Már nem csak az EU-ban nagy a baj? Krízishelyzet a Nissannál is!

Tömeges elbocsátásokba kezd és eladja a Mitsubishi részvényei egy részét a Nissan

A bezuhanó eladásokra reagálva 9000 alkalmazottat bocsát el a Nissan, mindemellé pénzzé teszi a Mitsubishi részvényeit is. A beígért 30 új vagy frissített típusról azonban nem mondanak le, csak a megjelenési dátumokat tolják ki.

Nem csak az EU autógyártói kongatják a vészharangot: a Nissan is komoly anyagi problémákkal küzd a csökkenő kereslet miatt. Ennek megoldására komoly megszorításokat terveznek bevezetni, 20 százalékkal csökkenteni fogják a globális gyártási kapacitásukat, ami 9000 munkás elbocsátásával jár együtt. Mindeközben gyors pénzforrás gyanánt eladják az egyharmadát a Mitsubishi részvényeiknek, hogy az így befolyt összegből tapasszák be a lyukakat a költségvetésen. A tervek szerint ezzel 3 milliárd dollárt spórolhatnak, ami lehetőséget ad a hosszútávú terveik újragondolására. Érdekesség, hogy nem csak a kisemberek viszik el a balhét: Makoto Uchida ügyvezető igazgató fizetését is a felére csökkentik, amolyan elszámoltatásképp a vállalat sikertelen vezetése miatt.
Hirdetés
A korábban beígért 30 újdonságot ugyanis nem szeretnék elengedni, ám az alapoktól újratervezett, illetve frissített Nissan modellek jelentős késéssel érkeznek majd, az elsődleges prioritás a gyártó anyagi biztonsága. Az elbocsátásokkal kapcsolatban nem nyilatkoztak: senki sem tudja, hogy mikor és mely üzemekből küldik majd el a dolgozókat. Tétlenkedésre azonban nincs idő, az idei harmadik negyedévben 85 százalékponttal esett vissza a bevételük, ennek következtében pedig 60 millió dollárnyi veszteséget könyvelhettek el.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2024.11.11. at 12:06
    Permalink

    Szerintem minden Nissan részvényes átkozza a napot amikor politikai leszámolásra használták fel a japán rendőséget hogy eltávolítsák Ghosn-t. 10 éve a villamosítás egyik élen járó konszerje volt. Most meg egyszerre omlik össze minden piacon. Ezzel viszont a Mitsubishinek kb vége lesz…

    Már csak ezét sem értettem a VW rinyálását, mert ők állnak a legjobban a nagy gyártók között, mondjuk a Stellantis Nissan vagy Honda eladásaihoz képest.

    • 2024.11.11. at 13:01
      Permalink

      Egy kicsit olyan ez, mint amikor Kína “rinyál”, hogy kevesebb a növekedés, mint amivel terveztek. Csak ugyebár ha komoly gazdasági és ipari növekedésre tervezel, akkor beruházások, infrastruktúrafejlesztés, hitelek, jövőbeni kiadások, ezt mindet arra a fejlődésre tervezed, ami eddig volt. Aztán a végén ott állnak üresen a frissen felhúzott nagyvárosok, amik a megszokott ipari és gazdasági növekedésre várva épültek, csakhát ez sohasem jön el. De valakinek ugyanúgy ki kell fizetni a végén a mókát. Gyorsan válság lehet a vége, pedig nem is csökkenésről volt szó, csak kisebb mértékű növekedésről.

      • 2024.11.11. at 14:54
        Permalink

        Ami érdekes hogy kína a tervutasításos és nem túl demokriatikus rendszerében simán benyeli az ilyen túltervezéseket, egész városok épültek fel úgy hogy évekig ember nem járt benne, de volt hogy aztán beérte a fejlődés. Más esetekben meg tartományi szintű felkelések törtek ki, de ezek a rendszer egészét nem érintették, a mostani vezér meg eleve eléggé véreskezű ahhoz hogy ki sem törhet ilyen.

        De visszatérve, szerintem a VW most azért sírt mert pénzt látott a dologban, főleg mivel a német poltikai patthelyzetben még a normálisan várható összegeket sem biztosítja a német kormány (lásd a mostani kormányválság okait).

  • 2024.11.11. at 13:03
    Permalink

    Látjátok, srácok, az ilyen és ehhez hasonló dolgok miatt van már szinte jelentéktelen olvasótáborotok:

    “…mindemellé pénzzé teszi a Mitsubishi részvényeit is…”

    Kicsit később a cikkben:

    “…eladják az EGYHARMADÁT a Mitsubishi részvényeiknek…”

    Miért jó ez a ferdítgetés? Csak nem mindegy, a fene vigye el, hogy a Mitsubishit teljesen magára hagyják-e vagy azért még mindig a Nissan lesz benne a főrészvényes… Vagy nektek ez egyre megy? Clickbait-művészet magasfokon? Tényleg ide süllyedt az oldal? Pfff…

    • 2024.11.11. at 14:47
      Permalink

      34%-kal ellenőrző részesedése volt, amivel az egész vezetőséget lecserélhette.
      Ha ez vissza megy 20%-ra akkor azonos lesz a részesedése mint a Mitsubishi keirecunak, és max közösen dönthetnek. Ami nem valószínű mert nem lehet valami jó viszony a Mitsubishi Keirecu anyacég és a Nissan között, mivel annak idején a Nissan bennfetes infóval borította meg a Mitsubishi árfolyamát (ők robbantották ki a Mitsubishi csalási botrányát).

Vélemény, hozzászólás?