opel Combo

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem mondanak le az egyterűkről a PSA csoportnál, és mivel az Opelnek is ott volt a Combo, beveszik őket is a buliba. Az új Combo alapját pedig már nem a Fiat Doblo adja, hanem a Berlingo.


Az SUV-őrület szinte teljesen elsöpörte az egyterű-járványt. A praktikus, tágas, de rossz arányú, és így nem épp csinos autókat ontó kategóriát mára kevés márka képviseli. A divatos, jó megjelenésű külső és a terepezni akarás befedte az egyterűeket, és a legtöbb modell mára SUV formában éledt újjá. A franciák viszont kitartanak és a PSA új márkájánál, az Opelnél is van már elég crossover, meg SUV, így a Combo hagyományos formájában folytatja pályafutását.

A C Corsa óta nem saját alapokra épül, és ma már nem is lenne rá lehetőség, az előd olasz platformja után most mi más lehetne az alapja, mint az új Citroën Berlingo Multispace? Az új Opel Combo Life - az utasszállító családi kivitel - viszont jóval szofisztikáltabb, opelesebb megjelenést kapott. A villámos, bajszos hűtőrács mellett ott vannak az X modellcsaládéra hasonlító fényszórók, bennük a hokiütő formájú nappali menetfényekkel. Hátrafelé haladva jóval feltűnőbb a származás, a hátsó lámpák egészen olyanok, mint a leköszönő Berlingón.

Hirdetés

Az új Combo kétféle karosszériaméretben lesz elérhető, 4,40 méteres, vagy 4,75 méteres hosszal. Utóbbiban találunk egy harmadik üléssort, így a Combo hétszemélyes is lehet. Csomagtere alapesetben is hatalmas, 597 literes, a hétüléses verzióé pedig 850, ha a leghátsó sor nincs bent. A teljes raktér lehajtott ülésekkel több mint 2 köbméter, a nagyobb karosszériában pedig 2693 liter a raktér teljes terjedelmében, valamint a jobb első utasülés ledönthető. Pakolórekeszből sincs hiány, a csomagtér fölé a plafonra kérhető egy zárható doboz, hogy a kisebb dolgokat is biztonságosan szállíthassuk, de elöl van két kesztyűtartó és számos apróbb fiók is.
Technológiában is a PSA ma kapható extráit kapja, úgy mint a jelzőtábla-felismerőt, a sávtartót, éberségfigyelőt, tempomatot és 180 fokos tolatókamerát. A Combo fedélzeti rendszerét akár egy 8 colos érintőképernyős fejegységről is irányíthatjuk, viszont a klímához külön panelt terveztek. Ezt érte talán a legtöbb kritika, már a Berlingóban sem a kijelzőről kell irányítanunk a hőfokot. A Combo motorpalettája megegyezik majd a már bemutatott Berlingóéval, azaz 1,2 literes turbós benzinmotor lesz elérhető 110 vagy 130 lóerővel, illetve 1,5-ös dízel 75, 100, 130 lóerős teljesítményekkel. Az öt-, illetve hatfokozatú kézi váltó mellett nyolcfokozatú automata sebességváltó is kérhető lesz, ami az Opel szerint úttörő a szegmensben, viszont ugyanez elérhető a Berlingóhoz, és vélhetően a hamarosan érkező Peugeot Partnerhez is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

One thought on “Már nem olasz, francia alapú az új Opel Combo

Vélemény, hozzászólás?