Már nem csak pletyka: együttműködik a Mazda és a Toyota
A Toyota hibrid-technológiáját a Mazda Skyactiv motorjaival házasíthatják
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Technika-megosztási megállapodást kötött a Mazda és a Toyota, a közösködésből mindkét márka nagyon sokat profitálhat.
Már hivatalos, hogy együttműködési megállapodást kötött a Mazda és a Toyota, ám azt még csak tippelni, valószínűsíteni lehet, hogy milyen tudást, illetve termék-komponenseket fognak egymásnak adni. Miután a Toyota a technika minél gyorsabb fejlődése érdekében már nyilvánossá tette a már kész Mirai üzemanyagcellás autó több mint 5000 szabadalmát, a Mazdával kötött szorosabb együttműködés jegyében vélhetően a nagyobb sorozatú hibridek elemeit adhatja át.
A hibridek terén szerzett toyotás tudásra alighanem nagy szüksége lehet a Mazdának, ugyanis utóbbi hiába hozott az elmúlt években rendkívül takarékos Skyactiv benzineseket, hibridet egyelőre nem készített még. Utóbbiban pedig a Toyota egyértelmű piac- és technológia-vezető. Japán lapértesülések szerint a két gyártó most arra az együttműködésre készül, amivel a lehető legjobb hajtásláncú modellek születhetnek meg: a Toyota Skyactiv benzineseket, a Mazda Toyota hibridtechnológiát kaphat. A Skyactiv motoros hibridekkel mindkét márka igen ütőképes modelleket kínálhat majd.
A downsizing-gal kapcsolatban jót nem hallottam még autószerelőtől. Azt mondják sok velük a baj.
Személyeskedsz? :D:D szegény pára
tudod, a VW minőségi autókat gyárt 😛
Stílusod sajnos nem fejlődött…. de ezt tőled nem is várjuk el …
Várom építő jellegű válaszod, de megadok egy email címet, oda írhatsz személyes jellegű mély gondolatokat ne itt légy big-face mert csak elrontod az oldalt [email protected]
jó8
Egyetértek.
Annál már csak egy isteni olajzabáló és akár 30 ezret is elfutó Renesis Mazda blokk jobb. Vagy a folyamatos hengerfejrepedéssel boldogító Toyota D-Cat blokk, ami 100 ezret sem bír elmenni, hogy az 18-as benzines olajzabáló Toyota blokkról szó se essék, amit százával cseréltek csak itthon. A Honda 1,6-os szívómotorjának rendellenes olajfogyasztása sem pletyka…
😀
Mit akarsz még tudni?
Te olvastál arról, hogy 1930-ban voltak jobbak, megbízhatóbbak, tartósabbak és erősebbek a használt blokkok, vagy 2005-ben? Olvass utána, aztán “downsiszingolj”. Tudatlanul miért okoskodsz? :-DD
De barátom. Azért vásárolta vagy 10 évig a Mitsubishi őket. A jó kis PdTdi motorok a három gyémánt mögött. 😀
Csak te még akkor nagyon kis srác lehettél. A tendencia pedig folytatódik, ami teljesen rendjén való. Autót gyártani ugyanis nem érzelmi kérdés, tudod?
Ebből a közreműködésből mi csak profitálhatunk ebben biztos vagyok! Remélem hamarosan kész típus is lesz, kíváncsi lennék rá.
“vehetnének motorokat a németektől”
Milyen jó is lenne egy kifejezetten alacsony literteljesítményű rendes 2 literes 4 hengeres szívó benzines mazda motor helyett, valami jó kis vezérműláncbajos olajzabáló agyon downsizingolt tsi… :DD
[i]vehetnének motorokat a németektől[/i]
Ha le akarnak kerülni a megbízhatósági statisztikák éléről, akkor ez egy járható út. 🙂 De kétlem, hogy elment volna a józan eszük.
Sajnos van ilyen tendencia, de talán nem folytatódik…
Ha magát az autót nézzük (európai szemmel) szerintem ez már jórészt sikerült nekik.
Azok a VW motorok azért nem tartoztak(nak) a legmegbízhatóbbak közé
[i]“Japánok részéről még a motor paletta szélesítése igen hasznos lenne, illetve konkurenciát létrehozni a németeknek bizonyos szegmensekben.” [/i]
Azaz vehetnének motorokat a németektől és elkezdhetnének az európai szemnek is tetsző autókat gyártani.
Komoly kihívás.
(Emlékszel, amikor a Mitsubishi a diesel motorokat a VW-től vette vagy 10 évig…)
Jézusom….
A két legfejlettebb technika házasodik. Összepisilhetik magukat a többiek.
🙂
Jól hangzik, remélem záros határidőn belül meg is valósul néhány ötlet…
A hibrid hajtás már bizonyított, mondjuk a skyactive még túl fiatal, de remélhetőleg a TSi-el ellentétben tartósabbak lesznek.
Japánok részéről még a motor paletta szélesítése igen hasznos lenne, illetve konkurenciát létrehozni a németeknek bizonyos szegmensekben.